Artur Gurău: Într-un mediu competitiv își creează un avantaj cei care se autoperfecționează și învață pe tot parcursul vieții

Artur Gurău: Într-un mediu competitiv își creează un avantaj cei care se autoperfecționează și învață pe tot parcursul vieții

Știi acel moment când plănuiești un eveniment de la A la Z, ai pus pe rafturi tot, te-ai așezat în așteptarea participanților, dar vine pandemia? Multora le este cunoscut, mulți s-au pomenit în această situație. Unii, însă, s-au reprofilat repejor și au reprogramat evenimentul pe online. Astăzi vorbim cu Artur Gurău, co-fondator Granat, Academia Rockit, Digital Communication Network și VoteMe.App, care vede digitalul ca pe o rezolvare a problemelor din (practic) toate sferele vieții noastre. Și mai ales în aceste vremuri.

Împreună cu colegii săi organizează din 2014 Conferința Rockit, cu speakeri din diferite țări, din diferite domenii, dar cu pasiuni comune, care au ce spune despre marketingul digital, startups, business etc. În acest an, evenimentul se va desfășura online, între 8 și 9 mai, iar tema conferinței este legată de noua realitate în care trăim, Solutions for the new reality.

L-am întrebat despre începuturile sale în publicitate, despre componenta educațională a academiei Rockit, conferințele din anii precedenți, dar și ce urmează să aflăm în acest an. 

 

Biografie

Sunt un antreprenor social, născut la Chișinău. La 15 ani am văzut cum se pune pe picioare un startup media - primul ziar independent de limbă română din Chișinău, fondat de familia mea. De atunci a apărut mai întâi curiozitatea, iar mai târziu experiența în comunicare online cu blogul pe care îl aveam la sfârșitul anilor 2000.

Deși am încercat și design, și programare, și chiar producție de muzică, am mers la drept economic, pentru ca să îmi dezvolt unele abilități și pentru a lansa mai multe idei de afaceri. Primul meu job, cât eram student, a fost la UNDP în consultanță juridică pentru ONG-uri. În ultimul an, am decis că nu voi face parte din sistemul juridic și m-am angajat la ZenithOptimedia. Așa a început, oficial, relația mea cu marketingul digital.     

 

Granat

A pornit după doi ani de lucru împreună cu prietenii mei în cadrul primei regii de bannere online din Moldova. Îmi doream să fac mai multă muncă creativă, nu doar media management. Puteam „să aduc” în Moldova o agenție internațională cu reprezentanță în România sau Ucraina, dar am decis să mă asociez cu Eugen Boico, proprietarul Publicis Moldova și să creăm ceva made in Moldova. Eugen a fost nu doar asociat, dar și mentorul meu de la care am învățat secretele marketingului. A fost o evoluție frumoasă, după ce am făcut primii pași în media management, învățând de la profesioniști ca Dorel Samoila sau Alla Malinovskaya, care este acum Performance Business Director la Publicis One Ukraine. Granat a devenit rapid lider în marketingul online din Moldova, în mod special, datorită expertizei unice pe care o aveam pe segmentul social media.

Împreună cu partenerii, dar și independent, am lansat proiecte pentru branduri de naționale pentru industrii strategice - Wine of Moldova, Din Inimă, Moldova Holiday. Am lansat zeci de proiecte pentru Efes Vitanta, Orange, Purcari, Shopping MallDova, Tucano Coffee, PayNet și mulți, mulți alții. Acum lucrăm mai mult cu clienți, care adresează piața din Estul Europei. Proiectele noastre preferate sunt cele care dezvoltă produse și servicii pentru piața globală.

Dintre toate astea, cea mai mare mândrie este totuși echipa, sau mai bine spus, echipele cu care am lucrat de-a lungul anilor. Toți colegii mei au rupt pentru că au fost liberi să experimenteze, să facă greșeli și să învețe din ele.

 

Carantina

Sunt „blocat” la Bruxelles, care este a doua mea casă. Excluzând faptul că nu pot călători în fiecare lună și nu îmi văd echipa în birou, munca merge mai departe, ba mai mult, venim cu soluții pentru această nouă realitate. Unde nu putem face filmări, modificăm conceptele și facem animații. Unde nu putem face evenimente fizice, schimbăm tot și trecem fully digital.

De ceva timp am făcut o prioritate lucru cu creatorii de conținut independenți, cu micro influencerii - deci facem mai departe ceea ce am început să fac câțiva ani buni în urmă. Unicul shift sesizabil este interesul clienților pentru vânzări online la nivel internațional.

