[Bilant 2019] Ioana Drăgulinescu: Poate rafinamentul subtilității, acel “less is more”, ar fi binevenit ca trend pe 2020

[Bilant 2019] Ioana Drăgulinescu: Poate rafinamentul subtilității, acel “less is more”, ar fi binevenit ca trend pe 2020

Suntem în linie dreaptă către finalul lui 2019, anul cu numărul 30 de libertate a României. Un drept pe care și unii creativi din PR l-au folosit din plin atunci când și-au ales clienții în acest an. Ioana Drăgulinescu, managing partner al Quartz Media Production, este unul dintre ei, desi spune că nu este simplă treaba cu libertatea, dacă nu ești pregătit să te usture buzunarul. 

Pe pozitiv, Ioana povestește în cele ce urmează despre proiecte, campanii cu substanță și clienți cool.Tot ea vorbește despre ”less is more” în creație, un concept pe care și-ar dori să îl vadă cât mai mult în campaniile și reclamele de anul viitor.

 

2019, început și sfârșit

Am pornit cu gândul de a consolida niște proiecte demarate în 2018 și mi-a ieșit. Să mențin atmosfera bună în echipă, pentru că mă gândesc așa: dacă tot ne petrecem jumătate din viață muncind, măcar să fie amuzant. Cred că și planul acesta mi-a ieșit. Am început optimist anul și îl termin la fel.

 

Între cum a fost

A fost un an bun și de sedimentări. Avem clienții pe care i-am dorit, iar chestiunea asta mi se pare un super-lux. Lucrăm pentru cele mai faine proiecte culturale, de la Noaptea Muzeelor la Corul Madrigal și Cantus Mundi. Punem umărul de peste 8 ani pentru campaniile unor oameni ca cei de la Hope and Homes for Children, care schimbă vieți, cu zecile de mii, pentru cei mai vulnerabili copii ai României. Astfel de proiecte te fac să te simți tare bine. Iar când o dăm pe distracție, o facem big-style, cu vinuri de top de la Wine of Moldova. Pentru acest client am creionat un eveniment pe care îl iubim tare mult - Festivalul Vinului Moldovei, care iese din ce în ce mai bine, de la an la an. Am făcut exact ce mi-am dorit și în acest an. Lucrez ce îmi place și cu cine îmi place, sunt o ființă tare norocoasă.

Personal, am avut 41 de ani în 2019 și nu o să mai am niciodată vârsta asta. Asta mi-a și plăcut, m-a și enervat, m-a încântat și am urât. Toate laolaltă.

 

”Bine că se încheie” sau ”Cel mai bun an de până acum”

Nu spun nici una nici alta, pentru că mie îmi place să mă bucur de ceea ce trăiesc, deci de ce aș vrea să treacă? Și totuși cred că “the best is yet to come”, așa că nici a doua afirmație nu este chiar pe tiparul meu. Știu, sunt de un optimism enervant, dar nimeni nu este perfect.

 

La ce ai râs cel mai zgomotos

Au fost multe simpatice, dar sunt pe politic și nu aș vrea să facem PR inutil. Eu am un simț al umorului aflat în zona aia dubioasă, în care pot râde nesfârșit la bancul cu “cerbul politicos” – pe care nu îl pot împărtăși aici din motive de decență.

Bancurile seci de pe Slavorum și glumele cu și despre colivă sunt în topul meu personal. Am râs alarmant de mult și tare la Mega, printre rafturi, când am descoperit coliva instant, mi s-a părut că poporul nostru și-a rezolvat practic toate problemele, odată cu această invenție.

 

Cum vezi România la 30 de ani de libertate

Eu simt că am câștigat enorm în cei 30 de ani de libertate. Mă uit la noile generații, care au posibilitatea să studieze oriunde în lume. La noi, care putem oricând să cumpărăm un bilet de avion și să zburăm în orice loc visăm. Libertatea de comunicare și accesul la informație mi se par niște câștiguri fabuloase. Poate că am și pierdut, însă contorizarea pierderilor nu este punctul meu forte.

 

Libertatea și în PR, dacă tot suntem la ea

Libertatea mi se pare unul dintre cele mai valoroase daruri. De asemenea, cred că nu ți se poate da sau lua, fie o simți și o manifești în ceea ce faci, fie nu. Eu îmi dau libertatea de a-mi alege proiectele la care să lucrez, oamenii de care mă înconjor, setarea mentală în care vreau să mă aflu. Nu este simplă treaba cu alesul proiectelor s-ar putea să te usture la buzunar, dar libertatea este o chestiune de asumare, nu prea merge cu jumătăți de măsură.

 

Cele mai tari proiecte

Toate proiectele Quartz Media sunt frumoase, fără nicio exagerare. Comunicăm proiecte culturale și de integrare socială prin muzică - alături de Cantus Mundi, care are o rețea de 45.000 de copii în toată țara. Transmitem campanii și proiecte legate de copiii vulnerabili. Bucurăm un milion de oameni din România care participă la Noaptea Muzeelor. Facem proiecte de comunicare pentru brand-ul de țară al Republicii Moldova. Comunicăm proiecte de muzică clasică, educație, film documentar, festivaluri și evenimente creative. Am lucrat de-a lungul timpului cu cei mai faini oameni din țara asta și pentru cele mai cool proiecte.

 

Campaniile care ți-au atras atenția în 2019

Mi-a plăcut campania pentru Magic Home. Bine, este din 2018. Dar atât de dificil este să ajungi astăzi la sufletul omului, mai ales al românului, care nu are chiar o practică uzuală a responsabilității sociale. Mi-a rămas în minte frumusețea, profunzimea și simplitatea aparentă a unui scaun aflat lângă un pat de spital, care devine aproape un obiect de artă - momentul tău de compasiune și introspecție desfășurându-se de fapt într-o vitrină. Este o minunată metaforă această campanie. Mi-au plăcut și campania și implementare și cauza. Jos pălăria! Iar anul acesta s-a și materializat într-o casă cu tot ce trebuie pentru părinții copiilor bolnavi de cancer care dorm prin spitale.

 

Cum ar suna viitorul mai bine în 2020

Nu mă pricep la ghicit în cafea, doar o beau cu imensă plăcere, nici la previziuni în comunicare nu m-aș hazarda. Dar sper să se umple ceașca viitoarelor campanii de comunicare cu idei mai pline de substanță.

În general cred că ne luăm mult prea în serios. Campanii la periuțe de dinți care îți schimbă viața, detergenți care salvează căsnicii, tampoane care te fac să zbori. Adică, pe bune, să fii creativ nu înseamnă să nu mai ai simțul ridicolului. Chiar sunt detalii pe lumea asta, legate de hemoroizi sau de ciuperca piciorului, pe care aș vrea să nu le aud în 20 de spoturi de radio pe zi. Poate rafinamentul subtilității, acel “less is more”, ar fi binevenit ca trend pe 2020.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Dosare editoriale

Subiecte

Sectiune



Branded


Related