Asociația Berarii României, vocea comună a industriei locale de bere, a inițiat campania #MancareDeSuflet #SOSHoReCa, plecând la drum cu obiectivul de a trage un semnal de alarmă asupra situației economice din sectorul ospitalității, puternic afectat de întreruperea activității pe perioada stării de urgență.
Vânzările pierdute de industria ospitalității în perioada de repaus nu pot fi recuperate în niciun fel, cele mai afectate fiind business-urile mici și de familie, multe dintre ele aflându-se deja la un pas de faliment. Nucleul campaniei este susținut de video manifesto-ului #MancareDeSuflet #SOShoreca ce radiografiază toate motivele raționale și emoționale pentru care iubim mâncarea.
În încercarea de a defini legătura afectivă pe care o avem cu mâncarea, discursul #SOSHoReCa #MancareDeSuflet punctează niște adevăruri general valabile, dar cu care rezonăm mai puternic în contextul actual - mâncarea înseamnă oameni dragi alături de care savurăm momente memorabile, mâncarea înseamnă localuri dragi care ne definesc verile si serile, mâncarea înseamnă oameni dedicați care o prepară, servesc și livrează. Pornind de la aceste gânduri, campania a fost concepută ca fiind una integrată, diseminând mesajul său pe diverse canale complementare, cu focus pe cele digitale, aflate în plin avânt în contextul actual.
Campania #MancareDeSuflet #SOSHoReCa a fost rotunjită prin conținut online personalizat cu ajutorul influencerilor din zona de lifestyle & food (Chef Nicolai Tand & Chef FOA, Vladimir Draghia), dar și prin proprietari de restaurante și influenceri care au legătură apropiată cu mâncarea și cu industria HoReCa.
Realizată impreună cu Graffiti PR, campania a fost completată de o strategie dedicată de conținut în social media pe paginile de Facebook Berarii României și Iubesc Berea.
Ca parte a efortului de susținere a industriei HoReCa, asociația Berarii României a adresat în plus și o scrisoare autorităților, prin care solicită să aibă în vedere cu prioritate sectorul ospitalității atunci când analizează soluțiile pentru atenuarea efectelor economice negative asupra companiilor și angajaților acestora. Partenerul Asociației Berarii României în această campanie este HORA, organizația patronală a hotelurilor și restaurantelor din România.
Luând în considerare principalul obiectiv al campaniei, aceasta își propune să aducă un sprijin micilor și marilor localuri printr-un apel la solidaritate din partea consumatorilor. Aceștia pot contribui la susținerea activității localurilor preferate pe timp de criză, apelând la serviciile de livrare la domiciliu sau de tip take away ale acestora, singurele activități permise în această perioadă în sectorul restaurantelor.
Publicul este invitat la un exercițiu de introspecție și solidaritate, realizând astfel ce înseamnă pentru fiecare dintre noi locurile dragi cu mâncare, pe care am vrea să le găsim deschise și după această perioadă, oamenii dedicați gustului din culisele acestora și cei care o livrează, respectând toate condițiile de igienă. Astfel, cu fiecare comandă online sau telefonică, fiecare dintre noi își poate susține localul preferat din orașul său, care acum depinde de noi.
Într-o perioadă dificilă ca cea prezentă, o mâncare bună, preparată cu suflet, poate avea puteri de neimaginat, aducând zâmbetul atât pe fața celui care o comandă, cât și pe fața celui care o prepară. De aceea, Asociația Berarii României, prin campania #MancareDeSuflet #SOSHoReCa, invită la solidaritate și empatie, reamintindu-ne că mare parte din restaurante au în spatele lor aceiași oameni care continuă să pună suflet în mâncarea pe care o prepară.
Rezultatele primelor doua saptamani: o invitație extrem de bine primită de toți partenerii implicați în campanie, care s-au activat pe parcursul derulării acesteia cu postări de susținere, inițiind un thread #SOSHoreca în regim de leapșă, pe toate canalele partenerilor din SoMe: LinkedIn, Instagram și Facebook. Astfel, campania s-a bucurat de un reach organic deopotrivă corporate și consumer.