Gdprotect.ro a lansat un serviciu specializat prin care agențiile de advertising și comunicare pot avea acces la training-uri de data protection pentru angajați.
Toate activitățile de comunicare efectuate de o agenție implica date cu caracter personal, fie că e vorba de promoții offline sau activări in-store, dar mai ales în cazul campaniilor cu o componentă puternică digitala - de la IP, nume, adresă de mail, până la preferințe de consum sau fotografii cu participanții la campanii sau promoții.
"Este esențial ca toți membrii unei echipe sa stăpâneasca cel puțin noțiunile esențiale in protecția datelor, pentru că altfel sancțiunile ce pot fi aplicate clienților agențiilor pot fi substanțiale. Începând de la promoterii angajați pentru activări offline și până la developerii și project managerii agențiilor, toți lucrează cu date cu caracter personal. In ecosistemul digital prezent este crucial să știi ce înseamnă best practice în protecția datelor, cu atât mai mult cu cât în ultima perioadă au început sa curgă sesizările și amenzile din partea autorității care reglementează protecția datelor în Romania", a precizat Vlad Păun (managing partner al gdprotect.ro).
Pe lângă serviciile de training pentru angajați, gdprotect.ro oferă o serie de tool-uri automatizate și servicii destinate agențiilor: serviciul de DPO extern, care are avantajul accesării knowledge-ului on-demand și al costurilor mult reduse prin comparație cu angajarea unui DPO full-time, servicii de audit tehnic, consultanță în protecția datelor, soluții digitalizate pentru preluarea consimțământului precum și registrul online pentru prelucrarea datelor, care este obligatoriu în orice agenție, conform Regulamentului 679/2016.
"Expertiza noastră este adresată agențiilor de comunicare deoarece background-ul nostru este de agenție digitală. În același timp, am încercat să includem în aria de expertiza și competențele juridice, prin partenerul nostru în această firmă", potrivit lui Vlad Păun, care este CTO și unul dintre fondatorii agenției digitale atelieru.ro, în 2010.
"Sunt foarte multe exemple concrete de acțiuni pe care agențiile sunt obligate să le implementeze în cadrul campaniilor pentru a respecta regulamentul GDPR - cum ar fi faptul că utilizatorii cu vârsta de până la 16 ani pot accesa anumite site-uri de campanie doar cu acordul scris dat de către părinți sau tutorele legal, de exemplu. Pentru o mai bună implementare a politicilor de protecție a datelor, trainerii noștri fac o sesiune de curs de 2 ore pe parcursul căruia angajații, pe de-o parte vor înțelege modul în care se aplică Regulamentul 679/2016, iar pe de altă parte vor fi responsabilizați în legătură cu rolul pe care îl au în aplicarea acestui regulament", spune Alexandru Dragomir, avocat și unul dintre co-fondatorii companiei.
Printre clienții gdprotect.ro se numără agențiile Cohn and Jansen, Heist Industries sau Mind Treat Studios.