Banometru este un program gratuit și flexibil prin care publicul descoperă un mod nou de a privi finanțele personale. Se adresează celor care nu reușesc să-și acopere cheltuielile, celor care au datorii și nu reușesc să economisească și persoanelor care doresc să-și controleze mai bine finanțele proprii.
Diferența adusă de Banometru, față de alte programe de educație financiară, e dată de metodologie: punctul esențial este ghidajul oferit în mod personalizat și gratuit, de către un consultant financiar, pe parcursul a până la 4 ședințe individuale, online sau telefonic.
Formatul online, realizat de Thinkdigital, e disponibil începând din aprilie 2020 sub forma unui program intensiv de 12 săptămâni, via Bootcamp Banometru, pachet ce conține:
- 15 cursuri video
- Un set de resurse și fișe de lucru care ajută la realizarea unui buget personal, recomandări pentru gestionarea unui buget diminuat temporar sau metode utile pentru a avea bani deoparte pentru cazuri de urgență
- Un newsletter aferent etapei parcurse de utilizator
- Acces la coaching financiar 1-la-1, online sau telefonic
- Acces la comunitatea beneficiarilor programului
“Lumea din jurul nostru este în schimbare, în direcții pe care ne e greu să le anticipăm pe termen lung. Instabilitate, incertitudine, nesiguranță - aceștia sunt stimulii. Ce facem noi este răspunsul. În loc să fim orientați către exterior, lucru care ne provoacă frică și anxietate, putem alege să ne orientăm către interior, unde avem mai mult control: să aflăm exact câți bani avem, care este probabilitatea pe termen scurt să mai facem alții, ce alte resurse avem la dispoziție, cum ne petrecem timpul cât mai productiv, ce și cât mâncăm, cum putem să fim alături de cei dragi, ce abilități ar trebui să învățăm acum, pentru a fi mai pregătiți pentru schimbare”, spune Corneliu Ionescu (președinte AEVR și Coordonator implementare sesiuni de consiliere și ateliere educaționale).
“Încă de la primele discuții, purtate prin februarie, am considerat proiectul extrem de util, iar asta independent de conjunctura actuală, delicată. L-am lansat acum, când trăim vremuri complicate și fiecare dintre noi simte asta și în finanțele personale. Fără să fi anticipat criza medicală, economică, socială pe care o traversăm, am gândit Bootcamp Banometru ca pe un instrument de conștientizare și educare, menit să ajute la înțelegerea și dobândirea unei discipline financiare, subiect pe care mulți dintre noi îl abordăm facil. Banometru nu se adresează doar celor cu venituri mici, aflați în dificultate financiară, ci deopotrivă și celor cu venituri medii sau mari care au realizat mai ales în această perioadă cât de important e să economisești”, spune Alex Vișoiu (Head of Strategy la Thinkdigital).
Campania se va desfășura cel puțin până la finalul lunii iunie și va include un mix de activări tactice din care va rezulta o prezență activă pe social media, dar si amplificări în media digitală.
Banometru este un program lansat în 2016, în continuă dezvoltare. Dacă inițial adresa 100 de beneficiari mai ales cazuri sociale azi e o soluție de educație și asistență pentru adulții care doresc să iasă din situația de a avea constant datorii.
Programul îi ajută pe cei implicați să ajungă la a avea o viață financiară echilibrată și însumează 2031 de participanți, 279 de ateliere și 749 de beneficiari de coaching individual. 79% dintre participanți recomandă programul celor apropiați și 39% înregistrează o creștere semnificativă a comportamentului financiar sănătos (buget lunar constant).
- Banometru este un program de educație financiară inițiat de ARC - Asociația pentru Relații Comunitare, AEVR - Asociația Educație pentru Viața Reală și ING Bank.
- Thinkdigital este o companie regională specializată în media digitală, campanii complexe de comunicare online și monetizarea spațiilor premium de publicitate online.
Echipa Banometru: Andreea Dinu (Coordonator proiect), Mădălina Marcu (Director Dezvoltare Resurse), Corneliu Ionescu (Coordonator și implementare sesiuni de consiliere și ateliere educaționale), Silvia Mișu (Consiler educațional), Corina Manole (Content Marketing ING Bank), Alexandra Maier (Corporate Social Responsibility ING Bank).
Echipa Thinkdigital: Alex Vișoiu (Head of Strategy & Creative), Ana Andrei (Strategist), Roxana Mihai (Account Manager), Mihai Vasilescu (Copywriter), Lucian Olteanu (Art Director), Adi Matei (Web Dev), Simona Bugalete (Media Strategy).