Un telefon ieftin, inteligent si prietenos cu mediul? Se poate, spune start-up-ul fenix.eco

Un telefon ieftin, inteligent si prietenos cu mediul? Se poate, spune start-up-ul fenix.eco

Telefoanele mobile sunt jucariile adultilor. Indiferent de varsta, background cultural sau social, oamenii nu pot trai fara sa stea cu ochii si sufletul in ecranele lor, secunda de secunda, sunt agitati, nervosi si nelinistiti cand sunt departe de ele, iar cand le deschid, se calmeaza instant. In multe privinte, smartphone-urile readuc adultii la stadiul de copii. Ar face orice pentru a cumpara cel mai nou model aparut pe piata, in ciuda nevoii reale sau a valorii lui, raportata la beneficiile pe care le aduce.
Telefoanele sunt noile jucarii, colorate si stralucitoare, iar consumatorii vor sa aiba mereu ultimul produs din gama.
O echipa de elder millennials, cu studii in business si inginerie, crede insa ca tehnologia poate face lumea mai buna.
Si au lansat impreuna fenix.eco, care vrea sa schimbe perceptia oamenilor vizavi de telefoanele mobile. 

 

Un disruptor al variantelor traditionale

E posibil sa cumperi un smartphone de calitate, sa economisesti bani si sa contribui, in acelasi timp, la reducerea impactului de mediu si social al fabricarii telefoanelor noi?
Da, asta vrea sa arate echipa fenix.eco. 

Momentan, pe piata din Romania, cumparatorii au doua variante traditionale intre care sunt obisnuiti sa aleaga: fie un telefon nou si scump, care contribuie la consumerism si poluare, fie unul Second Hand pe care nu te poti baza.

Start-up-ul fenix.eco vine cu alternativa: refurbishing. 
Promovand reconditionarea in piata din Romania, compania actioneaza ca un disruptor al celor doua variante traditionale. 

Pentru noi e important sa oferim o alternativa mai buna si sa provocam un status quo ineficient si invechit

Cand vine vorba de inlocuirea telefoanelor mobile, vorbim de doua tipuri de uzuri morale: cea planificata si cea perceputa. Cumparatorii vor mereu un model mai nou, mai bun si mai repede si nu realizeaza impactul asupra mediului si a comunitatilor vulnerabile pe care il au producatorii care le alimenteaza nevoile.

De fapt, multe din telefoanele schimbate inca functioneaza bine.
Inainte de a cumpara altele noi, ar fi bine sa  ne intrebam inainte: ce ne face sa inlocuim telefoanele atat de des?
In ce masura suntem influentati de imagine, perceptie si un joc al iluziilor?
Raspunsul fenix.eco este #SwitchToRefurbished.

”Piata globala pentru produse electronice refurbished, inclusiv smartphone-uri, este deja mare si se extinde rapid in SUA si in Europa de vest dar este inca relativ noua in estul Europei. In Franta si Germania, 1 din 10 telefoane vandute este refurbished. M-am decis sa vad daca este o posibilitate de a aduce oferta asta si in Romania, la o scara mai mare”, spune Adrien Arnoux, Co-founder-ul & CEO-ul companiei.

”Grija pentru mediul inconjurator, asa-numitul environmental awareness, este in curs de dezvoltare in Romania, mai mult printre tinerii din mediul urban, care inteleg ca joaca un rol important in imbunatatirea lumii inconjuratoare. In plus, apetitul comsumatorilor romani cand vine vorba de preturi avantajoase este ridicat si ei nu se tem de a refolosi produse, dupa cum arata cererea mare de masini second hand.

Am fost sigur ca este loc pe piata romaneasca pentru un nou jucator si de aceea am decis impreuna cu Greg sa lansam fenix.eco in Romania – o oportunitate perfecta pentru mine sa imi lansez propria afacere si simultan sa incerc sa reduc impactul nostru negativ asupra planetei”, explica Adrien Arnoux.

 

De ce cumparam un telefon nou, de fapt?

fenix.eco pune o oglinda a realitatii in fata telefoanelor mobile.
De ce avem nevoie, cu adevarat, de telefoane?
Care sunt functiile si nevoile pe care le indeplinesc?
De ce alergam mereu dupa cel mai nou si stralucitor din serie?

Echipa companiei este formata din ingineri si specialisti cu background in business care vin sa dea raspunsuri la aceste intrebari. Co-founder-ul & CEO-ul companiei, Adrien Arnoux, are un background in inginerie si experienta de munca in companii ca Amazon si L'Oreal. Gregoire Vigroux, Co-founder, vine cu experienta din antreprenoriat si investitii, cel mai cunoscut proiect al lui in Romania fiind Telus. Are un master de la Sorbonne University, un MBA de la ESG Group si INSEEC de la Lyon Business School. 

„Mereu am stiut ca vreau sa fac ceva pentru a proteja planeta, dar m-am limitat in general la lucruri legate de stilul meu de viata, gen reciclat si folosit cat mai des bicicleta ca mijloc de transport. Insa dupa ce s-a nascut fetita mea, mi-am dat seama ca e important pentru mine sa fac mai mult de atat si cu un impact la o scara mult mai mare. Asa am inceput sa caut diverse idei si oportunitati profesionale in sensul asta”, povesteste Adrien Arnoux.

