E lucru știut: francezii sunt buni la făcut filme. Dar cum se descurcă ei cu spoturile publicitare?
Agenția franceză „Romance” a câștigat un pitch de la Française des Jeux, operatorul jocurilor naționale de loterie din Franța, și s-a apucat de lucru. Probabil s-au făcut dezbateri, brainstorminguri, s-au discutat idei, s-au elaborat vreo câteva versiuni, ca într-un final, oricum să meargă pe tehnicile clasice de marketing.
Strategia din spatele spotului „Ce fel de milionar ai fi”, în mare parte, pe asta pune accentul. Pe imaginația noastră, a consumatorilor de publicitate. Dar se mai strecoară niște idei: banii aduc fericirea; ei pot fi utilizați în scopuri generoase; și e real să câștigi milioane. Creativii ne-au dat pe tavă exact ce și cum ar trebui să gândim.
Dar chiar și așa, imaginația noastră a zburat către întrebarea: ce-am face cu un milion? Și știm răspunsul pe de rost. Bun, acesta se schimbă de la an la an, sau de la lună la lună, dar oricum toți lăsăm câteva zeci de mii pentru niște scopuri generoase, nu-i așa?
Nu poți să-i impui pe oameni să cumpere, dar îi faci ușor să viseze. Loteria nu e despre bani. Toți cumpără un vis. Nu bilete. Nu orice altceva. Iar publicitarii s-au învățat cum să mențină acest vis în spoturile pe care le fac.