[Noul context] Mihai Puținelu: Normalitatea este și a fost aceeași întotdeauna, noi o privim diferit

[Noul context] Mihai Puținelu: Normalitatea este și a fost aceeași întotdeauna, noi o privim diferit

Indiferent că sunt zilele acelea în care lucrăm lucrăm din pijamale, sau celelalte, în care ne îmbrăcăm la cămașă fără să avem vreun call, nopți unde terminam un proiect important și momente în care procrastinăm după prânz, normalitatea (aceea care contează) e aceeași, crede Mihai Puținelu, Client Service Director @ontheroof. Importante sunt mintea limpede și drive-ul de a face lucrurile bine. Și chiar dacă multe din condițiile de muncă și de trai s-au schimbat dramatic, e important să vedem și efectele lor pozitive:

Am văzut deblocate procese care muriseră în sertare, am văzut lucruri făcute doar online și cu online în minte. Am văzut și meaning în campanii, nu doar imagine și haha-uri. Am văzut sute de branduri care au donat, care au investit, care au oferit serviciile lor pro-bono. 

Care sunt etapele reinventării, cum se adaptează procesele de muncă, cum se comunică în contextul unor sensibilități crescute, povestește Mihai Putinelu după cum urmează.

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta. 

 

Când ați început să observați impactul în business   

Ca să începem cu o glumă, atunci când a trebuit să cumpărăm abonament la ZOOM. La modul serios, deja la mijlocul lui martie pusesem pe hold câteva proiecte, filmări și lansări de campanii, cu gândul că le reluăm în maxim 1-2 luni. Au trecut aproape 3 și suntem tot în același punct cu ele, dar am reușit să echilibrăm balanța câștigând alte proiecte și asta ne bucură și ne motivează.

Suntem o agenție orientată să crească business românesc cu quality work, suntem fix pe acest trend de craftworking pe care îl aplicăm și în comunicare, iar clienții se orientează spre acest gen de valori, nu de masă. Punem suflet în munca noastră și avem acces direct la cei care conduc businessurile, asta ajută enorm. Avem o idee? În câteva ore e deja discutată și aprobată, spre deosebire de timpul necesar pentru așa ceva când lucrezi cu o multinațională sau în agenții mari.

 

Strategia de criză pe termen scurt & mediu   

Nimeni nu poate spune că are cu adevărat o strategie pentru această perioadă pentru ca ne lipsesc o grămadă de informații. Adaptare și refocusare sunt termenii care descriu cel mai bine strategia ontheroof. 

Am pornit de la un principiu simplu: oamenii cu care lucrăm și furnizorii de servicii fără de care nu puteam trăi acum ceva timp SUNT DE NEATINS. Continuăm să facem curățenie la sediu deși nu e nimeni acolo, iar cafea și apă cred că avem acum strânse pentru 5 luni. Eficientizarea costurilor e bună, dar banii vin și pleacă. Factorul uman e mai important pentru noi și cum clienții noștri au înțeles asta, la fel procedăm și noi mai departe. 

Atunci când nu ești agenție de grup, cea mai mare provocare este cashflow-ul. Măsurile luate au vizat și vizează doar această direcție, iar acum deja putem spune că au fost excelente! Suntem la zi cu tot, inclusiv taxe la stat, pentru că și el are nevoie acum de ajutor.

 

Cum au reacționat clienții     

Oh, recunosc, avem un noroc incredibil aici. 

Noi nu avem clienți, avem parteneri, aș putea spune că avem prieteni chiar. Toate acțiunile luate au venit de la noi către ei și le-am adaptat în funcție de ce s-a întâmplat cu businessul lor. Nu am pierdut pe nimeni pe drum, ba chiar spuneam că ne-am găsit noi branduri pe care să lucrăm. 

Lucrăm cu businessuri din zone diferite (food-delivery, media, entertainment, retail, influenceri). Unii și-au încetat pentru o perioadă activitatea, alții și-au păstrat nivelul de business și alții comunică altceva în această perioadă. S-or fi ajustat bugete, dar noi suntem acolo pentru ei până la capăt, la fel de atenți cu nevoile lor. 

 

Proiectele în desfășurare și viitoare 

Uite, ne bucurăm că noul context nu înseamnă și lipsa lansării unor produse noi, cum e Pița cu mici de la Jerry’s Pizza, că UNTOLD ne-a acordat oportunitatea de a lucra proiecte de CSR cum este UNITED, că am gândit 3 proiecte de-ale lui Sebastian Coțofană pentru foodpanda, sau că vom lansa curând o campanie pentru ALKA. 

Provocările mari sunt în zona de producție pt că nu prea poți filma, apoi nu poți face campanii de BTL sau activări în retail, așa că aici a trebuit să găsim soluții. 

Un lucru e sigur: cu toții vom ieși mult mai puternici din asta și mai atenți cu ce livrăm pentru clienți. Campaniile și briefurile se vor ține mai departe de controverse și mai aproape de a ajuta cu adevărat. Fiecare brand va trebui să își găsească menirea, să fie relevant și să nu fie oportunist. Noi, ca oameni de comunicare, va trebui să știm să luăm acel core din fiecare brand și să îl potrivim pentru această perioadă încât să fie totul firesc, natural. 

Acestea vor fi proiectele viitoare și genul de clienți pe care îi așteptăm.

 

Proiecte din ultima lună

Am punctat câteva deja, le reiau:

- Lucrăm la 2 proiecte de rebranding, pentru un client din zona media și unul din zona food. Așteptăm 15 mai să le dăm drumul de pe acoperiș.

