In era conținutului rege, 57% din companiile românești acordă un interest ridicat Content Marketing-ului. Aflate pe o pantă ascendentă a preocupărilor vis-a-vis de content marketing, afacerile locale investesc tot mai mult interes în crearea de content valoros.
Pentru a avea o perspectivă mai bună asupra importanței pe care o acordă business-urile românești creării și promovării de conținut, agenția de Inbound Marketing Beans United a inițiat împreună cu partenerii de la WeContent, cea mai mare conferință dedicată exclusiv content marketingului, un studiu de piață la care au participat peste 200 de companii din România. Răspunsurile și rezultatele pe care le-au obținut sunt extrem de valoroase atât pentru marketeri, cât și pentru antreprenorii aflați într-o piață în continuă mișcare și formare.
Astfel descoperim că principalele așteptări de la conținut sunt: Brand Awareness și Trafic pe website. Tototdată, echipa de marketing își dorește mai multe leaduri și clienți, iar cei de la Sales monitorizează doar nivelul vânzărilor.
Privind la nivel macro, apare un paradox extrem de interesant: deși conținutul este un element esențial în dezvoltarea business- urilor, companiile încă nu investesc suficient în crearea și promovarea acestuia.
Iată principalale concluzii:
- 50% din participanții la studiu înțeleg foarte bine cine este publicul țintă al companiei în care/pentru care lucrează.
- 17% nu știu exact ce este un Buyer Persona, iar 50% nu sunt experți în Content Marketing.
- Doar 30% stăpânesc metode de creare a unui conținut diversificat pentru fiecare audiență.
- Doar 20% din marketeri consideră că au un conținut eficient, în timp ce 50% nu sunt foarte siguri de rezultate.
- 57% din companii acordă un interes ridicat Content Marketing-ului.
Acest studiu s-a desfășurat în România în perioada august-septembrie 2019 prin intermediul unui chestionar online trimis la peste 200 de companii de dimensiuni variate. Studiul a fost realizat de agenția de Inbound Marketing Beans United împreună cu partenerii de la WeContent.