Nici zeițele n-au avut parametri de model. Darămite noi, muritoarele de rând. Cei care au inventat formula aceea populară „90-60-90” la sigur stau undeva la călduț, în iad.
Shapermint a lovit exact unde doare. Exact când doare. Adică, iarna. Că odată cu acest anotimp, iubit doar pentru cadouri, colinde, oameni de zăpadă, săniuș, mandarine, Moș Crăciun, Anul Nou, reclame colorate, mese copioase, întâlniri cu familia, brazi, miros de scorțișoară, ciocolată fierbinte, vin și kilogramele în plus. Dragele de ele tot intră în listă. Fie în calitate de cauză, fie de efect. Nu ne împăcăm noi cu relații de astea.
E sănătos în publicitate să aduci soluții pentru unele din micile noastre imperfecțiuni. Vorba aia, dacă femeile ar începe să se iubească așa cum sunt, milioane de companii ar da faliment. Nu știm dacă Shapermint cade sub această incidență, că promovează, pe lângă lenjerie de modelare, corectare a corpului, și încrederea în propria frumusețe.
Spotul, produs de Harmon Brothers, e plin de motive și simboluri. În primul rând, „empatizăm” cu Venus. Suntem și noi un fel de zeițe, la urma urmei. Dar metamorfozele prin care trece corpul nostru sunt atât de lumești, atât de cunoscute de fiecare din noi! În al doilea rând, Mona Lisa, întruchiparea perfecțiunii, nu a fost pictată de-a întregul, iar Shapermint i-a adăugat un corp. Această scenă o să ne rămână încă mult timp în minte, e o crimă să faci așa ceva cu imaginația noastră. Dar îi iertăm, că apreciem integrarea culturii în reclame. Orice forme ar lua ea.