[Bilant 2019] Raluca Zamfir: Miza pe online e enorma, toate marile bataliile se dau aici

[Bilant 2019] Raluca Zamfir: Miza pe online e enorma, toate marile bataliile se dau aici

Totul se intampla in digital in 2020, dar nu toata lumea e aici, aminteste Raluca Zamfir, Managing Partner RANEvents PR Agency. Tot o forma a spiralei tacerii e si asta. E din ce in ce mai usor sa uitam ca exista si oameni care nu traiesc pe internet. Si sa nu avem un soc daca ne luam ca reper doar ce se intampla in online si un eveniment din offline ne contrazice total asteptarile si predictiile, spune Raluca. Despre surprizele din 2019 si cele care ne asteapta anul acesta, enervari si incantari, Romania si sansele ei, in randurile de mai jos:

 

2019, de la inceput si pana la sfarsit

2020 a debutat cu speranta, cu multa emotie, ca orice inceput cand stii ca te asteapta atatea aventuri in necunoscut si ai o oarecare temere, dar si cu promisiunea unor noi sanse si oportunitati. Si cu foarte multa recunostinta pentru tot ce ne-a adus 2019, cu apreciere pentru toti cei care ne-au fost aproape si au avut incredere in noi. Ne-am propus sa avem puterea de a trece peste toate anul acesta si sa fim optimiste si increzatoare si, in acelasi timp, sa ne cultivam entuziasmul si bucuria de a trai si visa.

 

Ce a fost frumos, greu, urat

Daca ar fi sa definesc 2019 intr-un singur cuvant, acela ar fi plin. Au fost luni foarte incarcate, cu multe evenimente, proiecte, rasturnari de situatie, schimbari, momente grele, bucurii si frustrari.

Frumos a fost ca am evoluat ca echipa, am castigat coerenta si incredere si am reusit sa facem proiecte complexe si sa fim foarte mandre de rezultate.

Greu a fost ca ne-am lovit, uneori, de multe ziduri si alte forme de rezistenta care ne-au aruncat cativa pasi inapoi in anumite momente.

 

Cuvantul lui 2019

Gluma pe care o fac duminica de duminica, de cativa ani incoace, in care denunt un adevar crunt, greu si tulburator pentru finalul de weekend: Soc si groaza, maine este luni! Desigur, glumesc. Cuvantului anului cred ca a fost: schimbare. Aproape la toate nivelurile am sesizat forta acestui cuvant si realitatea lui imediata.

 

Romania la 30 de ani de libertate

Grea intrebare, e genul de intrebare pe care cred ca ar trebui sa si-o puna toti politicienii, mai ales cei cu functii cu raspundere mare. Ar fi un exercitiu revelator pentru ei. Si apoi sa se intrebe ce fac ei diferit, cum genereaza ei lucruri bune pentru oameni, cum au grija de tara?

Din punctul meu de vedere, in 30 de ani de libertate am castigat enorm, pornind de la insusi cuvantul libertate, pana la toata deschiderea de care am avut parte (pe care au afectat-o, din pacate, anumite personaje ale anilor ’90 prin deciziile lor), evolutia economica, cu hopuri, asa cum a fost, inflorirea din media, relatii publice, educatie, toti pasii facuti catre democratie si o lume libera, oricat de poticniti au fost ei.

Ce am pierdut in perioada asta? Am pierdut ceva bun-simt, insa am reusit sa ne eliberam de vina colectiva ce ne apasa de atatea si atatea generatii. Parca, incet-incet, in aceste trei decenii, au inceput sa ne creasca aripi si am inceput sa avem incredere ca putem zbura si ca putem, la o adica, face orice, oricat de nebuneste ar suna. Iar sentimentul asta de libertate, plus o doza de nebunie, e nepretuit.

 

Libertate pentru tine

In primul rand, libertatea e cea care mi-a permis sa imi iau destinul in maini si sa aleg eu ce vreau sa fac din punct de vedere profesional, nu sa merg pe drumul decis de altii. In al doilea rand, am putut sa fac tot ce am vrut din punct de vedere profesional, am avut libertatea a alege, de a visa, de a crea, de a gandi, de a refuza, de sparge clisee si de a scrie povesti. Pe scurt, in munca mea, libertatea e oxigen, fara ea n-as putea supravietui.

 

Cele mai misto proiecte la care ai lucrat

Anul trecut am avut multe proiecte ample si interesante, unele mai solicitante, alte complicate.  Printre cele mai faine proiecte la care echipa RAN a lucrat se numara promovarea brandurilor Reserved, 4F , KIK, Avincis, Starbucks  si Pandora, a filmelor distribuite de Forum Film, mai ales superproductiile anului ca „Regel Leu”, „Maleficent”  sau „Frozen2”, dar si proiecte mai speciale, cum ar fi Bitolia Gallery, MINISO sau „Womanism” by Intersport.

 

Ce ti-a placut in 2019. Ce te-a enervat

In 2019 am iubit diversitatea de care am avut parte, diversitatea proiectelor, clientilor, partenerilor, echipei. Am apreciat constanta si energia de care am avut parte, dar si lectiile primite in clipele mai grele sau in momentele vulnerabile.

In schimb, m-a enervat teribil inconstanta institutionala generata de politic, in continuare nu inteleg cum institutiile din tara asta sunt la mana celor care le conduc si cum se schimba regulile dupa cum le tuna unora sau altora. 

 

Trenduri pentru anul acesta

Digital, digital, digital. Asta e clar trendul, miza pe online e enorma, toata lumea, dar absolut toata lumea, s-a mutat online, toate marile bataliile se dau in online, toate marile campanii se fac aici. Iar asta are plusuri si minusuri.

Marele plus este audienta enorma de care ai parte rapid. Iar marele minus – grupurile la care nu ajungi niciodata, acei oameni care nu sunt online si nu vor fi niciodata online. Tot o forma a celebrei teorii a spiralei tacerii. Asa ca sper sa nu avem un soc daca ne luam ca reper doar ce se intampla in online si un eveniment din offline ne contrazice total asteptarile si predictiile.

 

Ce ar putea sa fie mai bine in 2020

Am putea incepe prin a lua mai in serios rolul nostru, prin a ne face treaba cu mai multa raspundere si seriozitate, ma refer mai ales la cei care decid pentru noi. Apoi prin a avea mai multa grija de planeta (chiar nu mai putem nega efectele incalzirii globale) si prin a tine cont de diversitatea acestei lumi, prin a nu ignora grupurile marginale, prin a avea mai multa empatie si intelegere fata de ceilalti. Ar fi ideal sa judecam mai putin si sa incercam sa intelegem si sa iubim mai mult, iar asta se aplica si in profesia noastra, unde, de prea multe ori, orgoliile bat empatia.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


RAN Communication

RAN Communication este o agentie on the go. Atunci si acolo unde clientul are nevoie, aproape 24 de ore pe zi, 7 zile pe saptamana. RAN Communication inseamna o cultura dinamica si pozitiva, avand o... vezi detalii »

Dosare editoriale

Oameni

Subiecte

Sectiune



Branded


Related