Reclamele ieșite din burta pandemiei ar putea fi împărțite în următoarele categorii: acasă, afară, eroi sunt încă, împreună. Să le luăm pe rând:
1. Montaje cu oameni nepieptănați care plâng, râd, vorbesc pe zoom, se joacă cu copiii, au fețe nedormite și sufragerii moderat dezordonate, un fel de haos domestic atent pus în scenă, iar pe fundal o muzică sprințar emoționantă de genul ”asta e viața noastră acum, să facem ce putem mai bine din ea”
2. Montaje cu străzi goale și săli goale de cinema și stadioane goale și vitrine goale și exterioare deprimante, de multe ori în alb-negru, iar pe fundal o muzică trist-dramatică, de genul ”viața care ne-a fost luată, dar la care ne vom întoarce, nu știm când”
3. Montaje-odă cu medici, gunoieri, vânzători și mulțumirile aferente ale unor companii față de eroii acestor zile, iar pe fundal muzică victorioasă de genul ”oamenii sunt frumoși când sunt puși la încercare”
4. Montaje cu tot felul de oameni care trec prin emoții puternice, hashtagul #împreună (solidaritate, noi, o echipă), pe fundal muzică triumfalistă de genul ”vom birui pentru că împreună suntem puternici și umanitea a trecut prin multe ețetera”.
Ne-am bucurat ca niște copii săptămâna aceasta, când am văzut și câteva ieșiri din normă, chiar dacă asta înseamnă Alice din Țara Minunilor din spital.
Creasoup, WHO, Turcia
Walmart Heroes
Publicis, Barilla. Spot narat de Sophia Loren
Saatchi & Saatchi, Marie Curie
Mesajul Juliei Louis Dreyfus, parte din campania din SUA de distanțare socială: