Pentru prima dată în România, o platformă digitală – ING Business – poate fi accesată de pe desktop, laptop, tableta, smartphone, dar și prin smartwatch.
ING Romania a lansat în 2018 o nouă platformă digitală, ING Business, dedicată clienților Mid Corporate Banking, pentru care și-a propus o amplificare a promovării cu ajutorul agenției Rusu+Borțun Cyber Growers.
ING Business oferă clienților săi o experiență omnichannel, deoarece prin această platformă companiile pot avea la dispoziție toate produsele și serviciile bancare, oriunde și oricand, putând fi accesată de pe desktop, laptop, tabletă, smartphone și - în premieră in România pentru relația B2B – prin smartwatch.
Platforma ING Business, care va deveni platformă globală pentru clienții din acest segment (IMM), a primit în acest an, din partea reputatei reviste Global Finance, premiul pentru „Best Corporate/ Institutional Digital Bank”.
Ovidiu Slavoiu, (Head of Marketing & Customer Experience, Mid Corporate Banking) a declarat:
"Acum 15 luni, la lansarea ING Business, ne-am propus ca drumurile la bancă ale clienților să fie făcute doar pentru interacțiunile umane care le aduc valoare. Pentru că platforma în sine a adus perspectiva unei noi experiențe digitale pentru clienții companii. E destul de clar câtă vreme 30% dintre login-urile din aplicație se realizează via mobil. Ea este însă mai mult decât o soluție de internet banking; e un canal de comunicare cu clienții. Și în sensul acesta am dat și semnalul că transformarea digitală nu se rezumă doar la interacțiunea cu o interfață.
Noi am înțeles că antreprenorii își doresc, la nivel personal, dar și pentru afacerea lor, ca lucrurile să se întâmple repede, cu predictibilitate și în siguranță. În egală măsură, pentru ei, timpul este probabil cea mai importantă resursă. ING Business este modul prin care noi am înțeles să răspundem aceastei nevoi, oferindu-le antreprenorilor autonomie și control pentru ceea ce contează cu adevărat pentru ei: afacerea lor.
Pentru comunicarea acestor idei, am ales cu maxim entuziasm conceptul creativ propus de partenerii de la Rusu + Bortun – să vorbim în glumă despre lucruri serioase – tocmai pentru că aduce emoție bună, profund umană. Pentru că, da, ne digitalizăm, dar contactul uman este cel care încă face diferența și aduce valoare adăugată. Și nu vrem să uităm de această valență umană în relația cu clienții. Glumele (bune și inteligente) și zâmbetele nu costă. Sunt gratis. Și pentru persoana fizică, și pentru persoana juridică."
Prin urmare, colaborarea agenției Rusu+Borțun Cyber Growers cu ING Bank a avut drept obiectiv comunicarea acestei prezente în piața din România a acestei platforme, generarea de notorietate pentru produs și cresterea empatiei față de bankingul digital, atât în rândul clienților actuali, cât și în cel al potențialilor noi clienți.
"Un al doilea obiectiv pe care ne-am propus să îl atingem a fost acela al consistenței promisiunii din campanie în raport cu poziționarea actuală a băncii – „Pregătiți pentru pasul următor”. Premisa de la care am pornit a fost că antreprenorii sunt expuși la comunicare comercială chiar mai mult decât cei din publicul larg, pentru ca au parte și de mesajele directe B2B de la potențialii furnizori sau parteneri. Ceea ce de obicei duce la o reticență mai mare față de publicitatea convențională. Astfel, am ajuns la concluzia că apelând la popularitatea tot mai mare a stand-up comedy-ului în România putem să transformăm mesajul legat de platformă și digitalizarea băncii în divertisment memorabil.", a spus Miruna Macsoda (Managing Director Rusu+Borțun).
Astfel, agenția a generat conceptul care a stat la bază și sub care se desfășoară campania: să mergi la bancă pentru operațiuni curente în 2019 nu e doar învechit, e chiar comic. Campania s-a lansat în luna noiembrie și este încă în curs de desfasurare.
Aceasta a debutat cu un spectacol de stand-up comedy la care au participat clienți curenti ING Bank și s-a desfășurat la Teatrul Apollo 111. Ulterior show-ul s-a transformat în digital content și a fost folosit drept ancoră în campania de amplificare digitală. Mai mult de atât, echipa Rusu+Borțun Cyber Growers a simțit nevoia unui branding tactic de campanie, astfel încât a dezvoltat o identitate dedicată special show-ului.
Echipele care au realizat campania sunt formate din:
Rusu+Borțun Cyber Growers: Marius Tudor, Marc Bortun, Mădălina Panainte, Andreea Crivăț, Liviu Baciu, Miruna Macsoda, Cătălin Rusu.
Parteneri: Dan Frînculescu, Toma Alexandru, Viorel Dragu, Cristian Sorea (Zenith Media)
Echipa ING Bank: Ovidiu Slavoiu, Dana Gretcu, Corina Manole, Silvia Dumitrașcu, Mădălina Barbu, Iuliana Rohan, Silvia Jalea, Nona Brosiu.