Criza medicala da nastere unei crize economice. Criza economica da nastere unei crize sociale. Insa, in aceste vremuri dificile, mai exista un tip de criza. Cea morala. Daca pe raftul supermarketului mai sunt doar 4-5 paini si cineva le ia pe toate, se alege cu multa paine, dar putina empatie. Pandemia nu inseamna o pauza, o derogare de la a fi uman. Criza sociala nu inseamna ca nu mai traim in societate. Dimpotriva.
Este un sentiment cel putin atipic, cand toata lumea se destrama, tu sa ai succes. E mai rau decat cel mai tare din parcare, cand parcarea era goala. Acum e goala pentru un motiv. Insa, se intampla. Paradoxal, unor categorii de business-uri le merge mult mai bine, pentru ca in conditiile date, cererea de cumparare a crescut. O astfel de companie este Vita Coco, producator de bauturi pe baza de cocos, care a cunoscut un aport de 100% in vanzari, in ultimile saptamani. Asta l-a determinat pe Michael Kirban, co-fondator si CEO, sa doneze 1 milion de dolari din aceste profituri catre asociatiile Feeding America si No Kid Hungry.
Asta pentru ca peste 37 de milioane de americani se confruntă cu insecuritate alimentară, peste 11 milioane de copii din Statele Unite trăiesc în case unde mancarea nu e o certitudine, si 22 de milioane de copii se bazează pe mese gratuite sau cu prețuri reduse la școală. Iar asta sunt cifrele dinaintea crizei. Coronavirusul face ca multe din familiile care trăiesc cu banii de la luna la luna să-și piardă locurile de munca. In plus, scolile se inchid, astfel ca alimentatia celor in nevoie devine o prioritate.
”Cred ca este responsabilitatea noastra ca business sa facem tot ce putem ca sa ajutam oamenii care au nevoie cel mai mult in aceasta perioada, cat timp suntem in pozitia de a face acest lucru”, spune Kirban.
Mai mult, el a provocat pe Twitter si alte companii precum Netflix sau Charmin, sa-si reconsidere profiturile pe care le fac in aceasta perioada si sa ia masuri similare.
In aceeasi zi, Netflix a facut anuntul stabilirii unui fond de ajutor de 100 de milioane de dolari pentru a ajuta membrii comunitatii creative care au ramas fara job si fara o modalitate de a obtine un venit in timpul crizei de coronavirus.