Project Agora, una dintre cele mai importante companii de tehnologie online media din regiune, a anunțat recent lansarea celei mai noi versiuni a soluției de monetizare în sistem Header Bidding pentru editorii web din rețea – PA Bidding V3.
Adrian Moțîrlichie, Country Manager România, explica modul în care această soluție îi ajută pe editorii web în contextul actual.
Noua soluție de Header Bidding în contextul actual
Project Agora este prezent ca furnizor major de soluții de tehnologie media în România din 2015 și în această perioadă a lansat o serie de inovații pentru editori web și brand-uri.
PA Bidding V3 este cea mai nouă versiune a soluției noastre de monetizare a publicității online în sistem Header Bidding, dezvoltată special pentru a sprijini editorii web din rețea.
După ce am implementat tehnologia noastră în mai mult de 1.500 de site-uri web din EMEA, pot spune că avem o viziune clară asupra amenințărilor și oportunităților creatorilor de conținut online.
PA Bidding este bazat pe inovație, simplitate și are ca rezultat imediat creșterea veniturilor editorilor web.
Procesul de onboarding este automatizat, iar mentenanța și optimizarea sunt administrate exclusiv de experții Project Agora, echipă care numără deja peste 100 de specialiști. În contextul actual, în care vedem creșteri semnificative de trafic online și scăderi masive de venituri, generarea de venituri suplimentare și alocarea optimă de resurse sunt obligatorii.
Impactul PA Bidding asupra veniturilor unui publisher
În ultimele 6 luni am testat versiunea Beta cu grupurile cheie de editori web din rețeaua noastră.
Ceea ce observăm este o creștere cu până la 50% a veniturilor, în funcție de configurația pre-existentă a editorului.
Sursa acestor creșteri este densitatea mai mare a bid-urilor venite din diverse platforme locale și internaționale cu care avem colaborări în exclusivitate, formate unice de publicitate nativă, competiție în timp real între cele mai mari platforme DSP/SSP și totodată o scădere semnificativă a inventarului nemonetizat.
Dificultati in monetizarea audientei. Si solutii
Monetizarea spațiilor publicitare a devenit o operațiune extrem de complexă, cu multe aspecte tehnice greu de acoperit de catre publisheri. Monetizarea paginilor AMP și a inventarului cu ad-blocker este un caz, la acestea se adaugă inițiativele industriei privind transparența și datele personale care au afectat masiv monetizarea, prin cererea implementării corecte a fișierelor ads.txt, obținerea acordului utilizatorilor prin intermediul unui CMP, json și lista continuă și crește în fiecare zi.
Pentru ca un publisher să facă față acestor provocări este nevoie de o echipă de cercetare și dezvoltare greu de găsit și păstrat.
Aici intervenim noi lucrând permanent să integrăm diferite surse de monetizare într-o singură soluție pe care o punem la dispoziția partenerilor noștri.
Flow-ul de implemenetare si monitorizare
Avem o promisiune: “O implementare unică / actualizare permanentă / zero investiții necesare din partea editorilor”, către publisheri cu abordări diferite de conținut, din țări diferite și de toate dimensiunile.
Implementarea PA Bidding necesită implicare zero din partea editorilor deoarece procesul de onboarding este complet automatizat.
Toate lucrările de mentenanță (inclusiv noi actualizări) și optimizare sunt, de asemenea, administrate de echipele Project Agora pentru a permite editorilor să se concentreze pe ce este important pentru ei. Editorii au însă control permanent și vizibilitate asupra performanțelor site-urilor accesând Project Agora’s Partner Center.
Primele rezultate
Unul dintre studiile de caz prezentate săptămâna trecută este cel al popularului site auto newsauto.gr care aparține unuia dintre cei mai mari publisheri din sudul Europei (Proto Tema). La doar o lună după o implementare, care a durat doar câteva zile, cu un minim de efort din partea lor, am observat o creștere a eCPM-ului cu 28,2% și o scădere a inventarului nevândut cu 70%.
Recent, și site-uri mari din România au început implementarea PA Bidding V3 și așteptăm primele rezultate pentru a dezvolta studii de caz și pentru aceasta zonă.
Efortul publisherilor si optiunile lor
Editorii se tem de soluțiile care le limitează opțiunile.
Utilizarea Google Ad Manager este o alegere ideală dacă editorii sunt mulțumiți cu veniturile generate aici, dar, bazându-se doar pe o singură tehnologie, pierd mulți bani din alte surse.
PA Bidding este o soluție neutră care îi asigură pe publisheri că această cursă după surse noi de venit, care pare fără sfârșit, este folosită în beneficiul și în termenii lor. Aceasta este garanția pentru viitor pe care o oferim publisherilor.
Project Agora are resursele, dimensiunea și focusul necesare pentru a investi masiv în tehnologie de top și pentru a ajuta publisherii sa controleze viitorul publicității.
Esti editor web?
Afla mai multe despre cum poți mări veniturile folosind Project Agora.