Raluca Feher: Oamenii sunt bulversați de minciună și impostură. S-au săturat de noul limbaj de lemn, de branduri îmbrăcate frumos

Raluca Feher: Oamenii sunt bulversați de minciună și impostură. S-au săturat de noul limbaj de lemn, de branduri îmbrăcate frumos

Poate că ați văzut și voi, așa cum am observat și noi, că de vreo lună și ceva Raluca Feher ne îmbie la cireșe, ridichi, zacusca, spune povești cu castraveciori, are istorii cu pitici de gradina si de Scornicesti sau cu personaje de curte precum Mobutuseseseco și Cucuînzbengduvazabanga, si nascoceste scenarii intortocheate cu rosii si capsune. De o lună și jumătate își face de cap în social media la Raftul cu bunatati și, chiar dacă experimentul este in plina desfasurare, are cateva concluzii importante. De exemplu, că sinceritatea și lipsa de aroganță, alături de preocuparea pentru pentru ”bubele” lumești, dau roade. 

Pentru că aveam mână liberă pentru prima dată în viața mea, mi-am permis să fac acest test care durează de o lună jumate, în care mi-am demonstrat că atunci când scrii lucruri interesante, vesele, personale, când nu tratezi clientul ca pe-un punctuleț dintr-un ppt, nu-ți trebuie un leu cheltuit pe net, UN LEU, oamenii vin natural la tine.

S-a mai dovedit, asa cum era de asteptat, că dacă vorbesti omeneste cu poporul plictisit de hashtaguri cu solidaritate, reactiile vor fi pe masura. Mai multe despre Raftul cu bunatati, pandemie, ppt, roboti de marketing, oameni si nevoile lor dintotdeauna, povesteste Raluca dupa cum urmeaza:

 

Un văr, un meeting, comunicare și ce-o mai fi

A fost o cumetrie. Vărul meu m-a rugat să îi promovez noul biznis pe care îl făcuse cu un grup de vecini. Eu am zis sigur, dă să văd. Și am văzut că era o idee de afaceri pe care o avusesem în urmă cu vreo 13-14 ani pe care o aruncasem la coșul cu idei de afaceri extraordinare, dar neaplicabile, pentru că nu am vână de antreprenor, nu știu să fiu cioban de șoferi, magazioneri și contabile. Și nu mă descurc cu furnizorii.

Dar hei, nu aveți nevoie de un om de comunicare, i-am întrebat. M-au băgat într-un miting pe telefon-nu am avut o lună jumate net, sunt încă în Spania, blocată de Covid, și a rămas că eu mă ocup de promovare, strategia de comunicare și ce-o mai fi. 

 

Dacă treci de ppt

Cred că sunt zeci de astfel de site-uri, cu același nume, raftul cu bunătăți, coșul cu bunătăți, coșul cu prospețime, prospețime pe raft, care folosesc aceleași imagini, fete frumoase strângând cepe și castraveți la piept, că ălea sunt gratis din băncile de imagini.

Când am preluat eu Raftul, se ocupa o doamnă cu experiență în social media - da, am o pată pe oamenii care se proclamă experți în Social Media - care vorbea ca Andreea Marin cu o audiență de nătângi, vorbindu-le de beneficiile medicale ale consumului de salate, vitamine, exact genul de abordare care te îngroapă în ignorare, pentru că oamenii nu mănâncă salată pentru că are vitamine și nu-ți iau ceapă pentru că face bine la ficat. 

Și, pentru că aveam mână liberă pentru prima dată în viața mea, mi-am permis să fac acest test care durează de o lună jumate, în care mi-am demonstrat că atunci când scrii lucruri interesante, vesele, personale, când nu tratezi clientul ca pe-un punctuleț dintr-un ppt, nu-ți trebuie un leu cheltuit pe net, UN LEU, oamenii vin natural la tine.

 

Strategia

Nu este o strategie. Doar bunul simț care mi-a spus că trebuie să spun ceva interesant ca lumea să se uite la mine și să fie de acord să intre pe o pagină pe care este o fată cu ceapă și ridichii în brațe. Și să și cumpere ceapă, usturoi, căpșuni și zacuscă de vinete.

