Adaptarea este cuvântul lui 2020. Și cei care vor mânui arta ei, vor supraviețui. S-a vorbit mult de adaptare, lunile acestea. Despre importanța, necesitatea și urgența ei. Despre presiunea reinventării. Există și un dar, de care ne aduce aminte Doru Chirica, Managing Partner WINK.
Adaptarea va fi destul de rapidă, dar nu scoate și nu va scoate ce-i mai bun din toată lumea
Cu Doru Chirica vorbim în continuare despre adaptarea în OOH și limitele reinventării în acest domeniu, proiectele actuale ale agenției, ce s-a întâmplat până acum și ce urmează în această zonă, profund afectată de pandemie.
Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.
Când ați început să observați impactul în business
Dupa primele semne – evenimente anulate, campanii puse pe hold, care au inceput sa apara de la finalul lunii februarie, in momentul in care unii dintre clienti au decis sa decaleze o parte din actiunile care urmau sa fie implementate.
Strategia de criza
E greu sa vorbesti despre o strategie atata timp cat, de la o zi la alta, contextul se schimba si, odata cu el, si planurile, gandurile si starea noastra de spirit, a tuturor. Analizam si privim lucrurile pe care le facem pentru a ne imbunatati, sa vedem in ce maniera putem raspunde noilor conditii. Pe scurt, ori te adaptezi in timp real, ori adopti strategia de plasare in cross a degetelor – functioneaza si concomitent.
Cum au reacționat clienții
Mai bine ancorate in realitatea comunitatii, companiile locale au fost mai prezente in comunicare. Multe s-au alaturat unor cazuri si fonduri pe care au ales sa le sustina si au comunicat lucrul acesta si in OOH.
Primele măsuri
Am simtit nevoia sa menținem pulsul comunitatii, aratand ca lumea poate sa-si faca bine in continuare, sa ramana aproape chiar si de la distanta, si ca lucruri frumoase, care aduc speranta in comunitate, se intampla. Astfel ca am pus ecranele WINK la dispozitia tuturor celor care au de comunicat sau de promovat o actiune concreta de binefacere, dincolo de sustinerea mesajelor de interes public cu privire la masurile de preventie.
Am inceput noi cu un prim gest – o serie de multumiri adresate tuturor eroilor din linia intai (cadrele medicale, farmacistii, oamenii din magazinele alimentare, politistii, jandarmii, militarii, pompierii, jurnalistii, curierii, postasii, voluntarii, soferii mijloacelor de transport in comun), afisate pe ecranele WINK si diseminate pe social media.
Ne-am organizat sa lucram cu totii de acasa, incepand cu 13 martie, marea majoritate, iar echipele tehnic si mentenanta lucreaza in ture si noaptea. Una peste alta, ne-am acomodat bine, am trecut la monitorizare și strategii de retenţie pe portofoliul existent, plus modalitati si discutii cu clientii legate de oportunitatile pe care le vor putea accesa pe OOH, odata cu relaxarea restrictiilor.
Proiectele în desfășurare și viitoare
Incercam sa gasim solutii de expunere integrate si axate pe calitatea continutului distribuit prin digital OOH si mobilier stradal. Gandim proiecte prin care sa reusim sa antrenam utilizarea OOH intr-un mod diferit, cu implact, trimitere si integrare cu alte media - un obiectiv pe care il urmaream inca dinainte de criza si care, acum, a dus la intensificarea eforturilor in acest sens.
Parte din media OOH se schimba din formate de distributie de continut in platforme de generare de continut.
Comunicarea brandurilor
In perioada aceasta, majoritatea campaniilor sunt orientate spre comunitate si idei caldute precum familia, solidaritatea, empatia. Este o atitudine pozitiva si justificabila. Insa motivatiile pot depasi foarte usor limitele bunavointei. Este acceptabil sa ne facem bine, facand bine. Dar cum o facem poate deveni problematic.
Campaniile din izolare
Previzibile, dar nu intr-un sens negativ. Avem toata aceasta orientare spre comunitate și binefacere, completata cu un boom de optimism in online - ascensiunea TikTok-ului, challenge-urile, filtrele interactive de pe insta, live-urile, evenimentele si adunarile virtuale. E wow ce se intampla deocamdata si in conditiile date, insa exista riscul sa ajungem foarte curand la saturatie, tocmai pentru ca s-a creat un dezechilibru intre online si offline.
Efecte în OOH
Mediul OOH este categoric unul dintre cele mai afectate domenii, dar, din fericire, exista instrumente prin care sa se mențină pe o linie de plutire, daca nu chiar sa-i fie și mai bine de atat, prin reinventare. Sunt necesare eforturi de adaptare, care pun la încercare creativitatea, o mai puternică orientare spre comunitate și o mai mare atenție asupra modului în care putem completa, potenta, valorifica toate aceste eforturi în online.
Fie ca vorbim de OOH ca serviciu al comunitatii, fie ca instrument al brandurilor dornice sa faca diferenta in comunitate, OOH-ul poate raspunde rapid si eficient. OOH-ul ramane vital pentru industrie si, poate ca tot raul spre bine, iar criza asta ne va face sa iesim din rutina.
Adaptarea
Cat de rapida se poate in conditiile date. Ne luptam cu o pandemie care pune la incercare productivitatea tuturor. Dar, în același timp, starea de urgenta ne face sa fortam mai puternic motoarele ca sa supraviețuim, chiar daca vom avea si pierderi. Adaptarea va fi destul de rapida, dar nu scoate si nu va scoate ce-i mai bun din toata lumea. Cred ca riscul este foarte mare, daca pleci la drumul asta cu gandul de a fi marele castigator. Mai bine incearca sa supravietuiesti si vezi cum poti sa-i ajuti si pe altii sa o faca, astfel incat sa ne fie tuturor mai bine, mai tarziu.
Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.