Un nou studiu adresat consumatorilor și derulat de Union Media pe zece piețe din Europa, Orientul Mijlociu și Africa dezvăluie diferențe notabile în atitudinea consumatorilor față de publicitate pe perioada crizei.
Union Media — asocierea a cinci companii regionale de top pe piața clipurilor publicitare din regiunea EMEA, inclusiv Project Agora, cu prezența sa dominantă în CE, Europa de Sud Est, Orientul Mijlociu și Africa — tocmai a publicat rezultatele noului său studiu de monitorizare: Adaptabilitatea brandurilor și puterea contextului într-o perioadă de criză.
Studiul s-a derulat de la mijlocul lunii aprilie până la începutul lunii mai, când consumatorii erau încă erau în perioada de izolare și acoperă 10 piețe EMEA esențiale: Franța, GCC (Arabia Saudită, UAE, Bahrain, Kuwait, Qatar), Germania, Grecia, Italia, Olanda, România, Spania, Suedia și Marea Britanie.
Este prima dată când au fost analizate comparativ piețe atât de diferite, pentru a clarifica obiceiurile consumatorilor locali față de publicitate, pe durata unei crize. Studiul abordează întrebări fundamentale pentru agențiile de publicitate și planificatorii media, cum ar fi așteptările consumatorilor de la branduri pe parcursul pandemiei, dar și nivelurile de acceptare a unei reclame lângă un conținut referitor la COVID-19 pe toate palierele industriei, ca de exemplu: Mâncare și băutură, Telecomunicații, Bănci/Asigurări, Guvern, Farmaceutice, Industria auto, Modă și Frumusețe.
Odysseas Ntotsikas (fondator al Project Agora și membru în Consiliul de administrație al Union) a declarat: "Uneori, industria noastră a fost stăpânită de stereotipuri și de o abordare unică pentru toți operatorii - comodă, dar fără rezultate. Abordarea acestei probleme cronice a devenit o urgență pe parcursul crizei actuale, iar înțelegerea diferențelor fundamentale dintre țări, dublată de colaborarea cu jucătorii locali cu o perspectivă profundă asupra situației, pentru a aplica concluziile la strategia de comunicare, ar trebui să fie o piatră de temelie a soluției. Acum mai mult ca oricând, contextul local este important."