Blue Island Music lansează o nouă platformă online de muzică cu scopul de a ușura și accelera găsirea muzicii potrivite pentru producțiile publicitare audiovizuale. Aceasta răspunde nevoii profesioniștilor de a găsi muzică de cea mai bună calitate, într-un timp cât mai scurt și care să se încadreze în bugetele disponibile.
Platforma conține algoritmi noi de căutare în funcție de relevanță, cu multiple moduri de a răsfoi și naviga prin vasta bază de muzică de peste 200.000 de piese unice. În plus, cel mai important feature este organizarea conținutului targetat pentru producțiile publicitare românesti.
"Fluxul tot mai mare de briefuri pe care îl primim zilnic din agenții și case de producție pentru a crea rapid selecții customizate de muzică ne-a determinat să venim cu ideea de a transfera o parte din acest knowledge în cadrul platformei noastre online.
În funcție de complexitatea unui proiect, ne ia în medie o oră să trimitem o selecție customizată de muzică pentru un proiect. Însa la ritmul actual de lucru din publicitate, chiar și o oră poate fi prea mult, și atunci un creativ dintr-o agenție sau un regizor poate să găsească opțiuni potrivite de muzică într-un timp chiar mai scurt, intrând pe siteul nostru, și beneficiind de această muncă de curatori pe care noi o facem în mod constant.
Siteuri cu librării de muzică sunt multe, însă adeseori lumea nu are timp să stea să caute după cuvinte cheie și să asculte zeci sau sute de piese până să o găsească pe cea cea potrivită. Și aici intervine ajutorul pe care noi îl dăm. Faptul că nu doar punem la dispoziție o cantitate mare de muzică în care userul să se piardă, ci organizăm informația astfel încat să poată fi găsite foarte usor și rapid cele mai frecvente genuri de piese folosite în publicitatea de la noi", a declarat Horea Pascu (Managing Director Blue Island Productions).
În spatele acestui lucru se ascunde experiența Blue Island Music de peste 11 ani în domeniul muzicii pentru publicitate, și faptul că echipa ascultă zilnic muzica nou sosită, și o organizează în categoriile și playlisturile tematice potrivite.
Ținând o arhivă a tuturor briefurilor primite, echipa Blue Island Music a putut realiza statistici pentru a afla care sunt genurile de muzică solicitate cel mai frecvent în producțiile publicitare românești, inclusiv pe tipuri de producții (spoturi TV, spoturi radio, video-uri online, case studies, etc) sau pe tipuri de branduri, astfel că ele se regăsesc acum sub formă de playlisturi tematice în noua platformă online.
"La toate reclamele dintr-o anumită categorie de produs, în funcție de caracteristicile brandului și de tipul spotului, există câteva stiluri de muzică utilizate mai frecvent. Spre exemplu, la reclamele la bere, a functionat foarte bine anul trecut un rock masculin, gritty, cu atitudine. Astfel că am creat la noi pe site un playlist special cu muzică pentru reclame la bere. De asemenea, am organizat muzica și în functie de tipul producției, userii putând alege între branduri feminine, branduri masculine, branduri de adolescenți, muzică de promoție, muzică inspirațională etc. Iar pentru cei care nu vor să meargă pe cărări bătătorite, există suficientă muzică care să permită și abordări alternative. Toate acestea fac din noul nostru sistem online un tool foarte folositor oricărui publicitar.", a declarat Horea Pascu (Managing Director, Blue Island Music).
Blue Island Music este un furnizor de muzică pentru producții audiovizuale, reprezentând în România în mod exclusiv 108 librării de muzică de pe întreg globul, precum și un mix de cataloage de publishing conținând muzică comercială, fiind o prezență constantă pe coloana sonoră a producțiilor publicitare românești
Anul 2019 a fost cel mai bun de până acum la Blue Island, compania furnizând muzică pentru peste 350 de producții publicitare produse în România, jumătate dintre ele fiind spoturi TV. Pe lângă librăriile internationale pe care le reprezintă, Blue Island Music produce și conținut muzical local, venind în întâmpinarea nevoilor clienților și pe această nișă.