Pe muzică râdem, plângem, dansam, ne îmbrățișăm, visăm. Este limbajul universal care nu are nevoie de traduceri. Tocmai de aceea, la începutul anului, Mastercard și-a lansat identitatea audio, o compoziție muzicală prin care brandul poate rezona într-o varietate de genuri muzicale. Sau se poate transforma în diverse forme. Cum ar fi o melodie despre cea mai frumoasă perioadă din viața unui om: aceea în care totul e posibil, iar visurile, oricât de nebunești, pot fi împlinite.
De neprețuit este creația muzicală realizată de Smiley și familia HaHaHa Production prin care a fost transformat logo-ul audio Mastercard, după zeci de ore petrecute în studio, de experimentări și încercări, de creat, oprit, luat de la capăt, intrat în atmosfera, entuziasm, perfecționare, implicare de grup, după cum povestește autorul ei. Este pentru prima dată când Mastercard are o colaborare în industria muzicală, în România.
„De neprețuit” a fost o colaborare despre muzică, prietenie, sensibilitate, familie, nu a fost o colaborare clasic comercială, ci una cu poezie inclusă
Smiley, cântăreț, compozitor, producător și fondator HaHaHa Production, și Diana Tănase, Marketing Manager Mastercard, povestesc în interviul de mai jos despre nașterea acestei piese, ce este important într-o astfel de colaborare, despre muzică, povești și poezie, implicarea în campania #NoiFacemUnSpital și ce înseamnă un început de neprețuit pentru ei și pentru România.
O creație Smiley & Mastercard
Smiley: Mai precis, este o creație HaHaHa Family, la care au contribuit mai mulți artiști, creatori de conținut muzical și digital de la noi, din familia Ha, de unde ne-a venit și ideea numelui. În piesă, este vorba despre prietenie și iubire, despre sacrificiu și nebunia de care ești capabil când vrei să aduci zâmbetul pe chipul cuiva drag, este despre a visa și a îndrăzni să lupți pentru ca visul să se realizeze.
Inceputuri #denepretuit
Diana Tănase: De neprețuit sună atât de familiar și, în același tip, reprezintă o premieră pentru noi! Familiar prin denumire, căci Începe ceva de neprețuit (engl. Start something priceless) este umbrela noastră de comunicare, ce ghidează toate acțiunile brandului, dar și complet nou pentru că este pentru prima dată când Mastercard are o colaborare în industria muzicală, în România.
Totul a pornit de la faptul că, la începutul anului, am lansat identitatea audio, o compoziție muzicală complexă, din care se declină o serie de elemente menite să construiască rezonanța brandului: audio logo-uri, tonuri de apel sau de acceptare la plată și chiar partituri muzicale, fiind ușor de adaptat la o varietate de genuri muzicale. În plus, anul acesta a fost, mai mult decât oricând, despre social purpose, despre a genera social value prin serviciile, produsele și parteneriatele noastre. De la aceste coordonate am pornit atunci când ne-am întâlnit cu Smiley și echipa HaHaHa pentru a dezvolta proiectul.
Povestea melodiei
Smiley: Muzica este cel mai frumos și puternic mod de a transmite emoții și de a aduce omul în cele mai frumoase și empatice stări. Pe muzică râdem, plângem, dansam, ne îmbrățișăm, visăm.
Muzica este felul nostru de a spune povești, de a transmite mesaje, de a da încredere în ce-i mai frumos pe lume, în prietenie, în speranță, în iubire și în curaj.
Povestea piesei „De neprețuit” este frumoasă, de la idee până la realizare, pentru că este spusă de 4 copii și înfrumusețată de prietenia care îi leagă la bine și la greu. Scenariul clipului a semănat cu scenariul unui film, a fost foarte distractiv și emoționant să-l interpretăm. Fiecare dintre noi, artiștii care am participat la acest proiect, adică Feli, Seredinschi, Dorian, Jean Gavril, Juno și cu mine, am creat contexte în care să fim „partenerii” mai mari sau „complicii” celor 4 copii în drumul spre împlinirea visului lor nebunesc, dar atât de frumos.
