Societatea trebuie sa inceapa sa se schimbe si Coronavirusul ne ofera o oportunitate sa o facem mai repede

Societatea trebuie sa inceapa sa se schimbe si Coronavirusul ne ofera o oportunitate sa o facem mai repede

La primele semne de îngrijorare mai serioase dn România a apărut site-ul Desprecoronavirus.ro care aduna toate informațiile necesare, din surse sigure: situația globală în timp real, ghid de prevenție, pașii procedurilor de anunțare a unei suspiciuni sau de autoizolare. Site-ul a fost realizat de agenția Screen Native. Mugur Pătrascu, founder Screen Native, explica mai jos de ce au facut acest site.

 

De ce l-am facut?

Desprecoronavirus.ro este un exercitiu de eficienta si un efort de a suplini o nevoie din jurul nostru.  

Cred ca initial am intuit foarte bine care este magnitudinea impactului acestei epidemii si am vazut destul de repede ca discursul despre acest eveniment unic era eminamente jurnalistic, senzational sau lipsit de coerenta. Statul de obicei rateaza startul si nu reuseste sa isi mobilizeze la inceput resursele pe o directie unitara si livreaza abia pe finalul momentului de interes. 

Ca urmare, plecand de la lipsa unui astfel de loc care sa functioneze ca un fel de dashboard al epidemiei, am schitat si realizat un site de continut care sa puna impreuna ce trebuie sa stie orice om care se doreste informat despre Coronavirus.

Nu suntem exhaustivi, nu aflam primii lucrurile, nu avem medici sau autoritati in spate. Nu suntem senzationali, nu avem pretentii de unicitate sau ultim cuvant. Suntem un loc in care primeaza bun simtul, in care nu promovam panica sau stirile de tot felul. 

Nu vrem sa luam locul nimanui in lantul de informare, nu suntem ONG, nu o sa facem bani din chestia asta. Lucram mult in zona online si vedem multe exemple de manipulare si reactie la ce se intampla si, de data asta ni s-a parut normal si eficient sa incercam sa cream o zona curata de informatie, pe un topic care am intuit ca va fi foarte important pentru toti.

 Lucram mult in zona online si vedem multe exemple de manipulare si reactie la ce se intampla si, de data asta ni s-a parut normal si eficient sa incercam sa cream o zona curata de informatie, pe un topic care am intuit ca va fi foarte important pentru toti. 

 

Zgomot de fond

Personal, mai cred ca societatea trebuie sa inceapa sa se schimbe si Coronavirusul ne ofera o oportunitate sa o facem mai repede, sa o intelegem pe pielea noastra. Morisca retelelor sociale ne-a gregarizat si ne-a transformat in microeditori de tot felul de lucruri pe care le rontaim zilnic. Ne-a facut datori cu un share, un coment, o reactie, o parere. Nu mai putem lua lucrurile cum sunt, trebuie sa le dam mai departe.

Acest comportament creeaza un zgomot teribil caruia nu-i mai facem fata, creeaza o incapacitate de a discerne din ce este in jur. Zgomotul de fond nu ne mai permite sa ne auzim si asta ne sperie. Acest tavalug duce la o cantitate imensa de continut (de la glume la pareristica si contatrii sau linkuri care mai de care) care ajunge sa nu mai ajute. 

Cu acest site incercam sa facem un exercitiu de clarificare si simplificare a comunicarii in jurul unui subiect in masura sa fie cel mai mare zgomot din ultimii ani. In fiecare situatie de acest gen trebuie sa existe un centru de control si informare care sa reprezinte referinta si credibilitatea de care are nevoie o astfel de criza. Acesta este modul in care se organizeaza profesionist comunicarea oriunde in lume si, in mod normal, de catre o sursa guvernamentala. 

In afara de acest lucru, cred ca daca ne pricepem la ceva, trebuie sa incercam sa ajutam in jur. SCREEN NATIVE este o agentie de digital, de comunicare si content iar acesta este un exercitiu de comunicare pe care il facem pentru societate. Nu cred ca mai este de ajuns sa rezolvi briefurile care vin si sa incerci sa eficientizezi tot, ci trebuie sa fii atent la ce poti face mai bine in jur, la cum imparti din resursele tale cu ceilalti. A fost o intersectie intre a putea si a vrea sa facem acest lucru. Speram sa ajute.

 

Cum am facut site-ul

Duminica, pe 23 februarie am luat decizia, luni am discutat cu echipa, am facut un sitemap si am inceput sa desenam site-ul. Pana joi am scris prima varianta de continut si ne-am apucat de implementare. Vineri 28 februarie, site-ul a fost lansat. 

Imi amintesc ca decizia am luat-o plecand de la prima isterie, cu mastile de fata. In momentul in care oamenii au inceput sa cumpere aiurea masti pe care nu stiau sa le foloseasca, am simtit nevoia de a explica si organiza putin lucrurile. 

In momentul in care ne-am hotarat sa facem site-ul, am cautat domeniul. Am vazut imediat ca domeniul coronavirus era deja luat si am ales denumirea noastra. Ca sa intelegeti ce se intampla, acum pe coronavirus (cel mai potrivit nume pentru o a ajuta oamenii, pentru cei care cauta o informatie) s-a dezvoltat un portal de stiri pe care se fac bani pe baza de flood de content. 

 

Continutul 

Pentru ca este un loc de informare avem o sectiune in care tinem permanent la curent oamenii cu evolutia cifrelor in lume si la noi, cu masurile pe care le-a luat guvernul pentru limitarea efectelor.

Am facut doua sectiuni in care vorbim despre procedurile de carantina si anuntare a eventualelor probleme si am creat si o rubrica de intrebari frecvente.

 Mai mult, avem lista completa a masurilor individuale pe care oricine trebuie sa le ia pentru a se apara si a-i apara pe ceilalti, de la simplul spalat al mainilor, la separarea sociala si felul in care trebuie sa ne schimbam obiceiurile.

Am ales un ton relaxat dar precis, iar sursele sunt curate si coroborate din intern si internationala astfel incat sa pastram o atitudine echilibrata, stiintifica si cat mai calma. 

 

Echipa

Desprecoronavirus.ro este facut de un designer si un front end developer. Continutul este scris de doi oameni care cureaza continut disponibil online. Continutul este updatat de mai multe ori pe zi.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Companii

Sectiune



Branded


Related