Într-o realitate în care piața de telefoane smart este în plină dezvoltare și expansiune și noi tehnologii apar de pe-o zi pe alta, este firească cererea și achiziția la nivel ridicat a produselor noi. În aceste condiții, pe piața românească se simțea nevoia de o alternativă competitivă, de calitate, dar care să presupună costuri mai mici.
Această alternativă vizează atât consumatorii care nu își permit sau nu sunt dispuși să plătească costul destul de piperat al unui telefon nou o dată la doi ani, dar și consumatorii care sunt preocupați de protejarea mediului înconjurător, care cunosc adevăratele costuri din spatele producerii unui telefon nou. Fenix.eco a înțeles extrem de bine această nevoie a consumatorului și a venit cu o soluție smart: creșterea adoptării opțiunilor recondiționate (refurbished) în mentalitatea consumatorului de telefoane.
Însă într-o piață în care consumatorul nu este pe deplin familiarizat cu conceptul de telefon refurbished (recondiționat), există destul de multe neînțelegeri și preconcepții legate de subiectul în cauză.
"Este important este să informăm consumatorii în legătură cu ce înseamnă exact un telefon recondiționat, pentru a asigura o experiență a achiziției cât mai plăcută. De exemplu, în piață încă există prejudecăți care sugerează că nu există nicio distincție între un telefon refurbished și unul la mâna a doua, astfel că oamenii se îndreaptă către a alege varianta mai ieftină. Însă acea economie pe termen scurt poate duce la o cheltuială în plus pe termen lung, dacă se va dovedi că telefonul are probleme majore. Lucrurile acestea trebuie spuse, consumatorul trebuie să fie informat, educat.", explică Adrien Arnoux (Co-Fondator și CEO al fenix.eco).
Ce este, mai exact, un telefon refurbished?
Recondiționarea (eng. refurbishing) presupune aducerea unui dispozitiv înapoi la o stare de funcționare optimă, prin înlocuirea sau repararea unor componente majore, actualizări de software și schimbări în vederea îmbunătățiriii aspectului dispozitivului.
Un telefon refurbished este verificat, testat și procesat de către specialiști, eventualele date ale utilizării anterioare sunt șterse, iar sistemul de operare și toate aplicațiile sunt actualizate.
Care sunt miturile legate de recondiționare?
Pentru a evita confuziile, fenix.eco dezbate și argumentează cele mai întâlnite 5 confuzii și prejudecăți ale consumatorului român legate de telefoanele recondiționate.
1. Nu există diferențe între un telefon refurbished și un telefon la mâna a doua
Recondiționat nu este sinonim cu utilizat, însă cei doi termeni sunt deseori confundați. Diferența majoră este cea că un telefon la mâna a doua, utilizat, a fost deținut și folosit de o altă persoană înainte de a ajunge la vânzare. Pe de altă parte, un telefon recondiționat este un telefon care - în majoritatea cazurilor - a fost achiziționat și apoi returnat. Acesta din urmă, după retur, a fost verificat și reparat în cazul în care s-au descoperit mici defecte din fabrică, înainte să fie din nou pus la vânzare.
La fenix.ro, orice telefon din gama oferită a fost foarte puțin sau deloc utilizat înainte de recondiționare. Acest lucru este posibil datorită parteneriatelor cu furmizori din țări scandinave sau din Europa de Vest, care lucrează la cele mai înalte standarde în materie de testare, reparație și recondiționare a telefoanelor. Spre deosebire de alții de pe piață care oferă servicii similare, fenix.eco a decis să nu achiziționeze produsele prin programul buy-back, pentru a beneficia de cunoașterea unui istoric cât se poate de detaliat al telefoanelor.
2. Telefoanele refurbished sunt mai ‘încete’ și funcționează mai greu
Procesul de recondiționare presupune verificarea, procesarea și testarea gadget-ului cu rigurozitate înainte ca acesta să fie pus din nou pe piață. Scopul principal al recondiționării este de a readuce telefonul într-o stare optimă de funcționare, asigurând atingerea nivelului unui produs nou. La fenix.eco, orice telefon din gama oferită funcționează 100% ca unul nou, iar în ceea ce privește aspectul, fenix.eco garantează transparență încă de la bun început și prețuri adaptate în funcție de acesta.
3. Telefoanele refurbished sunt falsuri, niciodată nu știi ce cumperi de fapt
Telefoanele refurbished provin de la parteneri acreditați, care care lucrează la cele mai înalte standarde în materie de testare, reparație și recondiționare a telefoanelor. Spre deosebire de alții de pe piață care oferă servicii similare, fenix.eco a decis să nu achiziționeze produsele prin programul buy-back, pentru a beneficia de cunoașterea unui istoric cât se poate de detaliat al telefoanelor.
4. Un telefon recondiționat este foarte scump
Dacă se compară prețurile între un telefon refurbished și unul la mâna a doua, de cele mai multe ori cel din urmă va ieși ca fiind mai costisitor. Însă riscurile achiziției unui telefon la mâna a doua sunt mai mari și deseori ascunse. Astfel, ce se va economisi pe termen scurt va duce la cheltuieli mai mari, neașteptate, pe termen lung, în cazul apariției unor defecțiuni ale telefonului. Vestea bună este că, pe lângă calitatea înaltă garantată, fenix.eco asigură gratuit livrarea și returul, procesul pentru fiecare fiind unul simplu, rapid și - cel mai important - necostisitor.
5. Bateria nu este de bună calitate și nu durează mult
În procesul de recondiționare se urmărește obținerea funcționării optime a telefonului, astfel că eventualele piese schimbate, incluzând bateria, sunt originale. Telefonul refurbished funcționează ca unul nou, însă, în cazul oricăror probleme apărute, este însoțit de o garanție, la fel ca unul nou. La fenix.eco, orice telefon din gama oferită beneficiază de o garanție de 1 an. Este singura companie de profil care oferă o garanție egală sau comparabilă cu distribuitorii de telefoane noi de pe piață.