Telefon la mâna a doua sau recondiționat? Fenix.eco te ajută să alegi

Telefon la mâna a doua sau recondiționat? Fenix.eco te ajută să alegi

Piața de telefoane smart este una dinamică, în plină dezvoltare și expansiune. Consumatorii sunt întâmpinați de la an la an cu noi tehnologii, pe care sunt încurajați să le descopere și să le achiziționeze. Costurile unei astfel de achiziții anuale sau o dată la doi ani se pot dovedi a fi extrem de mari, atât la nivel personal, financiar, cât și la nivel extins, prin efectele asupra mediului înconjurător. Fenix.eco a înțeles extrem de bine impactul puternic al acestor costuri și a venit cu o soluție smart: creșterea adoptării opțiunilor recondiționate (refurbished) în mentalitatea consumatorului de telefoane.

Această soluție s-a dovedit a fi destul de repede o provocare, deoarece în România, în particular, dar chiar și în toată Europa de Est, în general, consumatorii încă nu sunt familiarizați cu conceptul de telefon recondiționat. Puținii care știau ce înseamnă se loveau de o lipsă în materie de opțiuni, atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ.

Cu alte cuvinte, oferta nu era pe măsura cererii, iar pe piață nu exista un magazin special dedicat telefoanelor recondiționate, până când fenix.eco a reușit să schimbe asta. Și nu oricum, ci cu standarde ridicate și cu asistență dedicată în tot ceea ce înseamnă achiziția, de la educarea generală consumatorului despre conceptul de ‘refurbished’, până la oferirea unei garanții de un an pentru fiecare telefon vândut.

 

Care este diferența dintre un telefon la mâna a doua și un telefon recondiționat?

Recondiționat nu este sinonim cu utilizat, însă cei doi termeni sunt deseori confundați. Diferența majoră este cea că un telefon la mâna a doua, utilizat, a fost deținut și folosit de o altă persoană înainte de a ajunge la vânzare. Pe de altă parte, un telefon recondiționat este un telefon care - în majoritatea cazurilor - a fost achiziționat și apoi returnat. Acesta din urmă, după retur, a fost verificat și reparat în cazul în care s-au descoperit mici defecte din fabrică, înainte să fie din nou pus la vânzare. Motivele returului unui telefon pot fi variate și nu presupun de fiecare dată existența defectelor.

"Există persoane care primesc cadou un telefon pe care nu și-l doreau neapărat sau care nu este modelul sau culoarea potrivită. Se întâmplă chiar ca persoana să resimtă remușcări și să se simtă vinovată apropo de achiziția făcută și să se decidă să returneze telefonul.", explică Adrien Arnoux (Co-Fondator și CEO al fenix.eco).

 

De ce ar alege consumatorii opțiunea ‘refurbished’?

  • Telefoanele recondiționate sunt ca și noi.
  • Spre deosebire de telefoanele la mâna a doua, telefoanele recondiționate beneficiază de garanție.
  • În cele mai multe cazuri, telefoanele recondiționate vin la pachet cu asistență oferită din partea vânzătorului, exact ca cele noi.

 

Care sunt avantajele achiziției unui telefon recondiționat de la fenix.eco?

  • Orice telefon din gama oferită este la un preț extrem de avantajos, cu o garanție de 1 an. Este singura companie de profil care oferă o garanție egală sau comparabilă cu distribuitorii de telefoane noi de pe piață. Un telefon la mâna a doua nu va beneficia de garanție.
  • Orice Telefon din gama oferită funcționează 100% ca unul nou, iar în ceea ce privește aspectul, fenix.eco garantează transparență încă de la bun început și prețuri adaptate în funcție de acesta.
  • Orice telefon din gama oferită a fost foarte puțin sau deloc utilizat înainte de recondiționare. Acest lucru este posibil datorită parteneriatelor fenix.eco cu furmizori din țări scandinave sau din Europa de Vest, care lucrează la cele mai înalte standarde în materie de testare, reparație și recondiționare a telefoanelor. Spre deosebire de alții de pe piață care oferă servicii similare, fenix.eco a decis să nu achiziționeze produsele prin programul buy-back, pentru a beneficia de cunoașterea unui istoric cât se poate de detaliat al telefoanelor.
  • Livrarea și returul sunt gratuite, procesul pentru fiecare fiind unul simplu și rapid.

"Pentru noi, este extrem de important să oferim o garanție pentru produsele noastre, la fel ca un distribuitor de telefoane noi, deoarece suntem încrezători în calitatea acestora. La fel de important este să informăm consumatorii în legătură cu diferențele dintre achiziția unui telefon second hand și a unuia recondiționat. În piață încă există prejudecăți care sugerează că nu există nicio distincție între cele două, astfel că oamenii se îndreaptă către a alege varianta mai ieftină. Însă acea economie pe termen scurt poate duce la o cheltuială în plus pe termen lung, dacă se va dovedi că telefonul are probleme majore. Un telefon refurbished este menit să fie la fel de bun ca unul nou, așa că șansele apariției unei defecțiuni este practic zero. Dar dacă, totuși, ceva se întâmplă cu telefonul, noi suntem pregătiți să intervenim, iar consumatorul este acoperit cu garanția de un an.", Adrien Arnoux (Co-Fondator și CEO al fenix.eco).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oameni

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related