[Spații alternative] Un nor pentru visatori si realisti, evenimente, idei si experimente

[Spații alternative] Un nor pentru visatori si realisti, evenimente, idei si experimente

Mai intai a fost mood board-ul, un instrument pe care Anca si Simona l-au folosit pentru a pune laolalta toate ideile frumoase culese din calatorii, intalniri, reviste si cultura urbana internationala. Si-au dorit sa creeze impreuna un spatiu alternativ de evenimente, care sa fie bun pentru orice fel de intalnire a oamenilor creativi. Fie ca sunt ei artisti, profesori de yoga, corporatisti sau antreprenori.

Asa a aparut Cloud 7, gandit ca o scena, pe care se intampla acum tot felul de evenimente regizate cu atentie, atat pentru visatori, cat si pentru cei cu picioarele pe pamant.

“Dincolo de un simplu spatiu, ne dorim sa devenim o comunitate de oameni cu interese si valori similare, sa gazduim antreprenori, oameni din mediul corporate, designeri, fotografi, artisti etc - o casa pentru idei proaspete si creative, pentru conversatii si experiente interesante”. 

Am stat la povesti cu Anca Tanasoiu si Simona Sandu despre Cloud 7, un spatiu alternativ foarte nou in peisajul bucurestean. Si am aflat mai multe despre concept, planuri si provocarile ce apar intr-un astfel de business. Carora le fac ele fata cum pot mai bine, avand in vedere ca lucreaza full-time si sunt mame.

 

Oamenii din spate

Oamenii din spatele locului sunt Anca Tanasoiu si Simona Sandu, ambele cu joburi full-time, Anca lucrand in domeniul constructiilor si al amenajarilor interioare, iar Simona la o corporatie din domeniul IT. Am contribuit amandoua in egala masura, Anca preluand in special partea de contabilitate si administrativa, iar Simona lucrand la partea de marketing si comunicare.

In ceea ce priveste deciziile pentru directia generala a locatiei, publicului catre care ne adresam, cat si deciziile legate de implementarea designului si functionalitatii, le-am facut impreuna, desigur, dar si cu implicarea unor prieteni experti in domeniile ospitalitatii si arhitecturii. Am luat feedback de la oameni pe care ii consideram de valoare in domeniile lor de activitate si am luat deciziile integrand ideile acestora, cu ideile si dorintele noastre.

 

Contextul si ideea

Ideea spatiului a venit ca raspuns la o nevoie pe care am resimtit-o in ceea ce priveste spatiile de evenimente din Bucuresti, si anume, existenta unui loc pentru intalniri de toate felurile: de la intalniri de business, la petreceri corporate, lansari de produse, evenimente private,  sedinte foto, un spatiu pentru concerte/teatru, un spatiu alternativ salilor de conferinte din hoteluri, un spatiu cool si relaxant, un spatiu usor accesibil, un spatiu cu lumina naturala, cu vedere superba, un spatiu care iasa total din zona anosta a unei cladiri clasice de birouri, si care sa puna la dispozitia utilizatorilor un loc bine gandit, cu materiale de calitate si cu tehnologie moderna, care sa nu fie limitativ in crearea evenimentului dorit.

 

Inspiratia

Ne-am dorit un spatiu ca o scena, in care sa putem sa regizam, pentru fiecare, evenimentul dorit. Inspiratia a venit din calatorii, din locuri vizitate, publicatii de design interior, cautand informatii despre spatii alternative din alte tari, din intalniri cu oameni din diferite culturi care gestioneaza spatii similar in Paris, New York, Berlin, Tel Aviv.

Toate acestea au rezultat intr-un mood board, unde am salvat mai directia care ne placea, pe care am lucrat cu un prieten architect.  

Look and feel: e un loc confortabil, cu design simplu, industrial, dar cu cateva accente nobile, subitle: panou de lemn, terrazzo, catifea, alama. Suntem acum in faza in care inca lucram la terase, cat si la interior, pentru a intergra si niste spatii verzi, care sa creeze inca un plus pentru starea de bine.