În perioada aceasta am reușit să petrec mai mult timp cu familia, probabil principalul avantaj din toată această situație. Am reușit să fac și ceva cursuri online, în mod special, în ceea ce ține dezvoltarea de produse.

Pentru că avem acest shift de cultură „remote”, am dezvoltat și testăm o aplicație mobilă pentru alegeri la distanță. Aplicația VoteMe.App a fost lansată anul trecut și a fost deja testată pentru zeci de alegeri în mai multe țări. Acum, când mai multe asociații profesionale, board-uri de companii sau senate de universități nu se pot întruni offline pentru a lua decizii, aceasta este soluția noastră pentru a organiza alegeri „remote” pentru a ușura procesul decizional. VoteMeApp se poate folosi și pentru orice tip de concurs unde este nevoie să alegi un om pentru un anumit rol. Acolo unde ai de ales un câștigător. În cadrul Conferinței Rockit, toata comunitatea poate nominaliza și vota pentru cei mai buni specialiști, care vor fi premiați în cadrul Rockit Academy Awards.          

 

Academia Rockit

Conferința a apărut în 2014 pentru că… nu exista așa ceva în Moldova. Pot să spun pe bună dreptate că evenimentele internaționale cum erau ICEEFest sau WebIt au fost „univesitatea mea” de marketing digital. Lucrând la proiectele Granat, am realizat că există mare nevoie de educație, mai multă colaborare și efort pentru a dezvolta industria, atât pe partea de clienți, dar și tineri profesioniști, care absolveau universități fără a avea, de fapt, abilități practice necesare pe piață.

Primele evenimente au fost organizate de Granat, iar mai târziu am delimitat această activitate într-o organizație separată. Așa a apărut Academia Rockit, care, pe lângă conferință, mai organizează traininguri, ateliere, proiecte educaționale disponibile pe Youtube. Academia a devenit un incubator pentru creatori de conținut  independenți.  

Denumirea și identitatea au fost inspirate de cultura Star Trek, SpaceX, dar și ca o evoluție la experiența pe care am avut-o cu organizarea a trei ediții de TEDx în Chișinău. Una dintre misiunile conferinței este de a crea o comunitate unită pentru a susține tinerii lideri, promovarea gândirii antreprenoriale, proiecte cu impact social și soluții alături de experți și colegi locali și internaționali în domeniul creativ, tehnologic și startups. Cei care au fost la evenimentele noastre sau au urmat cursurile pe care le-am organizat, au reușit să dezvolte aptitudini unice, care îi poziționează calitativ în mediul în care lucrează. Într-un mediu competitiv își creează un avantaj cei care se autoperfecționează și învață pe tot parcursul vieții.  

  

Conferințele Rockit

La edițiile precedente au fost conferințe de două zile și de o zi, organizate în Chișinău sau Varșovia, în săli de hotel sau la Tekwill. Am depus efort maxim pentru a aduce cei mai tari speakeri și le sunt profund recunoscător tuturor celor, care au dedicat timp din agenda lor, ca să călătorească pentru a povesti din experiența și ideile lor. Am avut mulți speakeri din România - Dragoș Stanca (ThinkDigital), Lucian Despoiu (Majoritas), Carmen Punga (Google), Andrei Costescu (mReady), Cristian Ignat (Canopy), Călin Biriș (Loopa) sau David Timiș (Google).

Am avut și speakeri de la TechCrunch, New York Times, Inc. Magazine sau Now This News, dar publicul este mult mai receptiv la prezentările care vin din partea „fraților” din România sau Ucraina. M-aș bucura ca evenimentul nostru să construiască mai multe poduri digitale și să contribuie la mai multă colaborare regională.

Cel mai greu în organizarea Rockit este să implic partenerii locali și să conving business-ul să se implice în astfel de evenimente pentru comunitate. Principalul susținător al evenimentelor noastre până acum sunt partenerii externi de dezvoltare, deși nu ar trebui să fie așa. Business-ul trebuie să fie direct interesat ca astfel de programe să existe și să contribuie direct la dezvoltarea competențelor profesioniștilor pe care îi angajează, la educarea unui mindset global pentru nouă generații de tineri, care vor pune umărul, cunoștințele și imaginația la dezvoltarea proiectelor, companiilor în care lucrează, dar și a țării. De altfel, nu trebuie să ne mirăm de ce tinerii vor continua să plece în alte părți, acolo unde aceste oportunități de dezvoltare există și se investește în ele.

Cel mai bun feedback pe care l-am primit de la participanți este că această conferință le-a schimbat viața, i-a inspirat să învețe un skill nou sau să își lanseze propriile proiecte. În formele de feedback au fost mai mulți, care au zis că au avut senzația că timp de 2 zile nu s-au aflat în Moldova, dar la un digital conference în Silicon Valley.

