O expozitie rasu-plansu. Ulei, zahar, galeata, vot

O expozitie rasu-plansu. Ulei, zahar, galeata, vot

Putem spune ca trocul electoral este o arta in Romania. Dar nu a politicienilor. In ceea ce ii priveste, competentele au ramas la locul lor. Comunitatea ONG-urilor, a creativilor si a artistilor, in schimb, vor sa schimbe lucrurile in mai bine. Si pentru asta, pe 10 noiembrie, data alegerilor prezidentiale, e nevoie de cat mai multi observatori la vot. Asa a pornit campania VotNuTroc, prin care Funky Citizens incurajeaza oamenii sa se inscrie drept observatori. E felul lor de a contrabalansa zaharul, faina, uleiul, galetile si tigaile cu care se cumpara voturile in Romania.

Toate aceste obiecte ale trocului electoral pot fi vazute in Galeria Trocului Electoral. Lucrarile sunt inspirate din cazuri reale si reinterpretate de mai multi artisti. Vernisajul are loc azi, de la ora 18.00 si expozitia poate fi vizitata la Nod makerspace pana la finalul lunii octombrie. 

George Popa si Gabriela Petre, curatorii expozitiei, povestesc mai jos cum a pornit ideea acestei expozitii, care a fost cea mai grea parte si in ce masura poate sensibiliza arta cand vine vorba de politica. 

 

Inceputul unei expozitii despre vot si troc

George: Aceasta propunere de proiect a venit intr-un mesaj pe facebook, Stefan mi-a trimis un brief, mentionand, “bro i need you, i really need you”. Nu ai cum sa rezisti cand cineva te abordeaza atat de direct. Initial nu eram sigur daca ma pot implica. Eram deja incarcat cu proiecte la birou si in plus nu stiam daca voi rezona cu tema acestei expozitii. Cred ca gandul de a ma implica voluntar intr-un proiect social a fost mai puternic decat zgandarirea orgoliului cu realizarea unui proiect artistic.

Gabriela: Spaga, mita, plicul, galeata electorala, cadoul d-nei de 1, 8 martie m-au indignat/scarbit intodeauna. Cum sa nu particip la un proiect care ne/ma fac sa constientizam cat de mici si hedonisti suntem?

Preview din Galeria Trocului Electoral

 

Etapele 

George: Am citit o multime de articole din presa, legate de scandalurile cadourilor electorale si reactiile oamenilor care interactionau cu ele. In 2 zile am venit cu primele propuneri. Am cautat in fiecare obiect folosit ca troc un unghi nou prin care sa surprind mesajul ascuns transmis de politicieni.

A mai urmat un rand de discutii si apoi am simplificat directiile si am schitat 12 setup- uri gravitand in jurul unui obiect.

Gabriela: Suntem pe ultima suta de metri, vopsim / montam obiecte, practic ne dam peste cap sa facem trocul praf.

Preview din Galeria Trocului Electoral

 

Lopata inspiratiei

George: Ideea acestei expozitii a venit de la Kubis, eu m-am alaturat in procesul de creatie si alegere a obiectelor ce vor fi expuse. In plus, voi mai expune un obiect creat special pentru aceasta expozitie.

Provocarea mea a fost sa folosesc un item din lista de obiecte troc electoral si sa imi imaginez cum se rasfrange asupra noastra acel nevinovat cadou. Obiectul care mi-a fost alocat a fost lopata. Ce a iesit ramane sa vedeti cand vizitati expozitia, pe 21 octombrie.

 

Misiunea

George: Acest proiect sustine dorinta unei parti a societatii care vrea sa pastreze alegerile corecte. Va invit sa vizitati expozitia si sa achizitionati obiectele expuse, ajutand astfel la strangerea de fonduri pentru voluntarii care vor fi observatori la sectiile de votare.

Preview din Galeria Trocului Electoral

 

Cea mai grea parte

George: Cea mai grea parte a acestui demers a fost sa intuim ce se afla in spatele fiecarui cadou/troc si cum aceste simple obiecte, ajung sa influenteze deciziile oamenilor. De asemenea, am cautat sa exploatam vizual obiectele fara sa intervenim asupra functiei lor. Sper ca am reusit sa gasim acel twist prin care obiectele se deconspira.

Gabriela: O sa fie rasu-plansu, de ce ? Pentru ca, pe de o parte, oamenilor o sa li se para funny ca mita a ajuns la muzeu/ galerie, iar pe de alta parte, sper ca prin constientizarea acestiu lucru / de ce expunem ca pe un lucru valoros - mita/spaga, oare votul meu chiar este de vanzare?

 Arta sensibilizeza cand este inteleasa, cand obiectele de arta seamana cu realitatea.  Ineditul acestei expozitii este expunerea realitatii insasi, deci sigur va sensibiliza

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Kubis

KUBIS is a creative agency led by curiosity. Vigilant and open-minded, we feed our minds with science and our hearts with fiction. We like to go bold, we want to go big, and we like to go first. Our ideas are... vezi detalii »

Branduri

Campanii

Sectiune

Dictionar



Branded


Related