La o privire de ansamblu, anul trecut pare sa fi fost primul in care au inceput sa conteze mizele mari si proiectele care mobilizeaza societatea. Care aduc oamenii impreuna si ii unesc cu scopul unui bine mai mare decat ei. Iar acest fapt este imbucurator. Asa este de parere Eliza Rogalski, Strategy Leader & Managing Partner la Rogalski Damaschin.
Pentru ea, anul 2019 a fost unul de sinteza personala si profesionala a ultimilor 10 ani. Si, totodata, de trecere in revista a tuturor campaniilor si proiectelor memorabile cu agentia pe care o conduce alaturi de Alina Damaschin. Impreuna au construit o echipa unita, care s-a maturizat si a rezistat vremurilor cu mai putin roz prin ele.
“Suntem singura agentie romaneasca in topul creativitatii globale realizat de Holmes Report si am inscris o campanie de PR in top 10 campanii de PR ale decadei realizat de aceeasi publicatie a industriei globale.”
In continuare, povestim mai multe cu Eliza Rogalski despre un fost an intens, si despre ce se intrevede pentru acesta nou, in care doar ce am pasit.
2019, o privire de ansamblu
Pentru mine, 2019 a inceput putin mai tarziu, spre deosebire de alti ani in care deja pe 6 ianuarie participam la primul status in agentie. Desi m-am intors mai tarziu, am recuperat cat am putut de repede, astfel ca lunile care au venit mi-au confirmat ca lucrez intr-o companie umana exceptionala. Si am incheiat acest an cu recunostinta ca in ultimii 10 ani am creat alaturi de colegii mei o cultura a binelui in echipa, care s-a maturizat si s-a calit in cateva momente critice pentru noi.
Am incheiat 2019 cu mai doua premiere memorabile si importante nu doar din perspectiva anilor care au trecut, dar si a celor care vor veni: suntem singura agentie romaneasca in topul creativitatii globale realizat de Holmes Report si am inscris o campanie de PR in top 10 campanii de PR ale decadei realizat de aceeasi publicatie a industriei globale. Nu ne-am propus o astfel de performanta, noi am facut doar ce stim sa facem foarte bine: comunicare. Dar rezultatul arata ca pentru orice agentie din Romania care face lucrurile cel putin la acelasi nivel ca noi este posibil sa ajunga in acest top, chiar mai sus decat noi, candva.
Ce a fost greu nu-mi mai amintesc, iar ce a fost urat din 2019 chiar nu stiu. 2019 a fost un an-sinteza pentru tot deceniul pe care l-am incheiat.
Ce ti-a placut, ce te-a enervat
Nu mi-a placut ca am stat prea mult cu ochii pe politicieni, am avut permanent senzatia ca imi pazesc propria viata de niste hoti, in timpul acesta au ramas carti necitite si filme nevazute.
”Bine ca s-a incheiat” sau ”Cel mai bun an de pana acum”
Pot spune despre 2019 ca a fost “the best year of our professional life” si cand spun asta ma refer la toti colegii mei din agentie. Chiar a fost cel mai bun an pentru carierele noastre, pentru reputatia agentiei si pentru clientii care au lucrat cu noi.
Hashtaguri preferate in 2019
#humble, #proud, #proseccomoments
Romania la 30 de ani de libertate
Poate ca in acesti 30 de ani nu am castigat chiar tot ce ne-am dorit, dar pot sa spun ca ne-am castigat reputatia de popor care iese in strada pentru alte lucruri decat pretul motorinei. Eu pentru asta sunt recunoascatoare ca la 30 de ani de la cea mai sangeroasa schimbare de regim politic, cuvantul asta “libertate” are semnificatia corecta in mintea generatiei noastre.
Libertate in munca ta
Pentru mine libertatea inseamna in primul rand exprimarea libera a gandurilor si opiniilor. Linia dintre comunicare si propaganda este marcata de cata libertate ai, ca profesionist, sa iti exprimi cu argumente opinia, dar si sa o asculti pe a celor din jurul tau.
Proiecte faine, ale tale
In agentie nu am proiecte personale, ci proiecte ale echipei si, in afara de cele foarte cunoscute deja pentru premiile si aprecierile pe care le-au obtinut, sunt doua proiecte pe care le vom lansa in 2020 care au fost pregatite in a doua jumatate a lui 2019 si pe care le vom face foarte cunoscute in curand. Tin mai degraba de filozofia noastra si sper sa clarifice si mai bine in continuare expertiza noastra unica in piata.
Campanii misto de la altii
Mi-au placut foarte mult si am apreciat cele doua mari intiative de sprijinire a primului spital de oncologie pediatrica din Romania – cea a lui Petrom si cea a lui Mastercard – care au facut din 2019 anul cel mai important pentru comportamentul filantropic al companiilor de pana acum. A fost un an in care au inceput sa conteze mizele mari si proiectele care mobilizeaza societatea, ma bucur foarte mult pentru acest an magnific.
Trendurile lui 2020
In Romania vom continua sa traim intr-o societate divizata si cred ca rolul oamenilor de comunicare devine extrem de complex in a naviga printre toate aceste taisuri si controverse si a pastra identitatea brandului dincolo de postarea virala a zilei de azi. Acest fenomen de clutterizare continua sa faca dificil demersul de planificare strategica in comunicare si de aceea e foarte important sa identifici si sa recunosti de timpuriu ce va contribui major la succes peste 6-12 luni, nu doar acum.
Insa dincolo de aceste manifestari sociale, cred ca in comunicare 2020 va fi anul verdelui, anul audio-ului, anul vocii adolescentilor dar si inceputul decadei imbatranirii populatiei.
Cum ar putea fi mai bine
Cred ca in 2020 vom avea nevoie de mai multa bunavointa si mai multa bunacredinta.