Pentru ca am lucrat multi ani in industria smartphone-urilor, stiu ca ele pot fi folosite mai mult timp decat sunt de regula si ca atat producatorii cat si operatorii promoveaza schimbatul des al modelului de telefon. In plus, am remarcat si ca ultimele inovatii aduse de producatori nu sunt chiar atat de inovatoare. De ce ar trebui atunci clientii sa isi schimbe telefonul mobil dupa un an sau doi, platind sume imense de bani pentru asta?

Produsul smartphone-urilor are un impact dezastruos asupra mediului inconjurator si schimbatul anual al telefonului nu este deloc un obicei eco-friendly! Asa ca m-am decis sa vad ce pot face pentru a extinde viata unui smartphone si sa le ofer o a doua viata cu un nou proprietar. Asta e conceptul a ceea ce numim refurbished!, spune Adrien Arnoux

"Inca de la inceput, fondatorii au investit in market research, identificarea nevoilor constientizate ale cumparatorilor si a celor ne-constientizate inca, si cum le putem rezolva cel mai bine. In dezvoltarea strategiei de marketing, am stiut ca e nevoie de informarea publicului fiind vorba de un concept nou si ca e foarte important mesajul potrivit, in contextul si momentul potrivit. Asta implica multa empatie, dar si date si tool-uri solide”, spune Catalina Radu, Head of Marketing & Customer Experience. Catalina vorbeste despre principiile care au stat la baza formarii companiei:

Am pornit de la definirea de buying personas, a identitatii de brand si a unei „voci” care ne reprezinta ca echipa si se bazeaza pe similaritatea dintre noi si publicul-tinta. Ne dorim in timp o comunitate like-minded, de la oameni dispusi sa ne insoteasca la plantari de copaci, la oameni care au solutii creative pentru diminuarea deseurilor, upcycling in fashion, etc. Schimbul de idei si resurse poate fi util pentru toata lumea.

"Ideea numelui a pornit de la pasarea care renaste din propria cenusa, pentru ca simbolizeaza ideea ca orice sfarsit e un nou inceput”, explica Catalina Radu: ”Exprima faptul ca oferim o noua viata smartphone-urilor: prin reconditionare, devin ca noi, in loc sa fie scoase din uz si sa creeze o problema si mai mare pentru mediu, de aici am ajuns la tagline-ul "Smartphones Reborn".

Am ales domeniul ".eco" pentru ca are un dublu inteles legat de valorile noastre si ceea ce oferim: ecologic si economic. Credem ca si cumparatorii nostri au aceleasi preocupari si le dam posibilitatea sa cumpere un smartphone de calitate si sa economiseasca bani, facand in acelasi timp o alegere etica

Ei spun ca un telefon reconditionat este o alegere constienta si responsabila social si ecologic. O alegere etica, dar si economica. 

Aducem o varianta win-win, in care te mandresti cu faptul ca nu irosesti o suma ridicola pe cel mai scump telefon, si in locul unui status signifier fals, obtii o “insigna de onoare” autentica prin faptul ca transformi in fapte lucrurile in care crezi si tu.

Telefoanele fenix.eco sunt modele recente, folosite foarte putin sau deloc inainte de a fi reconditionate. Tocmai de aceea, alegerea unui telefon refurbished atinge un echilibru intre dorinta de a avea un telefon nou si performant, functionalitate, cost si mediu. 

 

Ce inseamna refurbishing

Reconditionarea (refurbishing) inseamna o viata noua pentru tehnologie. Un dispozitiv este readus la o stare optima de functionare, inlocuind sau reparand componente, acolo unde este nevoie (cum ar fi ecranul sau bateria), prin actualizari de software si schimbari de natura estetica.

Un telefon refurbished este verificat si evaluat de specialisti tehnici: toate functionalitatile sale au fost testate, sistemul de operare si toate aplicatiile au fost actualizate.

Beneficiile produselor fenix.eco

  • Garantie de un an 
  • Economisesti aproximativ 50% din pretul aceluiasi produs luat nou
  • Poti returna gratuit produsul in 14 zile de la cumparare
  • Accesorii noi pentru fiecare produs achizitionat
  • Asistenta tehnica

”Abordarea noastra este foarte customer-centric, cerem feedback de la clienti si tinem cont de el cat de curand si cat de mult posibil.

Facem constant imbunatatiri pentru a le oferi o experienta cat mai buna, de la site si oferte, la modalitati de plata, livrare si suport, le raspundem rapid omni-channel oricarei intrebari si rezolvam obstacole in cel mai scurt timp posibil. In cazul nostru, interdependenta dintre marketing si customer experience e esentiala, de aceea nu le administram in doua departamente diferite si acordam multa atentie relatiei cu utilizatorii la fiecare touchpoint”, spune Catalina Radu.

 

Pasi mici si alegeri constiente pentru o lume mai buna

Echipa fenix.eco e dedicata combaterii risipei. Asa ca informeaza si incurajeaza oamenii sa aleaga produse refurbished, telefoanele pe care le ofera sunt prietenoase cu mediul, iar cutia in care sunt primite este fabricata din carton 100% reciclat.

