[REC și la podcast] Daniel Tănase: Podcastul meu este un mix între finanțe personale, finanțe pentru afaceri, antreprenoriat și social media

[REC și la podcast] Daniel Tănase: Podcastul meu este un mix între finanțe personale, finanțe pentru afaceri, antreprenoriat și social media

Daniel Tănase experimentase deja cu mai multe forme de conținut, inclusiv audio, înainte să-și lanseze podcastul. A publicat două cărți pe care le-a publicat ca audiobook și a avut feedback bun. De asemenea, avea la îndemână echipamentul necesar, așa că a decis să încerce.

Finanțe FM e un podcast care abordează teme de finanțe personale, finanțe pentru afaceri, antreprenoriat și social media. Discuțiile sunt gândite înainte de Daniel împreună cu invitații, astfel încât să fie valoroase și să aibă și o componentă practică. Producția e făcută cap-coadă de Daniel, pentru că îi place să fie implicat și să intre în detalii.

Una dintre provocări este constanța - nu este mereu ușor să găsești timp să te ocupi de podcast. Însă Daniel a observat o diferență clară între perioadele cu pauze și publicatul constant, cu creșteri importante în ultima perioadă, așa că și-a propus ca în 2020 să publice un episod pe săptămână și să se lanseze și la nivel global. 

Evoluția podcasturilor în România este evidentă și Daniel crede că e un moment excelent să intri și tu în joc. Citește interviul pentru mai multe idei și tool-uri de la un podcaster cu experiență. 

 

Ideea podcastului

Ideea a venit la sfârșitul anului 2017, începutul anului 2018. Scriam pe site-ul meu de câțiva ani, făceam materiale video live și înregistrate de ceva timp, așa că am început să mă gândesc la partea de voce. Publicasem 2 cărți pe care le făcusem și în format audiobook, iar feedbackul primit pe partea de voce a fost foarte bun.

Aveam toate echipamentele necesare, așa că nu a durat mult și în câteva săptămâni aveam logo, intro și am început să public primele episoade.

 

Ajutoare și tool-uri

În mare parte fac totul singur, pentru că îmi place “să mă murdăresc”, adică să intru în detalii, să public eu, să-mi fac copywriting, să editez, să înregistrez și tot ce înseamnă treaba asta. Mai primesc ajutor pe partea de design din compania în care sunt partener, având resurse interne.

Ca tool-uri eu folosesc ca platformă de publicare Simplecast, mi se pare foarte ușor de folosit și oferă cam tot ce ai nevoie în acest sens. Pe partea de design folosesc Canva, iar pentru editare audio Audacity. La partea de înregistrat folosesc Zoom H4N Recorder, am și două microfoane SM58 și o stație Scarlett 2i2. Consider că este suficient în acest moment pentru ce fac eu.

 

Alegerea interlocutorilor și a temelor

Podcastul meu este un mix între finanțe personale, finanțe pentru afaceri, antreprenoriat și social media, așadar invitații îi aleg din aceste domenii sau din domenii care pot aduce valoare în direcțiile avute de mine în vedere.

Tema o stabilesc împreună cu invitatul, ca și structura episodului. Ne facem o linie de ghidaj de care ne ținem, în acest fel eu pot controla că livrăm constant calitate și nu ne abatem cu discuțiile. De aceea, nu îmi plac interviurile și nici nu fac, ci discuții cadrate, obligatoriu însoțite de soluții cu aplicabilitate practică.

Evident, este loc și de freestyle și de zâmbete. Nu pot să cuantific, dar ar fi un 80 direcționat – 20 la liber.

 

Podcasturile în România 

Evoluția este evidentă în ultimii ani, iar 2020 este un moment excelent să demarezi un podcast. Lumea ascultă podcasturi de afară pentru că au lideri pe care îi urmăresc și aceștia fac podcast. La noi, liderii sau formatorii de opinie, unii dintre ei nu nici Facebook sau nu au comunități construite online.

