[Gif Art] Cristian Moisa: GIF-ul e un mod de exprimare smart, față de emoticon. E ca un smart logo, fără pretenții, fără ifose

[Gif Art] Cristian Moisa: GIF-ul e un mod de exprimare smart, față de emoticon. E ca un smart logo, fără pretenții, fără ifose

În domeniul artistic trebuie să fii branșat la societate, uninterrupted, să știi fațetele prin care se exprimă arta la un moment dat, să le înțelegi și să le aplici în ceea ce faci, spune graficianul Cristian Moisa. Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo a reușit să îl scoată din rutina noilor obiceiuri conturate de pandemie și să îi întrerupă programul obișnuit, conducându-i gândurile în universuri noi.

M-a atras ideea, simplitatea, particularitățile proiectului. Subversiv, proiectul mi-a ocupat mintea, I had to deliver.

Competiția care întâlnește arta cu gif-ul și imaginația cu jocul este în plină desfășurare, iar inspirația participanților nu are limite. Asteptam propunerile voastre pentru acel loop fresh care sa fascineze juriul si oamenii internetului și vorbim cu cei care s-au înscris deja în concurs pentru a vedea cum au îmblânzit muza și care a fost procesul de creație.

 

Scurtă biografie  

Mă numesc Cristian Moisa, am 41 de ani și sunt grafician de 15 ani, uninterrupted, din Cluj. Până să ajung full color, să spun așa, am trecut prin faza black/white (culegător/tehnoredactor la edituri), respectiv grayscale (dtp).

Am lucrat în tot felul de medii, de la departamente grafice din multicorporații la agenții de grafică cu 1-20 de angajați), cu fun-ul și know-how-ul acumulat - aferent. Actualmente, sunt un pixel liber care colaborează strâns cu o firmă dragă mie - SC Tact.

 

Relația cu arta

Relația a existat dintoteauna, mai accentuată în ultima perioada, mai exact de când sunt grafician. Și da, în domeniul nostru trebuie să fii branșat la societate, uninterrupted, să știi fațetele prin care se exprimă arta la un moment dat, să le înțelegi și să le aplici în ceea ce faci.

 

Provocarea Uninterrupted GIF Festival by glo  

Nice job, 3 zile mi-au stat gândurile la altceva în afară de pandemie... uninterrupted :)

M-a atras ideea, simplitatea, particularitățile proiectului. GIF-ul e un mod de exprimare smart, față de emoticon, e ca un smart logo, fără pretenții, fără ifose. Subversiv, proiectul mi-a ocupat mintea, I had to deliver.

 

Inscrierea & procesul de creatie    

Brief-ul a fost punctul de pornire. Dar, în plus față de brief, am avut în minte faptul că dincolo de masă există un client (always) căruia lucrarea trebuie să-i folosească, să-l inspire, să-l convingă. Deci, știind că pe site-ul clientului există o pagină goală 'nointerruptions menthol' care abia așteaptă to be filled, mi-a fost clară linia de abordare. 

Sunt conștient că și ceva mai hi-tech / future ar fi fost potrivit, totuși ideea cu frunza albastră și picăturile atingea express cerințele brief-ului. Nu am avut cum să le mulțumesc pe toate.

 

Brieful

Conceptul uninterrupted. De aici, picăturile de rouă/ ploaie care se acumulează în rădăcini, pentru a se evapora încet, doar pentru a se forma din nou.

Conceptul freshness: ce poate fi mai fresh decât menta, verdele și endless motion? Culorile: direcționează fără a limita. Frunza de mentă stilizată și-a făcut naturally apariția cu picăturile de viață într-un ciclu perpetuu.

 

Dificultăți

Experiența limitată în animated gif. Un gif poate fi o secvență vectorială și/sau de poze, cu pași mari între instanțe sau cu fps aproape de un clip video (20 fps la 5 secunde permite). Poti folosi poze, video-uri filmate de tine, poti face animații, desenate fizic sau trasate vectorial, dar să și ai drepturi intelectuale pentru ele sau talent în desenat.

Așa că, inițial, am restrâns (ca programe/tehnică) înspre what I do best, a venit ideea, am aplicat-o și, nu în ultimul rând, mi-a plăcut ce a ieșit. Am avut și ajutor de la Vasi, soția mea (traducător/copywriter) cu partea de text și flow-ul picăturilor - să zic așa, respectiv de la copii, care s-au jucat cuminți cât noi am făcut un mic brainstorming.

 

Ce transmiți juriului și publicului

Să aibă în vedere potențialul lucrării, mesajul transmis, cu toate fațetele sale, să știe că a fost fun să lucrez ceea ce ei trebuie să noteze acum.

 

Intersecția artei cu digitalul   

Arta trebuie să-și găsească locul în noile căi de comunicare, doar astfel putem educa receptorul prin mediul digital. Dacă tehnologia are un aport din ce în ce mai mare în lumea noastră, arta poate s-o facă mai frumoasă, mai nonharming.

 

Menirea gif-urilor

Sunt interesante, clare, simple, sunt un wordmark icon. Și-au câștigat locul în viața noastră. 

 

vezi brief-ul competitiei glo Uninterrupted GIF Festival ]
Toate informatiile, inainte de a te inscrie in competitie, le poti citi aici.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Dosare editoriale

Branduri

Sectiune



Branded


Related