Lars Samuelsen: Sper să văd branduri care sunt mai puțin infatuate cu a face mult

Lars Samuelsen: Sper să văd branduri care sunt mai puțin infatuate cu a face mult

Digitalul a trecut de perioada testelor, a cantității și a promisiunilor cu mult și repede. Este timpul să dovedească și la nivelul calității, crede presedintele juriului Internetics 2019, Lars Samuelsen. Lars este Chief Strategy Officer & Head of Digital, la Nordic Grey și lucrat ca strateg pentru branduri precum Weber, Somersby, Canon, P&G sau Emirates. Deține un MBA la Berlin School of Creative Leadership și campaniile sale i-au adus premii ca IPA Gold, Euro Effies, Cannes Lions, D&AD Pencils sau Webby.

Vorbind despre trendurile digitale, el consideră că ridicarea calității conținutului ar putea fi calificat ca unul. Referindu-se la influencer-marketing, Lars consideră că modul în care influencerii sunt folosiți astăzi, i-a făcut să își piardă inocența de a simți că nu sunt plătiți să vorbească despre un produs.

„Există o foarte mare lipsă de creativitate în modul în care lucrăm cu un influencer - cea mai mare parte a ceea ce vedem este așa: vă rugăm să țineți acest produs și să vă fotografiați în oglindă.”

Mai departe, am vorbit cu Lars despre lucruri de evitat în comunicarea digitală, big data sau modul în care social media modelează societatea.

 

Marketing digital vs tradițional

Dacă te uiți în urmă cu câțiva ani, unele dintre lucrurile despre care se vorbea au fost abilitatea de a targeta, de a nu avea prea multe risipe în urma campaniilor și capacitatea de adaptare cu ușurință a mesajelor către diferite tipuri de audiențe.

Oamenii au considerat întotdeauna că digitalul va fi mult mai eficient, dar cel mai interesant acum este că s-a ajuns într-un loc în care unele dintre aceste promisiuni nu s-au ținut cu adevărat. Acum au început să privească digitalul ca o industrie care nu se rezumă doar la raționalizare - nu este doar un mediu pentru a face ceva ieftin și rapid.

Am trecut prin câțiva ani când toată lumea a vrut să facă cât mai multe chestii posibile, indiferent de calitate. Acum, dacă nu se face ceva valoros, consumatorului nu îi va păsa. Este din ce în ce mai greu să mai atragi atenția oamenilor, așa că trebuie să faci ceva de care oamenii se bucură cu adevărat. În digital, cred că criteriul calității va reveni.

 

Trenduri digitale în 2019

Majoritatea oamenilor vor spune probabil că AI este unul dintre aceste trenduri cu adevărat mari, dar nu sunt deloc sigur că toată lumea care vorbește despre asta înțelege cu adevărat ce este și ce poate face.

Totuși, AI este ceva care poate și ne va transforma industria și societatea, așa că merită multă considerație și cercetare.

Dacă ne orientăm mai mult către industria noastră, oamenii încearcă să facă optimizare creativă mai sofisticată și mai dinamică.

Robotica și capacitatea de a automatiza sunt lucruri despre care presupun că vom auzi din ce în ce mai mult. Am vorbit despre conținut timp de atâția ani și încă va fi relevant, de aceea, poate cel mai interesant trend digital este creșterea nivelului acestui conținut.

 

Lucruri de evitat în digital

Probabil ne-am putea relaxa puțin cu parolele. Ideea de a face ceva pe termen foarte scurt, a avut o importanță prea mare în digital și cred că ar trebui să avem obiective pe termen mai lung.

 

Influencer marketing

Dacă te întorci la valoarea utilizării unui influencer în urmă cu câțiva ani, premisa era să ai pe cineva pe care să nu îl simți că a fost plătit de o agenție când a făcut ceva sau a vorbit despre un produs, noi știam că a făcut-o pentru că i-a plăcut.

Acum, este media buy, ca orice altceva. Așadar, cred că contractul dintre privitor și influencer, care a fost stabilit de la început ca fiind obiectiv, a fost complet încălcat. Se schimbă motivele pentru care am intrat în acest joc, de la bun început.

Există o foarte mare lipsă de creativitate în modul în care lucrăm cu un influencer - cea mai mare parte a ceea ce vedem este: vă rugăm să țineți acest produs și să vă fotografiați în oglindă. Nu cred că suficientă lume își dă seama și se gândește la asta, chiar dacă avem un backlash destul de mare în ceea ce privește modul în care vedem influencerii în general.

 

Micro și macro influenceri

Cineva poate susține că unii micro-influenceri sunt puțin mai onești și se simte mai puțin că ar fi fost cumpărați - dar nu știu dacă există vreo diferență mare în realitate. Singurul lucru pe care îl voi spune, chiar dacă este o prejudecată mediatică, dacă ne referim la influenceri cu adevărat mari, ei au totuși puterea de a adăuga lucruri în cultură (de ex. Kim Kardashian, Kanye West).

 

Puterea creativității

Dacă ar trebui să pariez, aș merge mereu pe creativitate. Oamenii subestimează cât de greu este să atragi atenția audiențelor, și în digital, există întotdeauna ceva mai bun la un singur clic distanță. Opțiunile sunt uriașe. Unele branduri renunță, practic, în loc să încerce să ridice nivelul de divertisment, de calitate sau al obiectivelor a ceea ce încearcă să pună în mesajul lor.

 

Lucrul cu big data

În general, când vorbim despre big data, unul dintre lucrurile care mă preocupă cel mai mult este că o mulțime de oameni, deopotrivă agenții și clienți - nu gestionează foarte bine small data în mod corect.

Nu cred că scalarea lor ar fi un lucru ușor de făcut pentru ei. Cred că mai mult vorbim despre big data, decât aplicăm în exemple mari. Big data necesită abilități și cunoștințe tehnologice destul de complexe, așa că, dacă agențiile sunt interesate să lucreze cu așa ceva, trebuie să înceapă să se uite la nivelul de calificare pe care angajații îl au și să se asigure că lucrează cu oamenii potriviți.

 

Social media

Vedem începutul unei reacții imense către Facebook - de la credibilitatea brandului la unele dintre lucrurile pe care le-au făcut.

Vreau să-i remarc pe cei de la Twitter, care au interzis mesajele politice de pe platformă. Este un gest cu adevărat puternic, mai ales în ceea ce privește ce am văzut în ultimii doi ani. Chiar dacă implicațiile financiare ar fi mari, aș dori ca Facebook să vină cu aceeași idee - cred că ar fi benefic pe termen lung.

 

Jurizarea la Internetics

Originalitatea este unul dintre lucrurile pe care le caut cu adevărat în campanii. Caut ceva care se simte ca o idee puternică, dar și ceva care să nu simt că am văzut înainte sau cel puțin, nu de prea multe ori. Acesta este un mare plus. În același timp, simt că o campanie trebuie să integreze corect unele dintre obiectivele stabilite înainte.

 

Ce urmează în digital

Sper să văd branduri care sunt mai putin infatuate cu a face mult si mai mult infatuate cu a face mai bine. Dacă brandurile ar avea același buget, mai degrabă le-aș vedea făcând mai puțin, dar mai bine.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


VML

VMLY&R a preluat FRACTAL Communications, agentia locala parte din WPP, si se alatura  VMLY&R Commerce pentru a oferi brandurilor o experienta conectata.  Preluarea agentiei locale de catre... vezi detalii »

Companii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related