Renunțarea la conferințele offline pentru întreg parcursul anului a fost una din măsurile defensive pentru amortizarea efectelor crizei, gândită de Lisa Guțu pentru Salt Edge, unde ocupa functia de Head of Business Development. În trecut, Lisa a co-fondat un startup în domeniului gestionării finanțelor personale - aplicația Fentury. Ea a fost prezenta și pe scena Rockit Conference.
Salt Edge este o platformă de Open Banking care activează de 7 ani pe piață, prin servicii oferite băncilor, companiilor de creditare, birourilor de credit, și fintech-urilor din toată lumea.
În ceea ce privește măsurile ofensive, Lisa și echipa ei au lansat o campanie de promovare pentru companiile de creditare digitală pentru a analiza mai detaliat situația financiară a angajaților, care s-a bucurat de succes, și au relansat două noi produse, despre care aflați detalii în rândurile de mai jos.
Impactul pandemiei
Ca și majoritatea companiilor am fost nevoiți să ne adaptăm la noile realități, de la ajustarea proceselor interne, pierderi financiare din partea clienților, la modificarea totală a prioritizării echipelor de marketing și de vânzări.
Primele măsuri
În primele săptămîni am lucrat în mare parte la ajustarea lucrului în echipă - suntem 80 de oameni și a trebuit să ne adaptăm rapid la lucru de la distanță. De la securizarea laptopurilor, instalarea VPN-ului, determinarea detaliilor de logistică, până la organizarea a numeroase conferințe online pentru a ne sincroniza și a putea lucra la fel de eficient chiar și la distanță. Vineri seara avem happy hour și doritorii joacă online în echipe.
Reconfigurarea
După carantină va fi posibil să lucrăm de acasă și în continuare, dacă este o astfel de dorință și productivitatea este menținută la același nivel precum ar fi la birou.
Am schimbat parțial și activitățile echipei de marketing, am renunțat la conferințele offline pentru anul 2020 și am început să organizăm webinare pentru potențiali clienți la teme specifice. Adițional, am creat materiale noi de marketing precum rapoarte pe situația curentă a open banking-ului în Europa, analizând 2000+ bănci, crearea unui video publicitar pe produs și multe altele.
SWOT
Ca orice business, am pierdut o parte din clienți, iar o parte a rugat să le înghețăm plata pentru servicii pe câteva luni. Deci, realitatea este că, chiar dacă noi am reușit să ne adaptăm rapid, acest proces implică mai multe dificultăți pentru unii clienți.
Ca să îmbogățim pipeline-ul cu noi potențiali clienți și să putem să activăm în continuare fără restricții și schimbări radicale în echipă, din prima săptămână am făcut o serie de brainstormings pentru a identifica oportunități noi de business. Astfel, am lansat o campanie de promovare pentru companiile de creditare digitală care au nevoia de a verifica salariu curent al persoanei și a analiza mai detaliat situația financiară. Campania a avut un succes imens ce ne-a permis să atragem clienți noi și să compensăm pierderile provocate de pandemie. La acest moment, lucrăm la următoarea campanie de promovare care sperăm sa fie la fel de reușită ca și precedenta.
Produse noi
Am relansat 2 produse:
Primul, financial insights pentru companiile de creditare. Serviciul permite companiilor de creditare să primească un raport detaliat atât despre situatia financiara a persoanei (de la verificarea veniturilor, sursa acestora și regularitatea lor), atât și raportul pe cheltuieli, posibilitatea de a agonisi și a rambursa creditul. La moment, produsul este live și poate fi utilizat de orice client Salt Edge.
Al doilea, fentury white label personal finance management. O parte mare de instituții financiare mici și mijlocii nu au aplicație mobilă. De la începutul pandemiei, tot mai multe instituții au decis să investească în canalele lor digitale și să construiască aplicații financiare pentru clienții săi. Utilizând soluția creată de Salt Edge, orice bancă poate avea o aplicație financiară gata în doar câteva luni. Aplicația e disponibilă deja pentru clienți și momentan lucrăm la adăugarea unor funcții noi pentru a fi oferi o soluție cât mai utilă clienților noștri.
Observații
Una dintre schimbările comportamentului oamenilor generate de pandemie ar fi descoperirea unor activități noi (avem timp liber să învățăm ceva nou, să încercăm un hobby la care demult visam, dar nu am găsit timp). Spre exemplu, am început să desenez și să joc boardgames online cu prietenii. O altă schimbare majoră este achiziționarea mai mare a produselor și serviciilor online (plăți online, transfere bănești peer-to-peer transfers)
eCommerce va deveni tot mai dezvoltat. Chiar și după criză cred că oamenii vor continua să cumpere obiecte și să plătească pentru servicii online. Cred că toată industria eCommerce o să se dezvolte exponențial.
Planuri
Principala lecție din această criză este că alături de o echipă bună poți face orice! La începutul carantinei, odată cu plecarea unor clienți, nu știam dacă o să putem să revenim la același nivel de succes. Astfel, am creat împreună cu echipa de management un set de scenarii ce s-ar putea întâmpla dacă nu facem față. Suportul moral în echipă a ajutat să depunem efort maxim pentru a ieși din această situație. Cred că încă mai avem o șansă să atingem scopul setat pentru 2020, fără modificări radicale, datorită reacției rapide a întregii echipe și a liniilor de produse lansate.
Optimism
Unul dintre cele mai faine aspecte pozitive produse în perioada pandemiei este accesul liber la concerte, excursii sau spectacole online. Acum poți privi opera din Viena, spectacole Cirque du Soleil din Canada, să mergi prin piramidele din Egipt, să vizitezi muzeul Louvre, să privești live concertul interpretului sau trupei preferate în aceiași zi, de acasă!