Conform datelor Asociației Berarii României, în 2018, piața berii a înregistrat o creștere de 3%, ajungând la un volum de 16,6, milioane de hectolitri, iar berea fără alcool a crescut cu 30% comparativ cu anul anterior. Cu toate că este un segment cu o pondere mică pe piață, creșterea se datorează si trendului european de consum. Mai mult, ne demonstrează că românii nu renunță la băutura lor preferată, în varianta fără alcool, și aleg să o integreze în activitățile zilnice, de la pauza de masă la șofat și chiar după sală.
Urmând tendințele pieții, Ursus Breweries a găsit un răspuns unic pentru piața din România și a lansat B-Life Botanicals, un produs ce te încurajează să îți descoperi adevărata natură și ce poate fi consumat în orice ocazie.
Andrei Uță (Junior Brand Manager B-Life) vorbește despre ce implică lansarea unui nou produs pe piață și cum s-a integrat B-Life pe piață.
“B-Life, dacă vrei, e un prim pas îndrăzneț spre viitorul categoriei de mixuri cu bere fără alcool. Noi ne dorim ca B-Life să fie un deschizător de drumuri și să inspire consumatorii să adopte produse care au la bază bere fără alcool, în ocaziile din timpul zilei, la birou, între ședințe sau după sport.”, a declarat Andrei Uță.
A, B, C în procesul de lansare
Nu e nici foarte greu, nici prea ușor. E un efort colectiv și contează mult implicarea oamenilor din care e formată echipa, fie că vorbim de colegi din Ursus Breweries sau de colegii din agențiile implicate în această lansare. Suntem fericiți să spunem că toți cei implicați au fost “on board”, ceea ce a făcut lucrurile să meargă lin. În general, în spatele unei lansări e un drum lung, sinuos și interesant, în care sunt multe alinieri, se aruncă idei pe masă, se testează, se reiterează și tot așa.
Lansarea B-Life a avut o etapă în plus, fiind un proiect regional. Am lucrat îndeaproape cu echipa regională și cu omologii noștri din Polonia, care au lansat B-Life cu puțin timp înaintea noastră. Provocările au fost să aducem la un numitor comun aspectele culturale, de consum, și specifice celor două piețe, într-o propoziție de efect pentru ambele țări.
Inovație pe piața berii din România
B-Life s-a născut din nevoia unei alternative de mijloc între gust și valori nutriționale. Știm că oamenii sunt tot mai atenți la alimentele și băuturile pe care le consumă și la impactul pe care acestea le au în dieta lor zilnică.
Gama din România este formată din două produse, care oferă un gust plăcut și revigorant. Flori de Soc, Cimbru și Lămâie e varianta, să zicem, presărată cu puțină nostalgie, căci ne amintește de socată din verile de la bunici, iar Zmeură, Lavandă și Eucalipt e varianta mai modernă, îndrăzneață și un pic mai sofisticată.
Diferența fundamentală dintre cele două variante vine din ingrediente și modul în care le-am combinat. Desigur, am pornit de la limonadă și bere fără alcool, însă am făcut câțiva pași în față, adăugând extracte naturale din plante aromatice (lavandă, eucalipt sau cimbru) și suc de fructe. Tot la capitolul diferențiere, pe lângă rețete, a contribuit mult ambalajul, atât ca design cât și ca formă și dimensiune, care ajută B-Life să se integreze natural în ocaziile de consum pe care le vizăm.
Comunicare în natură
B-Life crede că apropierea de natură ne face mai fericiți, de aceea dorim să încurajăm oamenii să se reconecteze cu bucuriile naturale ale vieții, să își însușească lucrurile care îi fac diferiți și să își păstreze „ADEVĂRATA LOR NATURĂ” – de aici și headline-ul campaniei. Natura a fost umbrela campaniei pe care am încercat să o surprindem în fiecare punct de interacțiune. De la evenimentul de lansare plin de frunze, flori și plante, până la POSM-uri și panouri în aceeași notă verde. Campania TV este tot despre natură și natura fiecăruia, în online te inspirăm să îți iei micile momente de reconectare cu natura și tot așa în fiecare canal.
Comunicarea construită în jurul naturii ne-a ajutat foarte mult, precum și păstrarea lucrurilor simple, atât din punct de vedere vizual, cât și ca experiență. Ne concentrăm eforturile ca mesajul nostru să ajungă la cât mai mulți oameni și să îi inspirăm să încerce B-Life, prin comunicarea ATL, dar și prin asocierea cu diverse evenimente unde credem că îi vom găsi pe acei oameni cu un stil de viață activ și echilibrat.
Cine consumă B-Life?
B-Life este pentru toți cei care au nevoie de momente în care să se reconecteze cu natura. Noi i-am avut în vizor pe aceia care citesc etichetele produselor pe care le cumpără, care preferă să mai lase mașina acasă, care aleg să urce pe scări, pe toți cei care încearcă să aibă un stil de viață activ și echilibrat.
Echipele care au lucrat la proiect:
Ursus Breweries: Ramona Ailincăi (Head of Innovation), Andrei Uța (Junior Brand Manager); Adriana Negrea (Media Manager), Mirela Vasile (Compliance and External Brand PR Manager).
Kubis Interactive: Ada Gheorghiu (Account Director), Sebastian Luba (Head of Social Media), Georgiana Lungu (Social Media Manager), Ștefan Chirițescu (Head of Strategy), Laura Nedelschi (Creative Director), Irina Szellelki (Copywriter), Marius Goleanu (Art Director), Dani Ivan (Front-End Developer), Daniel Plăcintă (Chief Technology Officer).
Leo Burnett România: Adriana Pașcan (Creative Director), Cristina Calotă (Senior Copywriter), Ionuț Coandă (Senior Art Director), Cătălin Cumpănașu (Copywriter), Victor Stroe (Strategy & Associate Director), Corina Bratu (Senior Strategic Planner), Diana Alexa (Managing Director), Adina Redeș (Account Director), Alina Medaru (Senior Account Manager), Raluca Acuculiței (Account Executive).
Media Investment: Virginia Nuțuloiu (Media Director), Veronica Postelnicu (Senior Media Manager), Dora Parfene (Media Manager), Zoltan Barti (Digital Manager), Marius Zaharescu (OOH Manager).
MSL The Practice: Camelia Eremia (Client Service Director), Sabrina Canea (PR Executive).
Publicis Events: Miruna Săndulescu (Account Director), Cristian Balaci (Senior Event Producer), Iuri Saharov (Senior Event Producer).
FieldStar: Ciprian Oancea (Event Manager ), Robert Bucuroiu (Account Director), Cristian Blejniuc (Național Field Manager).