[Bilanț 2019] Valeria Tudor: Indiferent de trenduri, e bine sa nu uitam sa facem lucrurile cu sens si sa fim multumiti de rezultate inainte de orice

[Bilanț 2019] Valeria Tudor: Indiferent de trenduri, e bine sa nu uitam sa facem lucrurile cu sens si sa fim multumiti de rezultate inainte de orice

Pentru ca anul trecut a fost un an foarte plin, dar si interesant pentru multi, bilanturile ce vin din lumea creativilor nu s-au incheiat. Continuam seria povestilor despre 2019 cu Valeria Tudor, fondator al The House PR Agency care, alaturi de echipa sa,  a trait 12 luni intense. Cu schimbari in ritm alert, reorganizare strategica si orientarea catre clienti internationali. Un pas foarte mare pentru o agentie mica, dar stim bine cu totii ca succesul nu vine fara salturi curajoase.  

”Mi-a placut ca, in sfarsit, de la jumatatea anului incolo am avut confirmarea ca merg pe calea cea buna si ca lucrurile ies cand te relaxezi. E cea mai buna constatare asta: sa vezi ca nu e nevoie sa fii inversunat, sa strangi din dinti sa-ti iasa chestii, ci poti fi laid-back, relaxat, sa-ti creezi nisa ta de clienti si sa-ti gasesti locul tau pe o piata internationala competitiva.”, spune Valeria.

Iar in cele ce urmeaza, Valeria Tudor vorbeste despre lucruri bune, incercari si lectii ale anului pe care l-a lasat in urma.

 

Cum a inceput si cum s-a incheiat 2019

Am inceput anul fara avant. Contextul mi-a cerut sa-mi adun curajul si sa fac ceea ce trebuia sa fac, astfel ca inca din prima zi din an am dat o noua directie strategica agentiei mele prin 2-3 decizii mari: una de a inchide un segment mai putin productiv, alta de a deschide portofoliul de clienti spre mediul international si cealalta de a ne muta din propriul birou intr-un mediu de co-working dinamic din Silicon Valley de Romania, the great Pipera. De acolo inainte, lucrurile au mers.

Am incheiat 2019 cu o stare generala de multumire pentru tot ce am bifat anul asta, printre care si un schimb de experienta la Londra pentru echipa, alaturarea la o retea internationala de agentii independente, implicarea pentru prima data a jurizarii PR Award.

 

An de incercari

Dupa cum a inceput am zis ca aia e, a fost frumos cat a fost, 3 ani, macar am incercat si de aici fingers crossed macar sa ne mai tina un an industria asta. Dar apoi am zis ”fuck it”, hai ca doar am inceput de la zero, fara bani pusi deoparte, fara clienti, fara nimic, doar cu avant. Business-ul asta nu s-o fi construit singur. Mi-am luat elan muncitoresc si am dat din coate. Ca tot omul din anul de gratie douazeci-douazeci, am inceput cu coaching sa ma lamuresc de unde o apuc - imbratisari pentru Magda Bunea pe care o recomand din tot sufletul.

Si cand am apucat-o n-am mai lasat-o. A fost greu pentru ca a fost enorm de mult de munca, multe resurse de investit in diverse directii, dar frumos ca rezultatele au inceput sa se vada dupa primele luni. In situatiile in care altadata as fi disperat, anul asta am zis “aia e, hai sa vedem ce se poate face”. Nu e un mit ca solutia poate fi la indemana, dar tu sa nu o vezi de stres. E pe bune treaba asta. 

 

Ce a fost bun in 2019

Mi-a placut ca, in sfarsit, de la jumatatea anului incolo am avut confirmarea ca merg pe calea cea buna si ca lucrurile ies cand te relaxezi. E cea mai buna constatare asta: sa vezi ca nu e nevoie sa fii inversunat, sa strangi din dinti sa-ti iasa chestii, ci poti fi laid-back, relaxat, sa-ti creezi nisa ta de clienti si sa-ti gasesti locul tau pe o piata internationala competitiva. Sa fim 4 oameni si sa lucram avem clienti din destinatii exotice precum Goa (India) sau, sa pastram cliseul turistic, insorita Valencia (Spania), e bine de tot. Very rewarding.

 

”Bine ca se incheie” sau ”Cel mai bun an de pana acum”

E departe de a fi fost cel mai bun anul acesta pentru mine, dar e printre preferati. Nu a exista o luna in care sa nu fi invatat ceva nou. Am facut schimbari in ritm alert si mi-am dat seama ca imi place asta si ca e ritmul normal pentru un start-up in comunicare. Suntem a new breed ca agentie si asta trebuia sa se vada si in activitatea noastra de zi cu zi.

 

Motivationala anului 2019

E mai degraba o directie: aceea de a face ce-ti place si de a face asta cu sens. Sa ne indreptam atentia catre lucrurile meaningful.

 

Romania la 30 de ani de libertate

Inainte de ceilalti ani, de ne-libertate, Romania a fost tot libera. Cred ca libertatea asta nu e chiar asa un concept abstract. Ea se pastreaza in suflet. Antreprenorii din ziua de azi ar asocia cuvantul libertate cu a fi open-minded si deschis la oportunitati.

 

Libertate in business

Atat in Romania, cat si in afara, libertatea pe plan de business este strans legata de globalizare. Ati vazut ca se vehiculeaza deja des si la noi conceptul de nomad digital. Acum poti fi cetatean al unei tari, sa lucrezi in alta parte a lumii si sa exporti munca ta pe diverse continente. Este genial.

 

Proiecte faine

Proiectele noastre sunt destul de nisate si deci nu atat de vizibile in piata. Cu toate astea, suntem mandri ca reusim sa gestionam conturi pe EMEA, ca suntem lead pe PR in diverse tari din Europa si ca performanta noastra este apreciata de clientii nostri. E mare lucru sa duci toate astea intr-o echipa atat de mica. 

 

Campanii misto

Sunt multe locale pe care le-am remarcat si in timpul jurizarii la Romanian PR Award si pentru care am avut ocazia sa felicit colegii de breasla in cadrul Galei din noiembrie. Cele care au luat Gold s-au detasat clar prin creativitate si s-a confirmat valoarea lor si la competitii din afara.

 

Trenduri pentru 2020

Greu de spus. Sunt multe zone de atins si e o diferenta clara de evolutie intre ce stim noi a fi PR traditional vs. ce se intampla online, pe partea de digital. E clar ca se contureaza noi zone de expertiza (e.g. tech PR).  Revin la ideea ca, indiferent de trenduri, e bine sa nu uitam sa facem lucrurile cu sens si sa fim multumiti de rezultate inainte de orice.

 

Cum ar putea fi mai bine

Sa asteptam sa fie bine de la sine e un pic cam desuet, sa nu zic wishful thinking pe vremea asta. Sa facem noi sa fie bine. Un pic mai multa responsabilitate si asumare nu ar strica.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Festivaluri

Subiecte

Sectiune

Dictionar



Branded


Related