Nachos e moartea cinema-ului. A zis-o Nae Caranfil. Asta pentru ca, spre deosebire de popcorn, la nachos trebuie sa te uiti in jos ca sa nimeresti sos-ul, deci intrerupi contactul vizual cu ecranul. Adevarul e ca orice poveste, de pe orice ecran, poate fi pierduta din cauza distractiilor. Noul spot creat de Joint London pentru lantul de cinema-uri Vue il are in centru pe John Boyega, care admite ca orice poate fi o poveste pe care sa o share-uiesti cu intreaga lume, de la micul tau dejun, la apusul soarelui, chiar daca ele sunt din ce in ce mai scurte ca durata. Totusi, actorul spune ca pentru a te pierde cu adevarat intr-o poveste, trebuie sa o faci cum trebuie. Si isi pune la bataie tot talentul lui actoricesc, care escaladeaza accentul sau afro-britanic, sub regia lui Ridley Scott, jucand o scena dintr-un blockbuster redata pe tv-ul din casa unei familii oarecare. Aceasta il ignora cu succes, fiind distrasa de pizza sau alte ecrane mai mici.
Pana la urma, asa facem cu totii. Si swipe-urile, scroll-urile si like-urile ne inghit pe toti. Dar totul se inchide, si se face negru. Se face liniste. Si Boyega intreaba retoric: ”nu-i asa ca e bine? Chiar si pentru o secunda. Imagineaza-ti cum e pentru doua ore.” Si uite-asa, totul nu e decat un statement pentru imersiunea totala in povesti de lunga durata. In cinema-urile Vue.
Sau cel putin atat am inteles pana la momentul la care am lasat chipsurile din mana pentru ca am fost distras de clipul sugerat de Youtube, cu Will Smith, care a invatat pe pielea lui ca nu e Tom Cruise, in timpul filmarilor pentru noul Bad Boys, pe care insa n-am reusit sa il duc pana la capat pentru ca am dat like la o pisica care canta la pian, intrerupta si ea de Martin Scorsese care implora audienta sa nu vada The Irishman pe un telefon, si incheind cu un tweet (mai jos) in care cineva urmarea The Irishman pe un smartwatch.