Branding de tara japonez pentru australieni

Branding de tara japonez pentru australieni

Un profesor din facultate ne spunea ca a predat in Japonia. La sfarsitul cursului, le-a dat studentilor tema pentru a doua zi, sa citeasca si sa faca rezumatul unei anume piese de teatru. Acestia si-au notat numele piesei si au cerut-o pe urmatoarea. Profesorul a crezut ca rad de el, asa ca le-a mai dat una. Studentii au tinut-o pe a lor. Urmatoarea. Profesorul s-a simtit de-a dreptul jignit si le-a mai dat una. Urmatoarea. Si inca una. A doua zi, 30 de studenti au predat fiecare cate 4 rezumate, desi la biblioteca universitatii, dupa cum s-a interesat profesorul, erau doar cateva exemplare din fiecare piesa. Asa procedeaza japonezii.

Pe insightul asta au mers si australienii de la Clemenger BBDO Sydney, pentru a introduce pe piata lor Suntory BOSS Coffee, cel mai cunoscut brand de cafea la doza din Japonia. Mai precis, au identificat moduri inedite de a face lucrurile in cultura japoneza, in care munca si productivitatea sunt valori primordiale. Ce-i drept, n-au trebuit sa caute mai departe de virale pe Youtube si sa faca din ele branding de tara.

Campania se numeste How Japan Can si in primul clip, au interpretat mot-a-mot conceptul de conserva.

Deci statul japonez impinge, la propriu, oamenii (in drumul lor) spre munca. Ramane totusi intrebarea, de ce se mai tin pasagerii din clip, cu mana, de manerele de sus? 

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Sectiune

Dictionar



Branded


Related