Diana: Pe de o parte, De neprețuit explorează dimensiunile sonic brand-ului Mastercard, prin viziunea originală a echipei HaHaHa și aduce, astfel, identitatea audio a brandului aproape de ascultători. Pe de altă parte, mesajul și videoclipul piesei vorbesc despre curaj și prietenie, momente extraordinare create împreună, bucuria începuturilor, dorințe de neoprit și împlinirea visurilor, despre un viitor mai bun. Iar misiunea sa este aceea de a-i inspira pe ceilalți.
Etapele de creație. Cum s-a transformat un logo audio într-o melodie
Smiley: O piesă trece prin foarte multe etape înainte de a ajunge să fie ascultată la radio. A durat câteva luni bune creația pentru piesa aceasta, de la un sound, un simplu ghid, care ne-a inspirat să spunem o poveste „De neprețuit” cap-coadă; de la muzică, vers până la imagine.
Vă invit câteva luni în studio să simțiți cam ce înseamnă „nașterea” unei piese care, de fapt, poarta în ea o viață. Au fost zeci de ore petrecute în studio, de experimentări și încercări, de creat, oprit, luat de la capăt, intrat în atmosfera, ieșit și reintrat, entuziasm, perfecționare, implicare de grup.
HaHaHa Family pe un card Mastercard din videoclip
Smiley: Familia este cel mai important lucru pentru mine și este spiritul în care îmi trăiesc viața și îmi fac meseria. Noi la studio suntem toți prieteni, suntem ca într-o familie. Piesa „De neprețuit” este despre familia noastră și atmosfera din viața noastră, precum este și despre mesajele din povestea pe care am spus-o prin acest cântec. „Family” este un cuvânt atât de dulce și de puternic, indiferent ce pui înainte sau după el. În cazul nostru, este numele cu care am scos la lumină acest proiect, dar și ceea ce ne ghidează zi de zi în muzică și în viață.
Ce ați simțit când ați văzut pentru prima dată videoclipul final
Diana: Am fost înduioșată, am crezut si eu în visul lor, am trait fiecare peripeție, de parcă nu știam deja atât de bine scenariul. Am intrat în film, cum se spune, m-am simțit copil din nou, cu optimism cât cuprinde, cu speranță și bucurie.
M-am gândit la baiețelul meu și la noile generații, față de care avem cu toții o responsabilitate foarte mare.
Smiley: Eu iubesc oamenii în general, iar copiii mă topesc pur și simplu, dincolo de cuvinte. Copilăria și starea de copil trebuie să nu dispară din fiecare dintre noi, indiferent de ce spune buletinul despre vârsta noastră. În clip, ca și în viață, copiii ne dau cele mai frumoase și puternice lecții pe care, de multe ori, noi, de la „înălțimea” vârstei și experienței noastre, nu le mai băgăm în seamă. Povestea clipului mă emoționează la fiecare vizionare, privirile și zâmbetele copiilor sunt chiar de neprețuit, iar ceea ce fac pentru prietenul lor și fericirea pe care o emană la fiecare gest simplu sper să fie molipsitoare.
Cum alegi colaborarea cu un brand
Smiley: Un brand nu e niciodată doar un brand, ci vine la pachet cu obiceiuri, cu valori, cu povești, cu produse. Eu am valorile mele în care cred în viața mea de zi cu zi și niciodată nu o să promovez ceva care să le contrazică. Eu valorizez familia, oamenii, muzica, iubirea, pozitivismul, bunătatea, binele, dedicarea, pasiunea, empatia și nu fac nimic ce nu conține unul dintre aceste atribute fără de care viața și persoana mea nu ar exista în forma de azi.