- Am dat-o MAI PE ROMÂNEȘTE cu cei de la Jerry’s Pizza și am lansat Pița cu Mici.

- Am lansat un proiect de CSR (UNITED) împreună cu cei de la UNTOLD.

- Am folosit talentul lui Sebastian Coțofană pentru a promova o categorie de business pe care toți ne bazăm acum, food-delivery.

- Am gândit și pregătit o campanie de produs pentru ALKA, abia așteptăm să o vedeți.

 

Cum ați regândit procesele de lucru

Lucrăm in-cloud din 2011, deci suntem buni în acest stil de lucru. Ăsta e și avantajul nostru acum. N-am avut nevoie de timp de acomodare, nu a fost nicio secundă haos, just business as usual, pentru că acesta a fost modelul de agenție la început: o rețea de profesioniști din industrie puși sub același acoperiș digital.

În atâția ani de agenție remote, am dezvoltat o serie de proceduri, tehnici și reguli simple care ne ajută să rămânem focusați.

- nu umplem inboxul oamenilor de creație cu emailuri de păreri sau emailuri de la client. La creație, găsești doar task-uri.

- folosim un tool de project management cu sfințenie. Acolo avem toate proiectele și task-urile, de la mici la mari. Asta ne ajută și să facem rapid un status, să monitorizăm orele lucrate, și să explicăm ușor unui coleg nou care-i procedura de lucru.

- nu am fost niciodată fanii ședințelor lungi, deci nu am transformat ședințele lungi în calluri lungi. Avem un status luni dimineață și apoi folosim chatul pentru chestii și idei rapide. Dar toate ajung apoi în toolul de project management.

- avem experiență în a potrivi și organiza oamenii la distanță. Știm ce poate fiecare, cu cine poate să lucreze și cu cine nu.

E important că avem clienți care au înțeles nevoia de a lucra ca și cum nimic nu s-ar fi întâmplat și că suntem un grup de oameni extrem de implicați. Ne iubim munca, cred că asta e cel mai bun slogan pentru noi în această perioadă.

Realist vorbind, în afară de a transforma meetingurile face2face în calluri, noi nu am avut nevoie de alternative nici intern, nici în lucrul cu clienții. Suntem eficienți, disciplinați și ne respectăm timpul unul altuia. Și așa am găsit și colegi noi în această perioadă și vor mai urma și alții.

 

Etapele reinventării

Cu timpul câștigat din proiectele puse pe hold, încercăm să lucrăm puțin și la canalele proprii, alea care sunt întotdeauna lăsate la urmă. Avem un cont de Instagram cu un concept foarte mișto de la care nu ne abatem, lucrăm să dezvoltăm siteul și să gândim o campanie și pentru noi, nu doar pentru clienți. Ne lovim însă de lipsa feedbackului, așa că asta e cea mai grea campanie pe care o avem acum. 

Avem în ADN 3 lucruri și astea nu se vor schimba: suntem curajoși și ne plac ideile disruptive, nu suntem plictisitori și suntem reali. Vii la noi, vorbești cu oameni, nu cu poziții sau etichete. Stabilim ce e de stabilit și apoi mergem în Control la o bere.

 

Noua normalitate

Normalitatea este și a fost aceeași întotdeauna, noi o privim diferit. 

Sunt zile în care lucrăm din pijamale, zile în care ne îmbrăcăm la cămașă fără să avem vreun call, nopți în care băgăm ca pentru un pitch mare și momente la prânz în care mai adormim de la o banală durere de cap. Totul ca să ne rămână mințile limpezi și drive-ul la fel de mare. 

Asta e normalitatea: să dai totul pentru ceva ce îți place.

 

Cum privești viitorul

Așa cum privesc fiecare proiect și fiecare zi: mândru că suntem o echipă de oameni ce putem să ne și distrăm cu toții la un festival 5 zile, dar și să uităm de sâmbete și duminici când avem de muncă. Sunt mulțumit că suntem atât de diferiți cu toții, oh boy, cât de diferiți suntem, încep să râd când mă gândesc la asta și acum. 

Ce ne lipsește, într-adevăr, e să fim împreună, să ieșim să facem brainstormingurile la un vin, să râdem toți la o memă sau la o postare absurdă a unui brand.

 

Efecte asupra domeniului

Norocul nostru e că agenția are background creativ. Și, chiar dacă acum comunicarea de criză e trending, de creativitate o să fie nevoie întotdeauna. Așa că nu ne facem griji pentru ce urmează. All in all, lucrăm mai mult decât de obicei și ne-am pus pe dansat în ploaie, în loc să așteptăm să treacă furtuna. 

Rămân la părerea că soluțiile tailor-made, pentru fiecare client și fiecare situație, fac parte din secretul succesului.

 

Adaptarea

Pot spune că a fost deja rapidă. Am văzut deblocate procese care muriseră în sertare, am văzut lucruri făcute doar online și cu online în minte. Am văzut și meaning în campanii, nu doar imagine și haha-uri. Am văzut sute de branduri care au donat, care au investit, care au oferit serviciile lor pro-bono. 

Țineți minte: tot pe ele le veți vedea și la următoarea criză. Restul se cern singure și vor fi uitate la fel de ușor cum au încercat să își câștige succesul.

Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ontheroof

Suntem o agentie independenta, infiintata in 2011 de doi juniori (pe atunci), inspirati de magia festivalului Cannes Lions. Am functionat o perioada ca agentie in cloud, cu multi creativi, specialisti din agentii... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related