Zilele trecute am vazut la supermarket o persoana care si-a deschis portofelul in fata casierului, pentru ca acesta sa ii toarne inauntru restul, la propriu, in monezi. Multe monezi. S-a facut misto de chestia asta intr-un episod din Seinfeld, in care bineinteles, George, avea un portofel cat o caramida – care-i era secretara, organizator si prieten in acelasi timp. Printre altele, avea bani irlandezi in el, un cupon de la o benzinarie din alt stat si pliculete cu zahar.
Astazi insa, trendul, asemenea telefoanelor, este varianta slim. Noul comportament “no-cash” este adoptat de tot mai multi, iar pentru cei care doresc sa-ti tina si cartea de identitate in portofel, dimensiunea acesteia se va reduce din 2021.
Claudiu Dumitras a inceput propriul lui business in acest sens. Si pentru ca nu e vorba de un business in IT, ca sa fii inceput in garaj cu doi prieteni, primul sau portofel l-a facut in sufragerie.
Claudiu a lucrat 6 ani in banking si 6 ani in industria cazinourilor online. Apoi, in 2014 a creat brandul Smallet, caruia i s-a dedicat full time in urma cu cateva luni. Am vorbit cu el despre procesul de lucru, atelierul si contextul in care a lansat business-ul.
Pasiunea pentru produsele handmade
Am mai curand o pasiune pentru lucrurile bine facute. Oricand am nevoie de ceva ce nu e usor accesibil, imi suflec manecile si fac eu. De cele mai multe ori imi iese ce urmaresc, alteori imi iese mult peste asteptari. Este si cazul portofelelor minimaliste. Sigur, primul portofel nu a fost perfect, dar am perseverat pana am ajuns la o varianta de care am fost foarte multumit.
Dupa ce am facut primele portofele mi-am dat seama ca ma relaxeaza foarte tare si am continuat sa fac si pentru altii si sa le monetizez.
Formula de start
Smallet este un brand care a crescut organic in timp. Nu am plecat la drum cu gandul ca va fi un business, dar feedback-ul celor din jur m-a determinat sa-l cresc in directia asta. Am accesat fonduri prin Start-up Nation, am investit capital propriu si am reusit in timp sa transform Smallet intr-un business scalabil.
Rolul de antreprenor m-a determinat sa fiu mai deschis catre asumarea riscurilor. Am fost destul de precaut o perioada lunga, motiv pentru care mi-am pastrat rolul de angajat in paralel cu cel de antreprenor.
Context
Totul a inceput de la o nevoie personala. Imi doream mult un portofel minimalist care sa ma scape de corvoada de a mai cara dupa mine tot felul de lucruri inutile care doar imi burduseau buzunarele de la pantaloni. N-am gasit la momentul acela un model care sa-mi placa, de aceea am decis sa-l fac singur. Ca orice business cu potential :), am inceput sa fac primul portofel in sufragerie.
Pentru mult timp, crearea de portofele din piele a fost pentru mine un hobby, o forma de relaxare. Cand am primit o comanda de 100 de portofele, mi-am dat seama ca pot trece la pasul urmator. Dupa ce am accesat fonduri prin Start-Up Nation am deschis si atelierul pe care l-am echipat cu o serie de utilaje ce-mi permit sa automatizez o parte din procesul de productie, indeosebi pentru comenzile ce vin din zona corporate, unde sunt volume mai mari.
Evolutie
Am inceput fiind autodidact, dar am facut si ucenicie intr-o fabrica de produse din piele si un curs de design de genti. Ma preocupa si imbunatatirea constanta pe partea de business. Am facut de curand un curs de antreprenoriat si particip constant la intalniri si evenimente de profil.
Am doi colegi in echipa pe partea de productie, dar, deocamdata cel putin, ma implic foarte mult in tot ce inseamna productie, client service si marketing. In timp, imi propun sa deleg mai multe dintre responsabilitati.
Inspiratia
Vine din nevoile personale si din feedback-urile clientilor. De multe ori vin la noi clienti care-si doresc produse cu un design custom. Desi timpul de lucru este destul de mare in acest caz, ne place sa luam si astfel de comenzi pentru ca de multe ori ne ajuta sa ne imbunatatim atat tehnica, cat si oferta.
Produse
Am pornit cu portofelul minimalist, dar in prezent facem o gama variata de produse de mica marochinarie de la agende, bratari, curele de ceas, brelocuri, suporturi de accesorii, portofele de diverse dimensiuni, zgarde pentru caini si nu numai. Elementul diferentiator al produselor Smallet este faptul ca le putem personaliza prin embosare fie cu un mesaj, logo sau nume. Chiar si un singur produs poarte fi personalizat la un pret accesibil.
Atelierul
Este pe Calea Giulesti nr. 14. Acolo cream produsele, dar tot acolo ne gasesc si clientii care doresc sa-si ridice personal comanda sau cei care vor sa aleaga pielea sau accesoriile pe care si le doresc.
Comercializam produsele online, pe www.smallet.ro, in parteneriat cu alte magazine online, dar si cu magazine fizice. In prezent lucram cu magazine din Bucuresti, dar planul este sa ne extindem si in alte orase din tara.
Public
In principal ne adresam celor care cauta produse cu un design minimalist si foarte practice, fie pentru uz personal, fie pentru a le oferi cadou. Avem doua categorii de clienti - b2c si lor ne adresam in primul rand prin www.smallet.ro si b2b. In cazul clientilor corporate magazinul online e mai curand un punct de plecare. Cu ei negociem separat costurile in functie de volume.
Promovare
Ne promovam pe canalele proprii de comunicare - website-ul si shop-ul online www.smallet.ro, retelele de socializare (pagina de Facebook, Instagram si LinkedIn).
Avem parteneriate cu diverse corporatii care ne-au promovat catre angajati pe canalele interne de comunicare.
In plus, am participat la diferite targuri de profil, atat din Bucuresti, cat si din provincie, din dorinta de a fi aproape de potentialii clienti.
Ce urmeaza?
Imi doresc sa dezvolt shopul online, sa intru in cat mai multe magazine fizice din Bucuresti si provincie si, poate mai important, sa extind business-ul si pe alte piete.