Experiența Mastercard
Smiley: „De neprețuit”:) A fost o colaborare despre muzică, prietenie, sensibilitate, familie, nu a fost o colaborare clasic comercială, ci una cu poezie inclusă.
Cum l-ați ales pe Smiley ambasadorul campaniei
Diana: Smiley este unul dintre partenerii de lungă durată ai brandului, alături de care conturăm și susținem proiecte în care credem și care ne dorim să atingă cât mai multe persoane. De aceea, când a venit vorba să ducem sonic brand-ul Mastercard în industria muzicală din România, ne-am gândit în mod natural la Smiley.
Este un artist reprezentativ pentru valori precum optimism, pasiune, determinare pentru atingerea unui vis, prietenie, implicare în cauze care contează, valori cu care Mastercard se identifică.
În plus, îi știm și admiram muzica, este cu siguranță unul dintre cei mai creativi și expresivi artiști ai României, iar HaHaHa este un adevărat hub de talent.
Implicarea în campania #NoiFacemUnSpital
Diana: Ne-am dorit ca performanța și valoarea contribuției Mastercard în România să meargă dincolo de activitatea obișnuită a companiei și ne-am propus să facem ceva cu adevărat de impact și diferit față de alte acțiuni de pe piață. Am privit în jur si nu a durat mult până să ne oprim la #NoiFacemUnSpital.
Asociația Dăruiește Viață construiește Primul Spital de Pediatrie Oncologică din România, iar aceasta simplă afirmație rezumă munți de provocări și eforturi susținute pe parcursul a ani de zile. Iar faptul că peste 260.000 de donatori persoane fizice și-au unit forțele pentru aceasta cauză, spune multe despre dimensiunea realizării. Este greu de procesat că, în acest moment, șansele la viață ale unui copil diagnosticat cu cancer sunt extrem de mici în raport cu media Europeană și ne cutremurăm cu toții încercând să înțelegem prin ce trec cei mici și familiile lor.
Mediul privat are, astăzi, puterea de a fi parte din schimbare, așa că Mastercard a devenit partenerul de inovația al spitalului, susținând dotarea lui cu tehnologii de ultimă generație, și a derulat campanii dedicate pe parcursul anului 2019, care se concretizează printr-o donație de 1 milion de euro.
Ne bucurăm că, în această campanie, am avut alături oameni care îi inspiră pe ceilalți, persoane publice care și-au câștigat admirația oamenilor și sunt urmăriți mereu cu interes, iar Smiley și Feli se numără printre ei.
Ce înseamnă un început de neprețuit
Diana: Pentru mine, un început de neprețuit și un vis împlinit sunt punctul de start, repectiv de final ale aceleiași povești. Visăm să fim sănătoși, să fim fericiți, să ne împlinim anumite dorințe sau să contribuim la ceva mai mare decât noi. Cred ca nimic nu este imposibil atunci când îți dorești cu adevărat ceva, că poți muta munții și că în jurul tău sunt oameni alături de care poți face acest lucru.
În România se întâmplă și multe lucruri bune, iar încă și mai multe încep atunci când oameni, mediul privat și chiar instituțiile publice își unesc forțele pentru schimbări în bine.
Smiley: Viata în sine mi se pare ceva „de neprețuit”, iubesc oamenii și toată această călătorie pe care ne-a fost dat să o trăim. Depinde de noi să facem propria noastră lume mai bună și mai frumoasă, fie că alegem să facem muzică sau construcții, iar prin acțiunile noastre, și lumea din jur să fie mai bună.
În ceea ce privește România, sunt atât de multe lucruri de rezolvat, atâtea suflete de ajutat, atâtea aspecte de reglat. Mie „de neprețuit” pentru România mi se pare educația, care sunt convins că ar desena un viitor mai bun și mai frumos țării noastre, așa cum de neprețuit este relația noastră cu copiii și felul în care avem cu toții grijă de sufletele lor și de lecțiile pe care ni le dau mereu.