 

Cum arata

Spatiul este complet deschis, nu l-am sectionat, pentru a nu lua din frumusetea vederii. Are o capacitate de pana la 150 de persoane pentru evenimente de tip standing, si de pana la 50, pentru evenimente de timp workshop si conferinte. Este delimitat visual in: zona de “lobby”, o zona confortabila, cu fotolii si masute de cafea, si zona de business, cu mese si scaune de workshop.

Acesta este un aranjament propus “by default”, dar marele avantaj al acestui spatiu este ca este gandit sa fie complet modular. De expemplu, mesele sunt facute in Bucuresti, la comanda, si sunt usor demontabile, si usor de depozitat chiar si pentru cazul in care are trebui sa “dispara” chiar si in cadrul aceluiasi eveniment. Practic, spatiul poate fi impartit in functie de imaginatia si nevoile fiecarui utilizator in parte.

 

Conceptul

Conceptul pentru Cloud 7 a luat viata odata cu vizualizarea spatiului de la etajul 7, dintr-o cladire nou construita pe Bulevardul Mihail Kogalniceanu, ce a fost proiectata de catre arhitectii de la ANDBA, o cladire care sta testament eforturilor de a fi bine integrata cu restul peisajului architectural al acestui frumos bulevard din Bucuresti, dar cu un twist de modernitate si cu identitate puternica, in acelasi timp.

 

Evenimentele gazduite

Am plecat inca de la inceput de la ideea ca spatiul trebuie sa fie multi-functional: un spatiu modern de lucru, un studio de yoga, un loc pentru intalniri de business, un teatru, un bar, o locatie pentru petreceri corporate, un spatiu de concerte, pentru cine private, lansari de produse, vernisaje, un studio foto, aceasta lista ramanand mereu deschisa pentru noi idei, pentru ca spatiul sa se transforme conform dorintelor clientilor nostri.

Dincolo de un simplu spatiu, ne dorim sa devenim o comunitate de oameni cu interese si valori similare, sa gazduim antreprenori, oameni din mediul corporate, designeri, fotografi, artisti etc – o casa pentru idei proaspete si creative, pentru conversatii si experiente interesante, unde toti acesti oameni sa se intalneasca si sa genereze energie.

Dupa cum spune si sloganul nostru, Cloud 7 is Unlimited. Unrestricted. Universal.

 

Promovarea

Ne promovam direct, in baza de potentiali clienti, deja existenta, sau participand la evenimente de networking, cat si online, cu campanii pe Instagram, Facebook si Google Ads.

 

Cloud 7 in social media

Desigur, consideram ca este important ca un spatiu sa fie “atragator” in social media. Social media a schimbat radical felul in care se promoveaza afacerile, iar numeroasele avanataje ale comunicarii pe social sunt deja cunoscute, unul dintre ele fiind crearea de servicii personalizate de comunicare reala cu clientii, ceea ce duce la o apropiere care nu ar fi posibila altfel.

Piata actuala este mai putin focusata doar pe a impinge un produs sau un serviciu catre un client, doar cu scopul de a vinde ceva. Chiar daca o companie spera totusi la acest rezultat final, inainte de toate este mai importanta conexiunea cu clientul, alinierea cu clientul si captivarea continua cu un continut unic, iar pentru business-ul nostru, imaginile sunt esentiale. Dar, e important sa mentionam ca faza de planning si design, scopul final a fost sa cream un spatiu placut, prietenos si inspirational, si nu am fost intr-o goana de a-l face fortat spectaculos.

 

Ce cauta organizatorii de evenimente

Cred ca in Bucuresti s-au intamplat enorm de multe schimbari in ultimii ani si s-a evoluat mult in zona localurilor deschise, restaurante, cafenele de specialitate, evenimente private, petreceri cu cerc inchis. Exista o apetenta si o deschidere pentru nou, pentru “altceva”, iar aceasta nu face decat sa ne stimuleze imaginatia pentru a reusi sa gasim ingredientele pentru ceea ce se cauta.