Pentru a pune in practica valorile de responsabilitate sociala si ecologica, compania are in plan si oferirea unor carcase de telefon 100% reciclate si compostabile si un parteneriat cu Planteaza in Romania. Acestea sunt doua proiecte importante pentru echipa fenix.eco si vor fi implementate in viitorul apropiat, in masura in care conditiile starii de pandemie o vor permite. 

Ne pasa de mediu si de echitate sociala, ne plac gadget-urile performante si nu ne place sa aruncam bani aiurea.

De aceea, vrem sa dam cumparatorilor posibilitatea sa cumpere un smartphone de calitate, sa economiseasca bani si sa contribuie la reducerea impactului de mediu si social al fabricarii telefoanelor noi – toate in acelasi timp, spun cei de la fenix.eco

Pana la urma, lumea nu se salveaza asteptand faptele mari si deciziile responsabile ale autoritatilor, ci fortand mersul lucrurilor, prin pasi mici. Pasii mici  determina schimbari mari si, daca mai multa lume isi asuma responsabilitatea pentru feluri mici in care pot inclina balanta intr-o directie buna, efectele se raspandesc si se acumuleaza in timp.

Multi oameni constienti de probleme legate de schimbari climatice nu s-au gandit la felul in care fabricarea telefoanelor afecteaza asta. Fabricarea electronicelor noi cauzeaza munti de deseuri.

Intregul proces de fabricare al unui smartphone implica 13 tone de apa, produce in medie 55 g de CO2 si necesita 35 kg de materii prime.

9 miliarde de telefoane sunt in circulatie la nivel global, in 2020. 
500 de milioane de tone de telefoane ajung in gropi de gunoi in fiecare an, cu efecte negative pe termen lung pentru mediu.
Mai putin de 4% din ele sunt reciclate. 

 

Echipa fenix.eco

Echipa e formata din specialisti in domenii diferite care cred ca impreuna, prin experienta complementara, pot schimba lumea cu ajutorul tehnologiei. Iata cum se descriu ei pe site-ul companiei:

Adrien Arnoux - Co-founder & CEO are un background in inginerie si o tona de experienta conducand echipe care fac sa mearga struna operatiunile unor companii ca Amazon si L’Oreal. In caz c-o s-avem nevoie, el stie de toate de la fizica nucleara, la facut briose si craft beer. E colegul ala de clasa cel mai destept, doar ca in loc sa fie enervant din cauza asta, iti e drag de el pentru ca e chill si practica sporturi extreme.

Gregoire Vigroux – Co-founder e un antreprenor in serie si investitor de succes, cu un master de la Sorbonne University, un MBA de la ESG Group si INSEEC de la Lyon Business School. El a avut un impact important asupra mediului de afaceri din Romania prin numeroase proiecte, din care cel mai cunoscut e Telus. Visul lui secret este sa fie super-erou si de-asta se implica de mult timp in numeroase activitati de voluntariat si responsabilitate sociala. 

 

Valerian Callens – Senior Developer este un tech entrepreneur si whiz kid care ne ajuta sa gasim cele mai bune solutii la provocarile tehnice, astfel incat sa mearga totul struna din momentul in care intri pe site-ul nostru. In timpul liber, e si un meme expert impresionant si foarte pasionat de muzica.

Catalina Radu – Head of Marketing & Customer Experience e calauzita in viata de principiul ca marketingul da cele mai bune rezultate cand e autentic si are grija de consumator. Ii place sa creada ca e si mai pasionata de muzica decat Valerian si sa viseze ca intr-o zi o sa se descurce la fel de bine la surfing & snowboarding ca Adrien.

Eliza Chiosescu – Marketing & Customer Experience Specialist este mezina familiei, dar precoce in privinta skill-urilor profesionale. Ea aduce a ray of sunshine in viata ta cand ai nevoie sa ne contactezi. E pasionata de content marketing, cat-eyeliner, arta si all things pretty &creative.

 

Promisiunea fenix.eco. De 2x mai smart: si accesibil, si sustenabil

Ghid de calificare estetica:

Acesta se refera doar la aspectul estetic al produsului. Toate aparatele sunt 100% functionale.

Excelent: Ecran intact si zgarieturi minime la exterior, invizibile de la o distanta de 20 cm.

Bun: Ecran intact si zgarieturi minime la exterior care  pot fi vizibile de la o distanta de 20 cm. 

Fair: Zgarieturi minime la exterior, dar vizibile. Ecranul poate avea mici zgarieturi, invizibile cand este pornit.  

 

Asa cum, in multe domenii deja, solutiile vin din re-folosire & upcycling, chiar si in moda, unde Noul este o religie, asa se poate si in tehnologie.

Prin educare, informare si promovarea unor solutii responsabile ecologic si social, telefoanele refurbished sunt o alternativa care incurajeaza grija fata de mediu in cumpararea si folosirea telefoanelor si care poate pune presiune pe producatorii in sensul scaderii preturilor.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info

Campanii

Sectiune



Branded


Related