[Joburi noi la vremuri noi] Andreea Irimia, responsabila cu fericirea

[Joburi noi la vremuri noi] Andreea Irimia, responsabila cu fericirea

Burn out-ul e un diagnostic cat se poate de real si companii tip Google imping tot mai departe limitele a ceea ce poate face un angajator pentru starea de bine la job a angajatilor sai: de la clase de gatit si pana la terapeuti care sa le maseze spatele incovoiat peste monitor. Fericirea la job nu mai e rezervata doar pentru acei cativa alesi, ci a devenit un obiectiv masurabil prin KPIs si care a dat nastere unor pozitii noi in companii. Iar Andreea Irimia e unul dintre cei care ocupa o astfel de pozitie la Oxygen.

In ultimul an, a fost desemnata sa se ocupe de fericirea interna a grupului, sub titulatura neoficiala de Group Happiness Manager. Ceva mai oficial, fisa postului ii spune Group Communications Manager, semn ca fericirea de la munca e inca un domeniu nou in Romania. Concret, incearca sa tina moralul colegilor sus, mai ales atunci cand deadline-urile, orele extra si tensiunile pe care le creeaza stresul fac tot ce le sta in putinta sa-l traga in jos. Andreea foloseste ca unelte ale fericirii atentia la cei din jurul ei, ascultarea activa, cate un teambuilding strecurat printre proiecte si o atitudine optimista molipsitoare. Efectele jobului ei sunt cu atat mai importante cu cat generatiile noi care intra in agentii vin cu asteptari tot noi: pentru ei nu mai este atat de mult despre bani, ci despre a face parte dintr-un mediu pozitiv, unde simt ca pot creste si unde nevoile le sunt ascultate. Deci, unde pot fi fericiti.

 

Visuri din copilarie 

Cand eram mica puteam sa jur ca voi avea o cariera in sport. Faceam handbal de performanta si nu ma vedeam decat pe teren, cu mingea in mana si echipa langa mine. Sa zicem ca nu m-am indepartat chiar foarte mult de sport, dar cu siguranta nu m-am indepartat de principiile din sport, care se pastreaza si in agentie si fac toata diferenta – motivatia, disciplina si munca de echipa.

 

Drumul pana aici 

Aici am ajuns cu multa munca. Stii, eu cred ca exista doua categorii de oameni. Primii sunt cei cu fler, oamenii talentati, carora le ies unele lucruri natural. Si apoi sunt oamenii care muncesc. Mult. Perseverent. Ambitios. Eu fac parte din a doua categorie. Si partea misto e ca oamenii ca mine se bucura mai mult de reusite. Sau cel putin asa cred eu, dat fiind ca am numai perspectiva asta.

Poate cea mai importanta pregatire din spate este ca am lucrat mereu inconjurata de oameni. Ca de exemplu…am fost capitan de echipa la handbal sau team leader la primul job in monitorizare de presa. Cat despre industria noastra, am peste 7 ani experienta de agentie, iar de fericirea interna la Oxygen ma ocup abia de 1 an.

 

Parinti /vs/ job 

Ai mei cred ca inca spun despre mine ca organizez evenimente. Cred ca daca ii intreaba cineva mai in detaliu, zic ca organizez chiar si nunti. Dar, realmente, ce parinte a inteles vreodata ce face un om in comunicare?

 

Colegi /vs/ job

Nu stiu exact cum ar descrie colegii mei jobul meu, dar cateodata simt ca daca am avea un sindicat al angajatilor, eu as fi vocea lui. Si ei stiu asta. Si profita uneori de asta, in cel mai simpatic mod.

 

Jobul, de fapt 

Initial am fost desemnata “Group Happiness Manager”, dar aceasta titulatura nu a trecut de departamentul administrativ, asa ca a trebuit sa gasim o denumire mai apropiata de nomenclatorul industriei. Acum sunt Group Communications Manager si intr-o singura expresie as zice despre mine ca sunt PR-ul agentiei. Dar cu siguranta asta nu le-ar cuprinde pe toate.

