Visibility Report, instrumentul gratuit de la Upswing care interpretează intențiile utilizatorilor Google.ro și le transformă în date folositoare pentru strategii de digital din 25 de industrii are acum noi funcționalități și aplicații.
Ajutor de încredere pentru marketing specialists și business owners, toolul analizează cele mai vizibile pagini din Google pentru a deconstrui potențialul organic pe căutările non-brand făcute în limba română. Pentru neinițiați, există un ghid primar de utilizare aici.
Iată ce aduce în plus varianta actualizată și extinsă a raportului:
Modulul „Visibility Trends”
Sub clasamentul grafic al fiecărei industrii există un modul nou, unde sunt evidențiate:
- Top Visibility Gains - website-urile din categorie cu cele mai mari creșteri înregistrate în ultima lună
- Top Visibility Losses - website-urile din categorie cu cele mai mari scăderi înregistrate în ultima lună
- Top Competitors - Visibility Trend - graficul de evoluție a vizibilității celor mai importante branduri din online.
Datorită acestui nou modul, este facilitată raportarea oricărui business la competiția din Google.ro. Totodată, devine posibilă urmărirea evoluției istorice a vizibilității organice non-brand de care beneficiază cei mai puternici jucători din online.
Exemplificare:
În industria Home se evidențiază consolidarea poziției de lider de către emag.ro și scăderea de 4% a website-ului elvila.ro. Vizibil este și saltul consecvent al agregatorului favi.ro, proaspăt intrat în Top 10, aflat deja în fața competitorului mobexpert.ro și în curs de egalare a site-ului Ikea. Acesta poate fi un indiciu privind favorizarea agregatoarelor de către Google.
Indicatorul „Monthly Change”
Noul „Monthly Change” marchează tendințele de evoluție sau involuție privind vizibilitatea pentru toate website-urile din categorie, nu doar pentru cele din Top 10. Chartul cu istoricul vizibilității din ultimele luni este afișat în dreptul fiecărui jucător.
Indicatorul are și funcție de sortare, astfel va afișa în ordine site-urile cu cele mai mari creșteri, respectiv pe cele cu scăderi consistente. Facilitează astfel descoperirea regulilor și a tiparelor care caracterizează exigențele Google.ro exprimate sub forma update-urilor de algoritm.
Funcția „Full Website Profile”
În prima versiune, datele pentru jucătorii activi în mai multe categorii erau extrase segmentat. Astfel, acestea făceau referire strict la industria accesată și la cuvintele acesteia.
Visibility Report 2.0 aduce în plus o extragere completă, care ilustrează imaginea de ansamblu a acestui tip de jucători. Funcția „Full Website Profile” evidențiază:
- Toate cuvintele cheie ale website-ului
- Toate industriile în care este activ
- Estimarea totalului de trafic organic non-brand
Exemplificare:
În industria Cosmetics, elefant.ro este mai vizibil decât un jucător dedicat, marionnaud.ro. Un click pe acest jucător va afișa o prezentare generală a lui în industrie.
Apăsarea butonului „Full Website Profile” va expune toate industriile în care este activ elefant.ro, dar și estimări de:
- Trafic însumat al site-ului
- Total de vizite estimate și impresii
- Volume de căutări pentru peste 81k keywords care atrag trafic organic pe site
Tot aici sunt indicate și industriile conexe targetate de jucătorii predominant activi în cea accesată. Un astfel de exemplu este marionnaud.ro, activ în categoria principală Cosmetics și, în plan secund, în categoriile Fashion și Eyewear.
Update-uri lunare
Dinamica din cele 25 de categorii analizate este ilustrată în Visibility Report cu date actualizate lunar. Raportul care trasează explicit direcții pentru strategiile digitale ale businessurilor poate fi accesat în mod gratuit la upswing.ro/report.
Upswing este prima agenție specializată de SEO și content marketing din România, care a lansat în 2013 aplicația SEOmonitor, folosită de sute de agenții de SEO și branduri din România și din lume.