[Bilant 2019] Mihaela Ganciu: Să ne bucurăm de ce avem, pentru că de pierdut au pierdut enorm generațiile de dinaintea noastră în comunism

[Bilant 2019] Mihaela Ganciu: Să ne bucurăm de ce avem, pentru că de pierdut au pierdut enorm generațiile de dinaintea noastră în comunism

Mihaela Ganciu, fondatoarea Caracteristic, a început anul optimist și chiar așa îl și termină. A început 2019 cu planul de-a ajunge la cât mai mulți oameni și în cât mai multe orașe din afara Capitalei. Iar în 2020 vrea să continue călătoria în cât mai multe locuri din România. Ce a fost frumos în 2019: oamenii hotărâți să pună accent mai mare pe ceea ce comunică și cum. Ce a fost mai greu: societatea a fost mai divizată ca niciodată. Ce își dorește pentru anul viitor: o abordare „Made in Romania” asupra publicității și comunicării.

 

2019, de la început și până la sfârșit

În ultimii ani, am consolidat relația cu clienții din afara Bucureștiului, cu cei din Cluj și Iași. Astfel, am început 2019 cu acest plan de-a ajunge la cât mai mulți oameni și în cât mai multe orașe din afara Capitalei. Personal, astfel de parteneriate îmi dau o energie aparte, mă ajută să înțeleg mai bine societatea în care trăim și cum putem explora tendințe și obiceiuri locale, regionale.

Am început 2019 pe un val de optimism și entuziasm datorită acestui plan și pot spune că aceste două sentimente n-au dispărut până acum, la final, iar asta mă bucura cel mai mult. Pentru 2020 eu și colegii mei vom continua în această direcție: să aducem poveștile oamenilor muncitori și inspirati în atenția cât mai multor români.

 

Ce a fost frumos, greu, urât

Prima jumătate din 2019 n-aș zice că a fost semnificativ diferită de alți ani. Ce am sesizat însă, pe final, e că a existat o rumoare în societate. 2019, după cum bine știm, marchează finalul unui deceniu. Și e un deceniu extraordinar, marcat de-o evoluție excepțională a tehnologiei, accesului la informație, dezinformării prin rețele sociale, dar și de adopția în masă a telefoanelor inteligente pe care eu le văd ca fiind piatra de temelie a societății următorului secol. Tehnologia s-a democratizat mai mult ca niciodată și e suficient să ne uităm pe YouTube ca să înțelegem ce înseamnă asta.

Ce a fost frumos: oamenii au fost mai deschiși ca niciodată și mai hotărâți să pună accent mai mare pe ceea ce comunică și cum. Ce a fost mai greu: societatea a fost mai divizată ca niciodată. Am avut două rânduri de alegeri, europarlamentare și prezidențiale, și niciun an electoral nu este ușor.

Ce a fost urât: n-aș spune că a fost ceva unanim urât. Pur și simplu a fost, așa cum sunt lucrurile, nu există doar alb și negru.

 

Citatul anului

Am apreciat replicile pe care Greta Thunberg i le-a dat lui Donald Trump prin descrierea de pe Twitter. Cea mai nouă a fost după ce-a apărut pe coperta Time drept persoana anului. Este tipul acela de abordare out of the box care te face și să zâmbești, și să te gândești că mereu poți inova în comunicare.

 

30 de ani de libertate. Ce a pierdut România? Ce a câștigat

A câștigat libertate și acest cuvânt, această stare de spirit, acest drept, la un loc, reprezintă atât de mult, încât nici nu aș avea ce să trec la categoria „a pierdut”. Am câștigat enorm ca societate și indivizi în 30 de ani de libertate și deschidere către piețele regionale și internaționale, încât trebuie doar să ne concentrăm mai mult ca niciodată să dezvoltăm cu totul societatea și noi ca profesioniști în meseriile noastre să creștem.

Încă suntem departe de Occident, de cei care fixează și distrug tendințe și paradigme. Ce-mi doresc pentru următorii 30 de ani e să fim și noi un punct pe radarul inovației și cutezanței în diverse domenii care se pot dovedi cruciale în viitor. Să ne bucurăm de ce avem, pentru că de pierdut au pierdut enorm generațiile de dinaintea noastră în acele decenii cenușii sub comunism.