La sfarsitul zilei, tot de managementul fericirii ma ocup, atat la nivel intern, prin diverse activari de employer branding, cat si extern, de comunicarea Oxygen in social media si presa. As mentiona aici si internal engagement-ul, care e mare parte din descrierea jobului. Ne pierdem deseori in multa munca, ne petrecem foarte mult timp la birou, iar relatiile dintre colegi si starea de spirit a oamenilor devin printre cele mai importante preocupari ale mele. Ajung sa fac un atent social listening intern si conform lui, sa ma ocup si de a ridica moralul angajatilor atunci cand e down sau despre a le oferi suportul de care au nevoie sa se dezvolte pe diverse paliere.

 

Pionieri ai job description-urilor 

Cand esti prima persoana din companie care preia o astfel de pozitie, cu tot ce inseamna ea, este o adevarata provocare sa ai un job description care sa le cuprinda pe toate sau sa stabilesti niste KPIs. Totusi, a fost foarte clar de la inceput de ce anume ma voi ocupa. Tot ce era de vazut la acel moment, era cum anume ma calibrez eu la noile taskuri si responsabilitati: preluat toate canalele de comunicare Oxygen, vandut echipa Oxygen in presa si mai ales, comunicarea interna pentru intregul grup.

 

Cea mai tare & cea mai complicata chestie la job

Cea mai tare chestie la jobul meu este ca imi vine ca o manusa. Pentru ca sunt o persoana care raspandeste positive vibes prin natura mea, deci sa fac asta si la munca e cu adevarat ceva cu care sper sa se poata mandri cat mai multa lume. Cred, de exemplu, ca exista o perspectiva productiva a oricarei situatii prin care trecem. Zic productiva pentru ca nu totul trebuie sa fie optimist sau pozitiv, insa cu siguranta putem invata ceva sau ramane cu o poveste misto in urma unei experiente. Si cateodata poate ajuta doar sa fiu prin preajma sa pot oferi aceasta perspectiva mai…vesela.

Complicat e, totusi, din acelasi motiv pentru care e si misto: faptul ca lucrezi cu oameni. Cand esti responsabil cu fericirea angajatilor, trebuie sa fii pregatit si de feedback negativ si de incapacitatea de a multumi pe toata lumea. Si atunci cand esti responsabil de comunicarea unei agentii de comunicare, poate deveni, pe alocuri, cel mai greu cont pe care ai lucrat vreodata.

 

In ecosistemul agentiei 

E super interesant cum, in principiu, lucrez singura pe o insulita (asa e in capul meu), dar depind si interactionez cu aproape toate departamentele din agentie, in acelasi timp. Mai departe de a fi la curent cu toate proiectele agentiei, sunt la curent cu schimbarile de personal, cu ajustarile administrative, cu formatele legale de a face lucrurile in industria comunicarii, cu ce mai fac colegii mei la birou sau in afara lui etc.

Nu in ultimul rand, dupa cum ziceam, sunt un fel de “lider de sindicat”. Au ajuns multe idei la mine, cu speranta ca poate ajung la conducere, de la “hai sa facem saptamana lucratoare de 4 zile”, pana la “ar fi misto sa avem un teambuilding in fiecare luna”.

 

Fericirea – un aspect tot mai luat in seama 

Exista departamente intregi care fac asta in cele mai multe dintre companiile mari. In cadrul agentiei, o astfel de pozitie a devenit importanta si necesara in ultimii ani, cand asteptarile angajatilor tineri au inceput sa se schimbe, atat la nivel de implicare a lor in cadrul companiei, cat si la experienta pe care angajatorul le-o ofera pe pozitia respectiva.

Majoritatea care intra in campul muncii vor sa se simta apreciati si vor ca angajatorii sa fie atenti la nevoile lor personale. Pentru ei, e mai mult decat decat cati bani castiga, iar pentru angajator, e mai mult decat o simpla procedura de HR.

 

Joburile viitorului 

Cand ma gandesc ca joburile in social media nu existau nici macar acum 10 ani, mi-e si frica sa ma gandesc cum va fi peste alti 50. Totusi, desi joburile vor gravita cu siguranta in jurul inteligentei artificiale si realitatilor virtuale, cred ca va fi in continuare nevoie de acest “human touch” si deci, poate ca joburi precum al meu vor fi cu atat mai importante. Poate.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Oxygen

Oxygen este o agentie integrata de comunicare, cu sedii in Bucuresti si Cluj-Napoca. Cu peste 13 ani experienta pe piata, Oxygen a lucrat de-a lungul anilor cu branduri si companii locale si internationale, din... vezi detalii »

Dosare editoriale

Companii

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related