Notorietatea, cel mai important lucru când ești la început, este extrem de greu de obținut când te cheamă cum te cheamă, lucru pe care o să-l remediem, doar să fie înregistrată prăvălia și marca la OSIM.

Am călărit subiectele, pandemie, izolare, ieșire din izolare, mască, zodii, amintiri din copilărie, Învierea 2.0, orice putea pune o nouă lumină pe ustuoiul verde și sucul de roșii.

Și am vorbit despre produse de la țăran, fermier, pescar, ce-o fi el, de România, de ce sunt ele mai bune decât ălea din rețelele de magazine alimentare, prospețime, mai puține chimicale, nu tu depozitare, ce nevoie avem de castraveți olandezi și de roșii din Spania când uite ce avem noi la o aruncătură de băț de București. 

 

Targetul

Targetu e tot omu care nu are timp/posibilitatea să iasă din casă să meargă la piață, căci cu piața ne batem, și nici nu au încredere în ce găsesc în piață, cu toată mafia tarabelor care a dus nu numai la o creștere gigantică a prețurilor ci și la invazia de legume și fructe de import. Ale Raftului sunt aduse direct din livezi, grădini, curți, podgorii românești. Punem capul jos pentru ele. 

A fost o burtă de câteva zile, exact când s-au relaxat măsurile și poporul a avut voie la rupt ușa dar, pentru că sunt un geniu al comunicării, i-am adus înapoi. Hahahaha. Am avut căpșuni de Prahova, găini și iepuri de curte de Teleorman, am avut 3 soiuri de cireșe și vinuri la ofertă, am făcut pachete și am început să dăm puncte, așa că am avut o lună bună. 

Reacțiile din social media au fost excelente. Numărul persoanelor care au dat like paginii și care cumpără a crescut galopant. Aș putea să înscriu lejer la Effie campania dar asta ar însemna pierdere de timp și bani. 

 

Consumatorii in pandemie

 Nevoile și dorințele nu s-au schimbat. Vor să mănânce, să facă dragoste, să bea, să arate bine. Dar cred că a mai dispărut din show off, acum e mai mult despre ei, viața e fragilă, nu are rost să ți-o consumi aiurea făcând lucruri care nu-ți plac.

Încetinirea ritmului vieții, munca de acasă, le-a dat multora timp să vadă ce e în jur și să se gândească la ce vor să facă pe viitor. Cred că se va schimba abordarea cu Mai Mult Este Mai Bine cu Mai Bine este Ce-mi Place Mie.

 

Sensibilități în comunicare

Am înțeles că, dacă bustuiai postul, riscai să fie dat jos și să ți se blocheze pagina în cazul în care pomeneai de Covid, pandemie. Dar nu am băgat bani în promoții, așa că Mark nu ne-a luat la ochi. Piedicile nu există decât atunci când apare un brand manager care îți spune: noi nu suntem politici, noi nu vorbim despre pandemie, noi nu suflăm o vorbă despre frică.

Noi suntem toți plini de Speranță, de Încredere, Împreună, blabla-uri care nu conving pe nimeni. 

Încercăm să fim vocea aia hâtră, a poporului plictisit să îi fie servite discursuri încălzite despre Solidaritate.

Solidaritate este ceea ce facem noi, să oferim o portiță pentru micii producători, să își vândă produsele unui public care a fost ținut captiv de marile rețele de magazine care importă marfa.

 

Cum treci de zgomotul de fond

O combinație de sinceritate, lipsă de aroganță, dorință de a te “murdări” cu temele actuale, de a nu ignora imperial, crezând că o să treacă, bubele lumești. Atât de simplu și iată, atât de complicat pentru roboții din departamentele de marketing care, deși vorbesc de câte ori au ocazia, despre riscuri care sunt oportunități, sunt blocați în pătrățelele lor, incapabili să vada că lumea e rotundă.

Știu că oamenii sunt bulversați de minciună și impostură. S-au săturat de noul limbaj de lemn, de branduri îmbrăcate frumos, cu țâțele puse, dar care nu au nimic în creier. Le e silă de politicieni, popi, intelectuali cu fundițe și vor confruntare, nu gluga pe ochi, ne facem că nu vedem ce se întâmplă.

Lunile care vin o să fie aprig, așa că pionierii noului trend de comunicare sunt cei care câștigă.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related