Desigur, organizatorii de evenimente fac partea din categoria celor care ofera servicii, si competitioneaza la randul lor, intre ei, si cu ei insisi, pentru a oferi experiente unice. Cred ca ceea ce cauta organizatorii de eveniment, poate fi descris in aceste elemente: transparenta, seriozitate, profesionalism, flexibilitate.

              

Ce isi doresc clientii

Si ei, ca si organizatorii de evenimente, cred ca isi doresc aceleasi elemente descrise mai sus, care cred ca acopera in mod general ceea ce ne dorim toti de la un furnizor de servicii. Daca am discuta despre ce isi doresc in mod concret, probabil ca imaginatia e limita, iar noi vom incerca sa raspundem la asta.

Tocmai pentru a nu impune limite, noi oferim ca servicii doar spatiul si ceea ce tine de administrarea si functionarea lui, iar daca clientii au nevoie, putem oferi si partea de event management pentru un tarif suplimentar. Avem cativa colaboratori preferati din zonele de catering, bar, tehnica, muzica si aranajamente florale, pe care ii putem propune, dar altfel, clientii sunt liberi sa isi aleaga furnizorii exact dupa cum isi doresc.

 

Provocari

Deoarece, nu am deschis inca de multa vreme (in decembrie 2019) inca nu avem experienta pentru a acoperi spectrul larg al provocarilor care apar cu siguranta, in general, in gestionarea oricarui tip de spatiu, dar le-am remarcat pe urmatoarele. Comunicarea a fost deficitara in prima faza, deoarece, si eu si Anca suntem 100% implicate in joburile de zi cu zi, si am ratat sincronizarea pe niste detalii atat de mici de organizare, incat, cineva fara experienta le poate uita complet.

Desigur, cu un efort mai mare de energie, am reusit sa le rezolvam pe ultima suta de metri. Acesta a fost un semnal ca va trebui sa fim pro-active in identificarea majoritatii lipsurilor si problemelor care ar putea aparea. In special acele mici, pentru ca ele fac diferenta.

O alta provocare care s-ar intrevedea, avand in vedere ca e un spatiu neconventional, este foarte posibil sa existe si clienti mai dificil de multumit. Ramane sa vedem cum vom face fata.

Pe plan personal, desigur intervine problema gestionarii timpului, astfel incat sa nu ne fie afectata munca de la job, si desigur, sa nu impactam cea mai importanta parte a vietilor noastre: petrecerea timpului cu familia, pentru ca amandoua avem copii: Anca 3, Simona 1. Anca wins. :)

 

Inovatie

Last, but not least :) Am dori sa va povestim despre Printka, care este o imprimanta pentru evenimente care are la baza #hashtag-ul desigur.

Sistemul de functionare este extrem de simplu: cream un concept pentru un eveniment, ii facem designul, ii stabilim hashtag-ul, lumea prezenta la eveniment posteaza fotografiile pe Instagram cu hashtagul respectiv, fotografiile sunt incarcare automat in imprimanta in baza hashtag-ului, apoi sunt imprimate instant la fata locului.

In afara de faptul ca poate inlocui un photobooth classic, imprimanta aceasta masoara engagementul si ofera insights pentru promovarile viitoare, deci se comporta ca un excelent tool de marketing. Spatiul nostru detine aceasta imprimanta, in premiera in Romania, si il oferim ca serviciu aditional. Printka face parte si ea din planurile de dezvoltare pe anul acesta.

 

Ce urmeaza

Ne dorim sa facem o echipa buna, sa ne completam, si sa reusim sa rezolvam potentialele conflicte care pot aparea in gestionarea unei afaceri.

Ca plan pentru spatiu, am inceput anul prin a planui cateva evenimente private, de nisa, cu niste event planners cu multa experienta in domeniu. Dar de departe, o mare realizare ar fi ca noi insene sa reusim sa construim conceptul unor evenimente in jurul carora speram sa coagulam acea comunitate despre care v-am povestit in prima parte a interviului.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related