Însă, din ce în ce mai mulți au înțeles puterea unui podcast și cât de important este acesta în comunicare și în a aduce valoare, fie ca personal branding, fie de companie.

Așa spune că lumea a început să se obișnuiască să asculte, mai ales în mediul urban. Loc de crescut și dezvoltat este din plin.

 

Câteva cifre

La partea cu ascultătorii am avut o provocare legată de faptul că nu am fost constant în producție, chiar am avut pauze mari, uneori de luni de zile, pentru că nu am avut timp să mă implic.

În schimb, în ultimele 3 luni de zile de când public constant numărul ascultătorilor a crescut foarte mult, iar în prezent, împreună cu amplificarea pe care o fac pe platformele de social media, numărul de ascultători este probabil undeva între 500-1000 pe episod în medie.

Cheia creșterii sunt constanța, relevanța, menținerea calității în conținut, precum și folosirea altor platforme pentru a răspândi mesajul. Cere destul de multă implicare și, da, poate fi dificil de crescut.

 

Inspirație și recomandări

Ascult The Diary of a CEO cu Steven Bartlett, The Brendon Show cu Brendon Burchard, Beyond Influential cu Brittany Krystle, iar de la noi Katai Podcast cu Robert Katai, Upgrade 100 cu Dragoș Stanca și Diamond Succes Podcast cu Octavian Baban.

 

Provocări

Dificultatea stă în cât de hotărât ești și în a-ți cunoaște de ce-ul. Dacă nu știi de ce faci ceea ce faci, în general, atunci și aici este la fel. Poți fi luat de val, să lansezi, să faci o perioadă și apoi să abandonezi.

Este ca mersul la sală, dacă vrei.

Provocările sunt în zona de a-ți găsi invitații potriviți, de a bloca timpul necesar în programul aglomerat și apoi în a găsi energia necesară să te implici pe toate canalele pe care ești prezent pentru a te promova. Evident, vorbim și de offline, de evenimente de networking, de câți oameni cunoști și cărora poți să le spui și așa mai departe.

 

Lecții învățate

Cel mai mult am învățat, pe de o parte, că pot să-mi exprim ideile într-un format care îmi este confortabil și asta mă ajută de exemplu la vorbitul în public sau pur și simplu în a-mi elibera mintea, iar pe de altă parte, din episoadele cu invitați am învățat cum să interacționez mai bine cu oamenii, cum să-i ascult cu adevărat și cum să internalizez cunoștințele lor pentru ca eu să cresc la rândul meu.

 

Monetizarea podcastului

Fac parte din proiectul demarat de Dragoș Stanca prin Think Digital și mă bucur că ei au avut această inițiativă de a construi practic un nou canal media, o nouă piață în acest sens. Asta nu înseamnă că nu sunt deschis și alte tipuri de colaborări.

 

Promovare

Cel mai bine funcționează newsletterele pe care eu le transmit bazei mele de date, precum și implicarea mea pe platforme precum LinkedIN sau Facebook. De asemenea, mici extrase audio, puse într-o formă vizuală ajută la tot efortul de promovare.

 

Planuri

Planurile de viitor sunt să ajung la un ritm de un episod pe săptâmână în acest an, singur sau cu invitați și, de asemenea, să merg la nivel global. Chiar acum, când scriu aceste rânduri am deja 2 episoade înregistrate cu invitați internaționali.

Un alt punct în dezvoltarea podcastului este atragerea unui partener permanent, un sponsor, care să mă sprijine cu planul meu de dezvoltare (logisctic, promovare, creșterea audienței etc).

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


ThinkDigital

ThinkDigital este un digital media powerhouse cu sediul central la Bucuresti si reprezentanti in mai multe tari din regiune, care opereaza 3 linii principale de business: 1. Sales House/Adnetwork: Monetizeaza in... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related