Teodora Migdalovici, despre #TalentBet: Antreprenorii si clientii au nevoie de abordari mai putin previzibile

Teodora Migdalovici, despre #TalentBet: Antreprenorii si clientii au nevoie de abordari mai putin previzibile

In contextul actual, este nevoie de solutii creative realiste si functionale, cu un grad mare de implementabilitate si ecou in sanatatea business-urilor. Tocmai de aceea, Teodora Migdalovici, fondatoarea The Alternative School for Creative Thinking, a creat  platforma #TalentBet, un think & feel tank unde, timp de o luna, se formeaza un task force de creativi si strategi pentru solutii in vremea corona si dincolo de ea.

Briefurile din platforma #TalentBet sunt date de companii si adresate talentelor (creativi, strategi, designeri (graphic sau de produs, makeri, oameni de PR) care-si doresc un upgrade pe portofoliu, antrenamente reale si-o conectare la un grup de lucru interesant. Practic, un grup de 12 creativi vor lucra online pe 4-6 briefuri, timp de 3 saptamini.

Silvia Gradinaru, Alexandra Bombita, Filip Gonzacenco, Andrei Chirisi sau Pose Radu sunt o parte din alumni proiectelor Alternative, care isi vor folosi experientele, inclusive cele internationale,  in calitate de speakeri si ghizi in proiect. Mai multe, povesteste Teodora, in randurile de mai jos.

 

Premise

Ideea a venit in contextul devalmasiei, riscurilor si provocarilor pe care le-a adus coronache in business. Sunt consultant. Sunt trainer. Izolarea m-a prins in Bucuresti, nu prin tarile calde, unde mi-am tot facut veacul in ultimii ani. The Alternative School si-a asumat dintotdeauna misiuni de pionierat.  Asadar, care-ar fi plus-valoarea pe care o pot aduce in industrie intr-o conjunctura ca asta? Nu stiu altii cum sunt, dar cu mainile in san zic ca nu e prea elegant sa stai, mai ales cand esti asociat cu #leadership, fie ca-l declari tu, pe proprie raspundere,  fie ca e ca un titlu de noblete pe care ti-l acorda altii.  

Raspunsul nostru a fost #TalentBet, adica o invitatie de a iesi din zona de “cunoscut”, pentru toti industriasii, deopotriva clienti si talente. Zic din “zona de cunoscut” si nu din zona de confort, pentru ca traim situatii care semana mult cu se se intampla in Pampersul unui bebelus. Si asta poate fi o metafora pentru negarea schimbarii, in vreme de criza. Pentru cine a vazut reactia unui sugar, la schimbarea scutecului, stie la ce ma refer. Alta temperatura, contactul cu apa, sapunul, cremuitul nu sunt neaparat o placere. Copilul urla. Adultul stie insa ca sunt toate necesare. In vremurile pe care le traim, e destul de simplu - daca stai ca broasca intr-o cratita pusa la incalzit, s-ar putea sa te trezesti prea tarziu ca a dat apa in clocot si-ai ramas fara energie pentru saltul salvator. Avem probleme, hai sa cautam solutii, poate le si gasim.

 

Nevoile din piata

Sunt probleme de toata mana. Probleme de business care au nevoie de idei si de solutii pentru a se reinventa – ganditi-va doar la cele de evenimente, la turism sau horeca. Sunt probleme de comunicare – branduri care tin mortis sa aiba un claim de coronavirus, dar care nu reusesc sa construiasca un narativ credibil si care-si pun singuri piedica – sigur v-au urmarit si pe voi ad-urile de youtube de la farmacii cu un copy ridicol sau cele despre “trezirea spirituala”. De groaza. Sa fiu Google, as face un comitet de selectie pentru content penibil sau daunator sanatatii, chit ca prerolul e de 5 secunde. Sunt probleme legate de stocuri – fie lipsa, fie in exces, sunt probleme legate de distributie. Dezechilibre peste tot. In fiecare problema vad o oportunitate.

Nu stiu altii cum sunt, dar eu cred in sansele de reinventare sau de actualizare pe care le aduce orice criza. Trebuie doar sa te setezi pe frecventa asta, sa le cauti si sa le gasesti. Mai cred si ca antreprenorii si clientii au nevoie de un cap limpede si de abordari mai putin previzibile si venind din afara cluster-ului lor. Iar creativii au nevoie de o provocare care sa-i trezeasca din consumul recurent de alimente si Netflix.

Stiu ca unii lucreaza, dar 2 extra-ore pe zi, salvate cu statul in trafic, tot au. Ce fomula mai buna sa-ti faci upgrade la portofoliu, pe niste brief-uri de o absoluta noutate si pentru seniori si pentru juniori, poate sa-ti si gasesti job sau poate ti-l schimbi pe actualul? Sau pur si simplu sa stai pentru o luna intr-o comunitate de oameni smart si talentati si cu energie buna, care te vor pune pe-o alta frecventa. Sa ai parte de portofoliu curatoriat si de o abordare 1-1 pentru brand personal vibrant? Hai sa profitam de reasezarile de timp pe care le-a adus izolarea si sa facem ceva util si constructiv cu asta. Toti. Mai e si topicul nivelului din piata – hai sa-l ridicam. Vorba cantecului: “Desteapta-te, Romane”. 