 

Conferința online

Am planificat acest eveniment din timp și era planificat să îl facem la Tekwill. Chiar am bronat și dățile ținând cont și de sărbătorile religioase. A devenit clar că evenimentul nu va putea fi făcut offline, când a fost instituită starea de urgență pentru două luni până la 15 mai. Astfel, m-am consultat cu echipa și am decis să facem evenimentul oricum, dar să ne focusăm pe soluții pentru noile realități pentru cei din industria creativă, afaceri, dar și pe subiecte ce țin de educație, sănătate și transformarea digitală a instituțiilor.

Va fi o provocare să facem prezentările online, dar din experiența altor conferințe organizate în SUA și Singapore la care am participat în ultima lună, cred că putem să avem un impact și mai mare decât ce l-am fi obținut printr-o conferință într-un spațiu fizic limitat. Avem posibilitatea să conectăm know-how din partea la mai mulți speakeri fără ca aceștia să călătorească sute sau mii de kilometri. Evenimentul va fi cu acces deschis publicului, transmis live pe site-ul www.rockit.digital și pe canalele noastre social media prin intermediul Privesc.eu.        

 

Speakerii

Conferința reprezintă un mix format din greii industriei de marketing digital, dar și tineri profesioniști din regiune, care s-au remarcat cu proiecte la nivel internaționali. Mi-aș dori ca scena Rockit să fie o platformă pentru a lansa multe „rachete” la nivel global pentru tineri ambițioși și startup-uri regionale. Pe majoritatea speakerilor îi cunosc personal. Pe unii de 10 ani, pe alții i-am cunoscut o lună în urmă când i-am văzut cu prezentări la alte evenimente. Majoritatea din ei fac parte din Digital Communication Network sau sunt recomandări pe care le-am primit de la membrii comunității. 60% din toți speakerii din anul acesta sunt basarabeni din toate colțurile lumii. Din România pe lângă Dragoș Stanca și David Timiș, care au mai prezentat la Rockit și deja sunt cunoscuți în Chișinău, îi vom avea în calitate de invitați pe Diana Stafie de la futureStation și Radu Puchiu de la H.appy Cities .

Topicurile Rockit Conference din 8-9 mai sunt focusate pe soluții pentru noua realitate. Avem 3 compartimente ale evenimentului. Începem cu soluții pentru antreprenori, startup-uri și afaceri. Vom continua cu soluții pentru cei din industria creativă și producătorii de conținut . Pe final ne focusam pe transformarea digitală a instituțiilor, educație, medicină și „smart living”.  

 

Despre Rockit Awards

Dacă tot ne-am propus să construim un eveniment, care unește comunitatea creativă, în acest an avem o provocare. Fără să avem o listă prestabilită, prin intermediul aplicației VoteMe.App, oricine se poate auto-nominaliza sau poate recomanda pe cei care, după părerea lor, merită să fie recunoscuți de industrie. Am produs, împreună cu artistul Veaceslav Jiglitski, 9 trofee din bronz pentru cei mai buni creatori, cei mai buni specialiști în marketing, social media, copywriting, fotografie, producție video, design, animație și programare. Pentru că programatorii la fel sunt creativi! 

Este un sistem revoluționar de vot la distanță, care funcționează în baza algoritmului PageRank folosit de motorul de căutare de la Google. Soluția este made in Moldova și a fost supranumită de cineva de la CNN „Google pentru democrație”. Pe lângă lipsa oricăror filtre de nominalizare, principalul avantaj este că exclude subiectivitatea pe care o ai când deciziile le ia un juriu. Factorul uman este exclus și la calcularea rezultatelor. Câștigătorul/câștigătoarea, dar și topul general, este calculat imediat după finisarea scrutinului.

În viitor, VoteMe.App va reinventa ceea ce înseamnă alegeri. Nu va mai fi nevoie de deranj pentru mii de persoane antrenate în organizarea unor alegeri, un efort logistic colosal. Vrem să scăpăm de acest stres și să lăsăm tehnologia să ne ajute să organizăm alegeri simplu și rapid. Industria de alegeri are nevoie de „uberizare” pentru ca să existe mai multă competiție și, implicit, un salt calitativ. La Rockit, folosim aplicația pentru a-i recomanda pe cei mai tari din industrie, dar și pentru a descoperi tineri profesioniști, nume noi, care vin rapid din urmă și de care vom auzi tot mai des. Vă îndemn să vedeți toate cele 9 categorii, să votați și voi și să îi recomandați pe colegii și prietenii voștri meseriași, pe care îi considerați cei mai buni.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Campanii

Sectiune



Branded


Related