 

Libertate pentru tine

În decembrie, am organizat un press trip la Iași alături de câțiva jurnaliști. În două zile am călătorit din București în Iași cu avionul. Am comandat biletele online. Am rezolvat cazarea și detaliile logistice online, fie pe WhatsApp și Messenger, fie pe mail. Enumăr toate acestea pentru a ajunge la libertate: să am acces la unelte globale care fac viața mai ușoară. Sunt oameni din toate colțurile lumii care, fix în acest moment, au o idee de cum să îmbunătățească viața de zi cu zi și în 10 ani sau poate 20 de ani ceea ce ei au gândit acum va deveni realitate, iar datorită libertății de-a alege, de-a descoperi, noi toți ne vom bucura de astfel de inovații.

Asta e libertatea, așa cum o văd eu: să ai acces deplin să alegi și să folosești instrumentele ce te pot ajuta pe tine în munca și în viața ta. Pe mine mă ajută enorm internetul, dezvoltat de un inginer la CERN. Mă ajută enorm telefonul meu inteligent produs de-o companie din Coreea de Sud și în care sunt cumulate tehnologii din zeci de țări, de la sute de ingineri, de-a lungul câtorva decenii. Și ca să mă întorc la povestea cu avionul. Eu l-am luat spre Iași, dar la fel de bine aș putea să-l iau mâine spre Londra sau spre Singapore. Toate acestea datorită libertății pe care n-o apreciezi cu adevărat decât când n-o ai. Și sper ca generațiile viitoare să nu mai fie private de ea.

 

La ce ai lucrat

Am comunicat evenimentul DefCamp, cea mai mare conferință de securitate cibernetică din România și din regiune, și am avut astfel ocazia să discut cu o fată excepțională. La doar 12 ani, Bia s-a remarcat drept specialistă în securitate cibernetică și a reușit să joace în liga white hackerilor, descoperind vulnerabilități în sistemul electoral din SUA. Și ea e de origine română.

Am început o colaborare cu Petisante, startup de food delivery care îi ajută pe români să facă alegeri mai bune în ceea ce privește alimentația lor. Și am consolidat legăturile între Iași - București - Cluj prin clienții pe care îi avem în aceste trei orașe. Nu este un proiect per se, dar este un proiect al meu și al agenției să privim dincolo de Capitală.

Totodată, țin să amintesc parteneriatul cu How to Web, o conferință excepțională dedicată mediului business și tech. E tipul acela de eveniment de la care pleci, ca om, cu atât de multă inspirație și cu motivația să muncești și mai mult, să reusești și să ai o poveste care să inspire la rândul ei alți oameni.

 

Ce ți-a plăcut. Ce ai urât

M-a încântat teribil entuziasmul pe care îl găsesc în oameni și în proiectele lor. E ca și cum am fi pe val și valul acesta încă ține. Aflu de startup-uri în tehnologie, de afaceri pornite din pasiune în domenii la care nu m-aș fi gândit niciodată și toate acestea sunt o încântare pentru mine, deoarece, per total, societatea și noi toți avem de câștigat.

M-a deranjat agresivitatea generată de alegeri și cum discuția despre politică și politicieni a condus discuția generală în societate fără să încercăm să atingem un punct comun sau fără să fim noi pentru noi mai responsabilli în ce acuze lansăm și cât de radicali suntem.

 

Campanii mișto făcute de alții

Din România voi menționa campania pentru magazinul online de fashion About You. Aceste două cuvinte, din denumirea magazinului, au intrat în topul Google al căutărilor populare din 2019. Din afară mi-a plăcut demersul E.ON din Londra de-a atrage atenția asupra problemei pe care cu toții o avem: poluarea. Este acel tip de abordare in your face care nu te poate lăsa indiferent oricât de puternică ar fi mașina ta diesel.

 

Trenduri pentru anul nou

Cel mai mare optimism îl am pentru realitatea augmentată (AR). Cred că va fi tehnologia care ne va ajuta, fără să ne dăm cu adevărat seama, cel mai mult. Pe noi ca oameni de comunicare, dar și pe cei din servicii. Sper doar ca tehnologia să ajungă rapid în punctul adopției de masă.

 

Ce ar putea să fie mai bine în 2020

Să nu uităm că românii sunt creativi și că nu tot ce-i în afară este bun și la noi. De la 2020 și de la următorul deceniu îmi doresc doar să consolidăm mai mult, ca specialiști în industrie, o abordare „Made in Romania” asupra publicității și comunicării.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Sectiune



Branded


Related