Scriem acest articol pentru a te introduce în lumea Email Marketing-ului, pentru a crea cele mai relevante newslettere și pentru a afla cum culegi roadele acestuia.
Email Marketing-ul este cel mai eficient canal pentru a menține clienții actuali și potențiali clienți la curent cu noutăți despre business și produse.
Ai nevoie de mai mult decât o platformă de Newsletter, ai nevoie de o soluție care automatizează procesele în Email Marketing și crește eficiența business-ului tău.
Există câteva trucuri simple care te ajută să creezi un newsletter care va fi deschis, citit și va avea parte de un engagement mare.
- Subiectul newsletter-ului
Primul pas către crearea unui newsletter uimitor este acela de a-l deschide. Ai nevoie de linii de subiect distractive și interesante care să inspire oamenii să deschidă newsletterul.
- Generarea comenzilor cu CTA-uri convingătoare
Emailul poate aduce venituri suplimentare către afacere, îndrumând cititorii pe site-ul web pentru a face o achiziție.
- Un newsletter excepțional necesită conținut relevant
Oferă audienței tale un conținut extrem de relevant, inclusiv sfaturi și trucuri, cum ar fi un ghid pentru decorarea casei.
Transformă abonații în clienți cu newslettere frumoase, create ușor, trimise în funcție de interesele oamenilor și de interacțiunea acestora cu brandul tău.
Acum că am parcurs schița de bază a unui newsletter, este timpul să trecem la cea de a doua parte: Customer Journey.
Fiecare client este diferit, are interese diferite și interacționează diferit cu brandul tău. De aceea este necesar sa conturezi o baza de abonați structurată pe interese comune, adaptand astfel e-mailurile trimise acestora în funcție de interesele lor. Acest lucru va crește rata de deschidere a newsletter-ului și vânzarea produselor promovate.
Prima etapă a unui Customer Journey eficient este un Welcome eMail.
Prima impresie este cea mai importantă! Profită de acest email, întâmpinând noul abonat într-un mod profesionist care să facă cunoscut brand-ul tău.
- E-mailul de bun venit trebuie trimis instant
O rată mare de deschidere și de interacțiune cu business-ul o generează primul e-mail trimis unui potențial client. De aceea este necesar ca acesta să fie trimis imediat după abonare. Fie atunci când un potențial client dorește să se aboneze la newsletter-ul tău și să primească informații despre produsele tale, fie atunci când acesta a achiziționat ceva de pe website-ul tău.
- Include în primul email un beneficiu
Profită de rata mare de deschidere a email-ului de bun venit incluzând o promoție relevantă sau o ofertă specială care va aduce venituri suplimentare către afacerea ta și va implica abonatul din prima.
Fiecare e-mail de bun venit începe cu un șablon. Creează un e-mail de bun venit cu un șablon gata optimizat și pe mobil, garantând astfel că e-mailul tău va arăta excelent pe orice dispozitiv. Șablonul email-ului va reprezenta brand-ul tău și este necesar ca acesta să fie atrăgător, ușor de parcurs și relevant.
Design-ul unui newsletter trebuie să fie captivant, aerisit și să contureze o poveste alături de conținutul de tip text din acesta. Vei avea nevoie de contraste, astfel ca fiecare element să fie vizualizat și nimic din conținutul acestuia atât vizual cât și text să nu treacă neobservat.
La finalul fiecărui email de tip newsletter ai nevoie de un buton (call to action) care să îndemne cititorul să afle mai multe despre brand-ul și produsele tale. Ai nevoie de un buton convingător, cu un mesaj scurt care să contrasteze întregul design.
Nu te opri la primul email!
Continuă dezvoltarea Customer Journey-ului cu o serie de emailuri relevante pentru publicul tău, cum ar fi promoții, oferte sezoniere, noutăți sau sfaturi utile… orice fel de conținut benefic pentru abonat și pentru brandul tău.
Așa cum am menționat mai sus, este necesar să divizezi abonații tăi în grupuri cu interese comune pentru a construi mesaje relevante și atrăgătoare pentru aceștia, ajungând astfel ca interacțiunea acestora cu brand-ul tău să se concluzioneze printr-o comandă… sau mai multe.
Folosește rapoartele Analytics și Data Learning, pentru a lua decizii raționale și pentru a optimiza inteligent rezultatele campaniilor de Email Marketing.