PR in 2020: fara stres, cu prevenirea crizelor, fara frica de AI, cu data la putere

PR in 2020: fara stres, cu prevenirea crizelor, fara frica de AI, cu data la putere

Pentru ca intru in al doilea an de antreprenoriat si pentru ca la inceput de nou an facem liste cu planuri si dorinte de care probabil uitam in cateva luni, m-am gandit ca e mai sigur sa astern pe hartie gandurile mele in ceea ce priveste profesia pentru 2020.
Poate eu ma tin de ele :), iar voi veti fi inspirati si ajutati sa va fiti mai buni din punctul de vedere al carierei.

 

Stress free year

Nu mai e un mit, profesia noastra, a oamenilor de PR, este un dintre cele mai stresante din lume.
Nu facem operatii pe cord deschis, dar, uneori, cand se termina ziua, ne simtim de parca am trecut prin toate furcile caudine.

Astfel, pe lista mea se afla un abonament la brain.fm. Mi-a placut din start numele :) si, in plus, dupa ce am testat aplicatia am vazut o diferenta.
Nu sunt genul de om care sa mediteze, sa se inscrie la cursuri de mindfulness, dar trebuie sa recunosc ca brain.fm isi face treaba bine cu mintea mea :) Are tot felul de programe – relaxare, somn, energizare, creativitate – practic, ai sesiuni de cateva minute, chiar si ore, in care asculti muzica… De un anumit fel, cu un anumit impact asupra creierului tau obosit si alergat.

 

Crisis free year

Imi doresc ca in acest an sa ajut cat mai multe companii sa previna situatiile de criza. Este important ca om de PR sa stai non-stop cu ochii pe tot ce inseamna crisis prevention. Pana la urma noi suntem cei care trebuie sa aparam reputatia companiei. Cel mai bine o facem daca investim timp si resurse in preventie: sesiuni de issue mapping, simulari de criza, manuale de criza etc. Azi trebuie sa fii pregatit sa reactionez la o stire negativ, falsa in termen de nanosecunde.
Nu poti face asta fara un plan prestabilit, exersat, inteles.

Printre crizele la care ma astept in 2020 sunt Fake news, cyber attack/crisis si imposibilitatea companiilor de a satisface nevoile si doleantele consumatorilor si angajatilor in materie de responsabilitate sociala. 2020 este an electoral, orice campanie vine la pachet cu o multitudine de povesti fabricate. Recent am vazut in presa acea stire falsa despre saptamana de lucru de 4 zile in Finlanda. Faptul ca increderea in autoritati este pe minus de multi ani, oamenii se uita la brand-uri sa faca bine, sa aduca schimbarea de care este nevoie, implicit clientii devin critici daca brand-urile nu se tin de promisiune sau nu fac suficient de multe pentru mediu, comunitate, angajati etc. Recent a fost povestea Amazon unde 8000 de angajati au semnat o scrisoare in atentia lui Jeff Bezos in care cereau reducerea emisiilor de carbon a companiei.

 

Data is still king

Masurare, evaluare, intelegerea cifrelor, interpretarea datelor pe care le primim de la tot felul de platforme este cheia unei strategii eficiente.

Asa cum le spun si elevilor mei, fara masurare, fara data, munca noastra nu are valoare. Placerea vine din rezultate, cand stim ca ne-am facut treaba bine si ne-am atins obiectivele. Dar ca sa ne bucuram trebuie sa stim exact cum si la ce date ne uitam.

 

Unleash creativity

Pentru ca intr-o zi trebuie sa pun pe hartie uneori zeci de idei creative pentru clienti, ajung sa am si zile in care sunt ca o foaie de hartie alba … Nu am nicio idee, nimic, nada, nichts is da. Pentru a reduce numarul acestor zile mi-am propus sa fac lucrurile care imi placeau la nebunie cand eram copil… Karate e unul dintre ele. Ca atare, deja m-am inscris la un curs de karate pentru adulti si copii (pentru familiile interesate check out ShuHaRi Dojo). Asa petrec timp cu piticii si fac ceea ce imi aduce superplacere si zambetul pe buze. Nu e o activitate pe care ai asocia-o cu un PR, dar oameni suntem si noi. 

 

Learn something new

De doi ani ascult carti si podcasturi din dorinta de a invata in fiecare zi ceva nou, ceva valoros care sa ma ajute sa fac lucrurile mai bine. Tehnologia schimba regulile jocului de la o luna la alta. Anul acesta vreau sa simt putin mai mult din fascinatie lume a AI-ului. AI poate sa te ajute sa identifici cea mai buna perioada pentru trimiterea unui newsletter, sau cand sa postezi in social media pentru impact maxim, sau care este cel mai bun influencer pentru targetul tau. Netbase este un astfel de tool pe care il folosim la Brain 4 Strategy si pe care as vrea insa sa il mai aprofundez in 2020.  

 

Help others

O sa continui sa ma duc in fiecare zi de vineri de la ora 8 dimineata la cursuri unde stau de vorba cu studenti dornici sa invete despre masurarea si evaluarea campaniilor de PR. Uneori nu apuc nici sa imi beau cafeaua, dar doua ore cu ei imi dau toata energia de care am nevoie pentru ziua respectiva.
Imi doresc sa fure de la mine tot know how-ul si sa fie mai buni decat am fost eu cand am inceput sa practic meseria asta minunata. Adica acum 20 de ani si tot nu ma satur.

O sa fac tot posibilul sa continui proiectul de media literacy in licee – Gaina care a nascut pui vii.
Alaturi de Scoala de Valori si Lidl anul acesta o sa lansam a doua editie a ghidului de media literacy pentru profesori.

Nu in ultimul rand imi propun sa depun in continuare efort in a creste comunitatea Global Women in PR Romania si astfel sa putem ajuta la cresterea reputatiei industriei si dezvoltarea generetiilor tinere de profesionisti.

  -------------------
Ana-Maria Diceanu este Managing Director Brain 4 Strategy si Presedintele Global Women in PR Romania. 
Are o experienta de 20 ani in domeniul comunicarii si relatiilor publice. Este expert în comunicarea de criză și, de-a lungul carierei, a lucrat pentru companii din industrii precum asigurări și bănci, farma, FMCG și retail, oil&gas. 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Subiecte

Sectiune



Branded


Related