E momentul ca specialistii in comunicare, alaturi de companii, sa-si puna in slujba societatii cunostintele si resursele, cred Mihaela Bourceanu, Client Service Director, si Radu Miu, Managing Director, Mercury 360. Sa nu uitam “audienta” suntem noi toti, adauga ei.
Lumea nu va mai fi la fel, o gandim cu totii. E foarte probabil ca in aceasta perioada sa ne schimbam multe comportamente ca si consumatori, sa imprimam schimbarea multor business-uri.
Si, poate, schimbarea aceasta in bine va continua si Dupa. Desi acest Dupa nu mai are o granita foarte clara. Despre incertitudinea acestei perioade, primele masuri luate, lucrurile bune pe care le putem numara si cele mai putine bune pe care le putem schimba, vorbesc Mihaela si Radu in interviul de mai jos.
Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.
Impactul in business
Am anticipat un posibil impact in business indata ce au aparut primele semne de epidemie in Europa. Era de asteptat, in contextul lui 2020, in care aveam o fluiditate transfrontaliera mare atat profesional (colaborand cu clienti internationali), cat si personal prin vacante si city-break-uri, ca valul urma sa atinga in scurt timp si Romania, dar, la fel ca toti ceilalti, ne doream sa credem ca nu vom avea probleme reale.
Primele masuri
Primele masuri au fost, ca si in cazul statului, recomandari catre colegi de a-si amana vacantele deja planuite in tarile afectate pentru a-i proteja si pe ei, dar si pe ceilalti colegi. In acelasi timp am revazut toate tool-urile de comunicare remote pentru a ne asigura ca putem functiona in continuare ca o echipa si proiectele, cele care raman in picioare, pot continua. N-a fost deloc complicat deoarece la Mercury & Outbox suntem deja obisnuiti cu work from home, flexibilitate in program si folosirea platformelor online Teams, Skype samd. Mai greu a fost sa acceptam ulterior ca pentru o vreme aceasta va fi normalitatea.
Cum au reactionat clientii
Primele reactii au fost de incertitudine, ca in cazul tuturor, ne intrebam cu totii, si noi si clientii, cat va tine, daca e cazul sa actionam in vreo directie, daca ne continuam proiectele incepute, etc. In cateva zile am dezvoltat echipe de criza client-agentie in care am inceput sa cautam solutii de comunicare, la fel ca majoritatea colegilor din industrie.
Proiectele in desfasurare
In mod evident, respectam si sustinem deciziile statului, de aceea am sfatuit toti clientii sa amane absolut toate proiectele ce presupuneau interactiune. Regandim strategia de comunicare online, revizitam planificarile anuale care erau deja livrate la cheie, lucram cu scenarii multiple si pentru perioada imediat apropiata (urmatoarea luna) si pentru proiectele din vara si toamna. Cu alte cuvinte, muncim mult in continuare, trecem prin situatii pe care nu le-am mai intalnit pana acum, dar e incredibil ce putere extraordinara poate avea o echipa care se focuseaza pe dezvoltare, lasand angoasa incertitudinii deoparte.
Proiectele viitoare
Lumea nu va mai fi la fel, o gandim cu totii. E foarte probabil ca in aceasta perioada sa ne schimbam multe comportamente ca si consumatori, sa imprimam schimbarea multor business-uri.
Vedem deja in jur ce rapid au reusit pana si cele mai non-digitale comunitati sa gaseasca solutii de comercializare a produselor si in situatia data: pietarii si-au facut grupuri de facebook, fac livrari la domiciliu, micii antreprenori pun umarul cu absolut toate solutiile pe care le au pentru a ajuta comunitatile in care traiesc (aici un exemplu de miscare creata absolut natural intr-un mic oras de provincie, miscare ce a reusit sa stranga in cca. o saptamana peste 100.000 euro pentru a sustine personalul medical al Spitalului Judetean), business-urile mari isi pun la dispozitie solutiile logistice pentru a ajuta business-uri mai mici ce nu au know-how si infrastructura, multinationalele se straduiesc sa sustina vanzarea si isi pun oamenii in linia intai etc.
Imi place sa gandesc ca asa arata o lume normala, in care fiecare dintre noi pune umarul pentru celalalt. Imi place sa cred ca ne vom pastra si dezvolta aceste comportamente pozitive si dupa ce vom fi depasit criza de sanatate pentru a ne putea reveni ulterior din cea economica.
Initiative la nivel de industrie
Suntem pe linie directa cu asociatiile din industrie, dezbatem impreuna si sustinem initiativele acestora astfel incat intreaga industrie sa isi poata continua activitatea.
Sfaturi pentru clienti
Nu e momentul ca industria de comunicare sa inchida portile, dimpotriva. Avem in portofoliu branduri pentru care am iesit in piata cu mesaje de incurajare, branduri care au sarit sa ajute prin donatii in bani sau produse si asociatii care se straduiesc in continuare sa ajute persoanele cu afectiuni grave cum sunt prietenii de la Help Autism alaturi de care ne straduim sa ii ajutam pe cei mai putin norocosi dintre noi care traiesc in izolare din primii ani ai vietii lor.
E momentul ca specialistii in comunicare sa-si puna in slujba societatii cunostintele, asa cum am facut unii in Brigada de Comunicare Non-Profit initiata de Dana Pascu, iar clientii produsele si capacitatile logistice de a ajuta si spatiul media pentru a trimite mesaje de preventie, protectie si speranta.
Sa nu uitam “audienta” suntem noi toti.
Daca esti managerul unui grup de comunicare/agentie, trimite-ne un email pe [email protected] cu subiectul [Noul context]. Vrem sa discutam despre activitatea agentiei voastre, despre cum reinventati procesele de lucru, cum va adaptati la noua realitate si despre directiile in care va veti dezvolta.