     

Creativitatea - un pariu bun

E singura care, daca ai nevoie de iepuri, ti-i poate scoate dintr-o palarie in care ai pus in prealabil porumbei. Creativitatea bine calibrata e un problem-solver de elita, de-asta e de recomandat si-n exercitiile de regandire a business-ului, nu doar in cele de comunicare. Nu vreau sa folosesc sintagma “design thinking & feeling”, dar inclusiv despre asta e vorba.

In plus, contexte gen corona, care dezechilibreaza falii mari din economie, societate, care provoaca toate sistemele, au efectul asteroidului care-a pus la pamant dinozaurii. Pentru unii se inchide usa definitiv, pentru altii, inclusiv nou veniti, entitati de care n-a auzit nimeni, toate zonele de acces sunt deschise si deasupra scrie mare – “bine-ati venit”.

Pentru ca sunt situatii fara precedent, o mentalitate disruptiva da sanse in plus brandurilor mici, de nisa, companiilor mici sau jucatorilor noi, de care n-a auzit nimeni. Iar cei care stau bine cu lichiditatile, au de ales. Pot intra temporar in hibernare – stiu c-o duc bine si acum si pe viitor, dar pot face si-o miscare desteapta, care, intr-un timp scurt, le poate aduce un salt masiv si le poate inmulti resursele aproape exponential.

 

Oportunitati in criza actuala

Criza e ca un pahar cu apa – unii vad jumatatea plina, altii goala. Optimistii incurabili pun de-un ceai, dizolva niste magneziu, fac un spritz sau pun o felie de lamaie in acelasi pahar si-au transformat totul. Fac parte din aceasta ultima categorie. Schimbarile trebuie celebrate, ele te pun pe reinventare fastforward si daca le gestionezi corect, s-ar putea sa le fii recunoscator, retrospectiv.

Uita-te la exercitiul de e-commerce. Era ceva util pentru business-uri din zona brandurilor de food & drinks, dar pentru multi o poveste mereu aminata. Acum nevoia te obliga la evolutie. Uita-te la facilitatile pe care le aduce comunicarea digitala pentru foarte multe business-uri. Dispar timpii morti, totul e virtual optimizabil – condamnare la eficienta.

Pe urma este aceasta descotorosire de surplus, de exces, de tot ce nu era necesar. E o reducere la esential, la condensat, care te ajuta sa pui cu mai multa claritate totul in perspectiva. Scapi de ce e vechi si nefunctional, inlocuiesti cu ceva salvator pentru acum, probabil salvator si pentru mai tarziu. Lucruri, persoane sau rutine fara de care nu credeai ca poti functiona sunt puse sub semnul intrebarii, la colt sau la revedere. Pandemia asta e plina de metafore si de lectii, daca stai sa citesti printre randuri si sa-i vezi dimensiunea didactica. A mai picat si primavara, ca sa facem toti curat, la propriu si la figurat, in case, in proiecte, in raporturile cu restul lumii si cu noi. Un fel de Marie Kondo, la impuse. E un super-challenger, totul e sa fii pe faza si s-o tratezi ca pe o minge la fileu.

 

Impactul crizei in advertisingul romanesc

Nu ma pot pronunta, caci eu nu cred in advertising. Din perspectiva mea, advertisingul e de anii 60 - 80 si de Mad Men. Se ocupa de impachetare, intr-un mod mai fericit sau mai nefericit, in functie de inzestrarea si pregatirea fiecaruia. Si de atrasul atentiei. Probabil util, dar nici pe departe suficient. In 2020, cred insa in creativitate si in puterea ei de a rezolva probleme complexe, nu doar de comunicare, ci si de business. Cine vede padurea de copaci, cine e echipat cu pachetul complet, un fel de victorinox care stie cand e de folosit o extensie de business, o limitare a pierderilor, inchiderea unor linii, deschiderea altora, o deschidere spre e-commerce, o reasezare de resurse umane, o activare de design si-n packaging sau in modul de livrare, pentru ca nu te poti rezuma exclusiv la postari de facebook sponsorizate, va avea o viata foarte buna.

 

Mindsetul romanesc

Oportunismul in sensul bun. Radarul setat pe solutie. Romanul “se descurca”. Conceptul, adus la zi, se traduce cu inventivitate, flexibilitate, abilitatea de a te adapta, de a vedea potentialul si de a face repede drumul de la idee la solutie (fie ea si perfectibila). Sa ne uitam de exemplu la Modulab si altii ca ei. Am avut destule exemple de initiative antreprenoriale si de repliere in context care merita un chapeau. Poate si-un articol separat.

 

Creativii si strategii din #TalentBet

Vor conta interesul pentru experiment si pentru un umar pus, pasiunea, entuziasmul, bunvointa, curiozitatea. E prima data in istoria proiectelor scolii cand nu punem limite – nici de varsta, nici de performanta. Inclusiv pentru modul de plata avem absoluta flexibilitate – pentru clienti am pus si barterul pe lista sau plata la 90 de zile, iar pentru creativi / strategi am adaugat la optiuni si “munca in folosul comunitatii”, la schimb cu integrarea in program. Lipsa banilor, eterna scuza, “nu mai am 30 de ani” – o alta sau penibilul si perfect inactualul “nu am timp” au disparut din ecuatie. Am croit un program “elastic”, “flexibil”, asa ca daca e dorinta, e si putinta. Dincolo de situatiile de viata cu adevarat critice, singurele posibile piedici raman lenea, ego-ul sau o combinatie dintre ele. Daca pana pe 5 Mai vom avea mai mult de 12 candidati, o sa-i redirectionam pe urmatorii intr-o eventuala sesiune 2, din Iunie si lunile urmatoare. Vedem ce impact are aceasta oferta in piata si poate deschidem urmatoarea serie pentru colaborare internationala. Avem, slava domnului, toate resursele.

Speakeri: Alexandra Bombita / Filip Gonzacenco / Andrei Chiris / Silvia Gradinaru

 

Despre beneficiile celor care se alatura programului, mentionez upgrade pe toate palierele – portofoliu, brand personal, antrenament de emotii si neuroni. Accesul la un tip de comunitate diferit de cel din categoria “bisericuta”, centrata pe idei cu vibratie interesanta, nu pe clasamente de tipul “majorete versus jucatori de fotbal”, la liceele americane. Un sistem extrem de flexibil pentru “plata”, versus acces in proiect.

 

Abordarea briefurilor

Hai sa vedem intai ce primim de la clienti. Ii incurajam sa ne trimita inclusiv briefuri de business, nu doar de comunicare. Sa se uite in jur, fiecare la proiectele pe care le are pe langa casa si care au fost incercate in timpul pandemiei, sa ne spuna unde-i buba si “how good looks like” pentru ei. Ii incurajam pe oameni sa ne trimita inclusiv briefuri de criza, dar care n-au legatura neaparata cu pandemia, ci cu nevoia de a veni cu solutii sub presiunea timpului.

Asteptarile de-acum sunt cele pe care le setez de 16 ani la scoala si dincolo de ea. In esenta ma intereseaza un win-win-win mantra, cum faci ca toata lumea sa iasa in castig? Ma intereseaza solutii creative realiste si functionale, care au grad mare de implementabilitate si ecou in sanatatea business-ului. Ma intereseaza cum reusesti, in proces, sa bifezi si casuta audientelor, a comunitatilor, a “mai binelui” pentru mediul in care te misti. Un fel de “ajuti si castigi”, nu doar “stii si castigi”. Vorba Alexandrei Bombita, “intr-o comunitate care se pravaleste, nu prea ai cum prospera de capul tau.“

 

Companiile din Talent Bet

Companiile beneficiaza de acces rapid si divers la idei si solutii diferite, venite de la oameni care nu sunt din cluster-ul lor, pentru o singura problema enuntata. Uneori, stii si tu, e suficient sa gasesti o directie, o scanteie, pe care s-o declini ulterior, in cheia ta. E destul - ai vazut luminita de la capatul tunelului. Ai prins directia.

Un al doilea beneficiu – recrutare de talente “curatoriate”.  E foarte important sa primesti candidati care au fost formati, ghidati si preparati ca la carte. E important si caracterul oamenilor, iar la finalul experientei vom da fiecaruia o recomandare personalizata, lucida si onesta. In acest moment nu gasesti un astfel de serviciu premium, nisat, pe piata de recrutare.

 

Rolul platformei MEALCHEMY

De ani buni ma ocup si de recrutare specializata in creativitate. La The Alternative School mi-au trecut sute, poate mii de cv-uri prin maini, in ultimii 16 ani.  Mi-am dat seama de fiecare data cat sunt de importante toate chichitele legate de portofoliu - structurarea, claritatea, selectia, concizia, felul in care arata si e construit Linkedin-ul candidatilor, vibe-ul pe care il transmit in social media. #MEALCHEMY face personal branding de elita, de aproape 20 de ani, pentru oameni din Forbes 100, CEO si personaje influente din spatiul public, din tara si din afara. E un serviciu scump, care, in mod traditional, e accesat de alte categorii.

Dar traim vremuri unice. Asa ca la asa vremuri, asa masuri. Este pentru prima data cand oferim un pachet complet celor inrolati – de la feedback si upgrade ghidat pe portofoliu, la intalniri 1-1 pentru zona de personal branding. Si mai avem un obiectiv pe ordinea de zi – sa-si gaseasca sau sa-si schimbe jobul, prin alianta cu companii care au radarul setat pentru oameni buni. Daca mai sunt astfel de companii pe piata, suntem la un Linkedin, Instagram sau Facebook distanta.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Campanii

Pozitii

Sectiune



Branded


Related