Anul în care se rezolvă toate este aici. Sunteți pregătiți? Victor Pantea, Managing Partner la The Mansion Advertising, privește cu optimism anul 2020, în care crede că toate problemele se vor rezolva. Mai ales dacă nu vom mai lua totul atât de în serios și de personal, in special pe internet.
2019 a avut un vibe bun și a venit pentru el și echipa sa atât cu succese, cât și cu eșecuri. Cele mai importante la final sunt, însă, învățăturile din toate experiențele. Și cum sunt ele folosite mai departe.
A fost un an în care am aplicat cu succes multe dintre lecțiile învățate în trecut, am avut parte de satisfacții, precum și de proiecte care au reprezentat o adevărată provocare. Deci, dacă ar fi să spun ceva, ar fi ”Happy New Year, happy new lessons”.
Dezbatem cu Victor Pantea momente de toate felurile din anul care a trecut și trendurile lui 2020. În plus, vorbim despre pragmastim, libertate și Baby Yoda.
2019, început și final
Rezoluțiile de la început de an sunt fun and games până trece entuziasmul lunii ianuarie și uiți de ele. Câte luni de ianuarie nu au început cu „mă apuc de sală”, „voi mânca mai sănătos” și s-au terminat cu amânări și kilograme în plus? La fel și în cazul rezoluțiilor profesionale.
Obișnuiesc să încep fiecare an cu așteptări și planuri realiste, cu dorința de a crea noi obiceiuri bune care să mă însoțească precum un set de bune practici întotdeauna, nu doar episodic în 2019. Am început și am încheiat 2019 cu o atitudine similară: deschiși către noi provocări și mereu în căutare de idei creative. Și așa ne propunem să fim mereu.
Între început și sfârșit
La fel ca în anii trecuți, ne-am bucurat și în 2019 să mai sărbătorim încă un an de relație cu clienții noștri cu care lucrăm de mult timp, dar și să începem noi colaborări alături de branduri cu care am făcut cunoștință în acest an. În ceea ce privește dificultățile întâmpinate în 2019, tot ce putem spune este că sperăm ca, odată cu ghidul de pitch apărut în acest an, să nu le mai întâlnim și în 2020. Așa să ne ajute clientul!
Cred și sper că am învățat ceva din greșelile făcute de noi, ca popor. 2019 a avut un vibe bun. Asta mi-a plăcut. Am simțit că putem. Nu doar că atât s-a putut. Revenind la briefurile noastre, a fost un an încărcat. Cu momente bune și câteva mai puțin bune. Important este, însă, ce am învățat din ele. Și pentru asta sunt recunoscător.
”Bine că se încheie” sau ”Cel mai bun an de până acum”
Nu îmi place să aleg extremele niciodată: cel mai bun/cel mai rău an. Fiind de 11 ani pe piață, am ajuns să realizez că astfel de atribute sunt relative și ceea ce contează cel mai mult este evoluția pe termen lung, o abordare ce are ca obiectiv longevitatea și maturizarea business-ului. Prefer să privesc anul din perspectiva lucrurilor pe care eu și echipa mea le învățăm, a lecțiilor pe care ți le poate da atât un proiect reușit, cât și o situație limită. Din acest punct de vedere, 2019 a fost un an în care am aplicat cu succes multe dintre lecțiile învățate în trecut, am avut parte de satisfacții, precum și de proiecte care au reprezentat o adevărată provocare. Deci, dacă ar fi să spun ceva, ar fi ”Happy New Year, happy new lessons”.
La alegere: cuvantul, meme-ul, gif-ul anului
Au fost multe postări care au marcat anul 2019. De la cel mai popular ou pe Instagram până la meme-urile cu the yelling cat sau la umorul din digital care și-a găsit resorturile în atent urmărita campanie electorală. Dar, dacă ar fi să aleg un meme (din proprie inițiativă și în niciun caz fiind constrâns de colegii din agenție fani Star Wars *insert sarcasm*), ar fi Baby Yoda.
România la 30 de ani de libertate
Faptul că acum putem să avem această discuție și să fim relaxați, să nu ne uităm peste umăr în timp ce vorbim, este cel mai mare câștig. Opinia, părerea. Bună sau rea, în final, aduce ceva, construiește. Eram în întuneric și, brusc, am aprins becul.
Poate a trebuit să ținem ochii mijiți, la început, până ne-am obișnuit cu lumina puternică. Dar acum vedem lumea în culori vii. Începem să avem o idee din ce în ce mai clară despre ceea ce ne dorim, despre unde vrem să fie România.
Iar această experiență ne-a schimbat. Suntem mai pragmatici, mai puțin naivi, mai dezmorțiți. Nu mai punem botul atât de ușor.
Libertate pentru tine
Să fii liber înseamnă să vorbești, să spui, să exprimi. Într-un cuvânt, creativitate. Libertatea înseamnă creativitate. Până la urmă, despre asta este vorba. Despre posibilitățile infinite. Despre senzația aia frumoasă de exaltare. Când se aprinde becul. De data asta, unul interior.
Proiecte faine
Proiectul anului 2019 pentru noi a fost în mod clar rebrandingul unui brand de vopsele, un proiect amplu care se află încă în desfășurare. Misiunea, dar, totodată, și provocarea briefului, a fost aceea de a găsi o direcție din punct de vedere vizual, o propunere grafică de ambalaj care să poată fi declinată pentru toate produsele brandului, iar aici ne referim la întregul lor portofoliu. Momentan, ne aflăm în stadiul în care realizăm declinările pentru fiecare categorie de produs și abia așteptăm să vedem noile etichete pe rafturile magazinelor. Am putea spune că roadele muncii noastre din 2019 se vor vedea în 2020, deci începem anul cu dreptul.
Campanii mișto de la alții
O campanie care ar fi trebuit să aibă un interes maxim pentru societatea civilă este campania de lobby a celor de la Greenpeace România pentru schimbarea legislației în ceea ce privește tăierile ilegale din pădurile țării. Din păcate, nu s-a discutat foarte mult despre ea.
Din afară, pfuu… sunt atâtea.
Gillette: We Believe
Hennessy XO: The Seven Worlds
Pentru craft: McDonald's, 50 Years of Big Mac
Trenduri în 2020
Advertising ca non-advertising. Iar trendul acesta a devenit mai evident în ultimii ani, odată cu migrația de pe un ecran pe altul. E frumos și ne place să credem că ceea ce vedem a fost creat pentru distracția noastră, nu cu alt scop. Și, dacă se poate, să fie personalizat. Cât mai nișat. Să simt cu adevărat că este pentru mine. Și da, să fie și contextual.
Ce ar putea fi mai bine
Vechile noastre probleme. Simt că ăsta e anul când se rezolvă toate. Pitch-uri mai sincere și mai bine organizate. Proiecte mai bine plătite. Urși polari mai fericiți. Și, dacă se poate, să nu luăm totul atât de în serios și personal. Mai ales pe net.