Squad și L2 au realizat pentru ING o campanie de influential marketing în care s-a vorbit pe bune despre cum stă treaba cu banii în cuplu

Squad și L2 au realizat pentru ING o campanie de influential marketing în care s-a vorbit pe bune despre cum stă treaba cu banii în cuplu

Anul trecut, în preajma Crăciunului, o perioadă solicitantă financiar pentru toată lumea, ING Bank și-a încurajat urmăritorii, pe Instagram și pe Facebook, să discute mai deschis despre banii în cuplu - un subiect care e încă tabu la noi. 

Pornind de la studiul Couples and Budget Management, finanțat de Think Forward Initiative în România, agenția de influential marketing Squad a ales câțiva influenceri români prin intermediul cărora a lansat pentru ING, împreună cu studioul de creație L2, o campanie în care s-a discutat deschis despre gestionarea bugetului în cuplu. 

Scopul campaniei a fost acela de a furniza publicului informații relevante și utile din sfera acestui subiect și de a face cunoscute rezultatele studiului, în ideea de a-i ajuta pe oameni să-și analizeze comportamentul financiar și să-l îmbunătățească.

În perioada sărbătorilor, când toată lumea vorbește despre cadouri și petreceri, ING a dorit să aducă în peisaj și comportamentul financiar, care este un motor pentru toate acestea.

Studiul efectuat cu ajutorul Think Forward Initiative în România ne-a arătat modul în care cuplurile de la noi se raportează la bani și care sunt principalele dificultăți pe care le întâmpină. A fost o sursă foarte bună de informații pe baza căreia am putut să construim un conținut relevant, să aducem în discuție un subiect mai greu de abordat în public și să oferim recomandari utile cu ajutorul specialiștilor financiari de la Banometru. Cred că prin această campanie am reușit să oferim informații și sfaturi relevante care au generat engagement și, de ce nu, o schimbare a reacțiilor atunci când banii ajung să devină o sursă de discuții în cuplu. 
Corina Manole, ING România

„Se poate spune că, în cazul de față, ING a generat un prilej de dialog pentru cupluri, provocându-i să vorbească mai mult despre relația lor cu banii. Informația obținută la rece în studiu a fost livrată pe un ton cald și relaxat, pe înțelesul tuturor, prin intermediul vocilor familiare ale unor influenceri cunoscuți, pentru a încuraja publicul să reflecte asupra comportamentului financiar și pentru a le oferi o serie de sfaturi pe care le-ar putea aplica în viitor.
Daian Man, L2

Influencerii care au participat în campanie (Ioana GramaLorena ȘerbanRenata BotaChristian Balazs și Paul Mateș) au vorbit sincer și deschis despre acest subiect tabu – gestionarea banilor în cuplu – în contextul în care, din exterior, viețile lor par perfecte și lipsite de probleme, dar realitatea e că și ei sunt persoane cu probleme reale, rate la bancă și aceleași griji financiare ca noi toți.

 

„În alegerea influencerilor  am pornit de la ideea că vrem să avem cupluri cât mai diverse, care să treacă prin toate etapele unei relații, pentru a ajuta toate categoriile de followeri să se identifice cu ei. 

Le-am prezentat proiectul ca pe o oportunitate informală și relaxată de storytelling cu propria lor comunitate și tocmai acesta e motivul pentru care campania  a avut succes. Nu a fost o campanie de produs, ci una sinceră și informativă, cu libertate de creație nelimitată, care le-a oferit comunităților ocazia să învețe și să privească mai atent, poate chiar ușor critic, asupra comportamentului financiar și,  în același timp, să cunoască mai bine omul din spatele contului atent curatoriat de Instagram.”
Geanina Rădulescu, Squad

 

Executii

Pentru că astfel de campanii sunt rare, dar, aparent, foarte binevenite pe rețelele sociale, comunitățile au reacționat într-o manieră extraordinară, iar comentariile și mai ales DM-urile au dovedit că subiectul este unul care merită aprofundat.

În total, postările din stories au ajuns la peste 3 milioane de vizualizări. Cifrele arată că oamenii apreciază și consideră utile discuțiile deschise despre bani în mediul online, ceea ce înseamnă că ING, L2 și Squad au reușit să își atingă scopul cu succes.

 

Echipele participante:

Squad x L2:

Geanina Rădulescu (Influential Marketing Manager Squad), Oana Maria Zaharia (Copywriter L2), Ana Zambori (Art L2), Diana Căliman (Social Media Manager L2), Daian Man (Creative Mastermind L2), (Influential Marketing Manager Squad), Ioana Ceapă (Head of Strategy & Partner L2, Squad), Ada Păun (Partner L2, Squad) Mih Lovin (Creative Partner L2, Squad).

ING:

Dana Nacu (Gretcu) - Content and Social Media Lead, Corina Manole - Sr. Content Marketing Specialist, Iuliana Costache (Duță) - Sr. Social Media Specialist

 

SQUAD și L2 fac parte dintr-o structură de business și shared knowledge ce cuprinde:

  • :PGM! - agenție de event planning & developing cu peste 10 ani de implementări a unor proiecte de anvergură din România.
    :PGM! are are în portofoliu clienți precum ING Bank, Orange, Mercedes-Benz, Johnson & Johnson, UiPath, Haribo, Mercedes-Benz Financial Services și o serie de recorduri BTL-istice din piață.
  • Creative VR - studio de tehnologie și marketing experiențial, care dezvoltă soluții de VR și AR. Creative VR are un portofoliu redutabil de proiecte tip filtru de Instagram dezvoltate pentru clienți branduri, agenții, artiști din toate colțurile lumii și integrate în campanii de marketing de tip digital, ATL, BTL, PR, Media.
  • Tammy Studio - studioul de design și instalații artistice
  • L2 - studio de creație axat pe proiecte digital native, în portofoliul căruia se regăsesc clienți precum: ING România, Deloitte, Iconic Estate, Jacobs Douwe Egberts, Samsung, Orange România, Lelograms, Odysea Sailing, Mentoring Generations by Brâncoveanu, HARIBO.
  • SQUAD - agenție de influential marketing, având în portofoliu creatori de conținut din cele mai diverse nișe, rezidenți în Instagram, Youtube, TikTok și clienți precum: ING, Orange, Jacobs Douwe Egberts și diverse agenții de PR, media, digital.
Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Campanii

Sectiune



Branded


Related