[Obsesii part-time] Catalin Stanciu: Redescoperirea pasiunii pentru biciclete m-a lovit în talciocul din Buzău, când am văzut un Peugeot verde pentru fete

[Obsesii part-time] Catalin Stanciu: Redescoperirea pasiunii pentru biciclete m-a lovit în talciocul din Buzău, când am văzut un Peugeot verde pentru fete

Și acela a fost începutul unei obsesii care se hrănește cu timpul liber, energia și ideile lui Catalin Stanciu, Heist Industries. A cumpărat bicicleta, i-a schimbat  cauciucurile, camerele, cablurile, a pus-o pe olx și după trei zile își dublase investiția. A zis “hmmm…“ și a continuat. Cu proiectul “Atelierele Grivița”, un atelier de recondiționat biciclete vintage, și acum cu Panamea Bike. 

De la 10 la 6, e la agenție, apoi de la 6.30 la 22 la atelier. Când au multe comenzi, 22 devine 1. Dar familia e înțelegătoare. Care e faza cu bicicletele si unde se intalnesc ele cu publicitatea, povestește Cătălin mai jos:

 

În publicitate

Februarie. Depoul de vagoane Grivița. Cam 20 de oameni stăteam răspândiți printr-un vagon CFR și filmam o reclamă la napolitanele Joe. Eu eram acolo în calitate de actor. Dragos Trăistaru (Carioca) era in calitate de art director. Și din vorbă în vorbă, mai o glumă, mai o caterincă, îi zic lui Dragoș că e tare ce face și că aș vrea să încerc și eu treaba asta cu publicitatea. Dragoș zâmbește și-mi zice “Chiar caut un copywriter pentru mine. Nu vrei să vii la Scala?”. După o lună și ceva de teste, Mihai Cojocaru - Creative Director la Scala JWT – mă anunță că sunt noul copywriter a lui Dragoș Trăistaru.

 

Context & inspirație

N-a fost o descoperire, ci o redescoperire. În copilărie aveam o semi-cursieră Sputnik made in USSR pe care am bucățit-o de atât de multe ori încât puteam s-o dezasamblez și asamblez la loc legat la ochi. Redescoperirea pasiunii pentru biciclete (devenită mai apoi obsesie) m-a lovit în talciocul din Buzău, când am văzut un Peugeot verde pentru fete. 200 de lei mai târziu aveam un Peugeot. I-am schimbat  cauciucurile, camerele, cablurile și saboții frânelor, am pus-o pe olx și după trei zile îmi dublasem investiția. Atunci mi-am zis “hmmm…!“.

 

Ce a urmat 

A urmat proiectul “Atelierele Grivița” – un atelier de recondiționat biciclete vintage, unde am curățat, gresat, sablat, vopsit și lustruit zeci de biciclete împreună cu Alin Sîrbu în garajul lui Traian Aron. Eu eram pe partea tehnică, Alin pe partea de vopsitorie și pielărie. În weekend ieșeam la vânătoare de chilipiruri prin talciocurile din Vitan și de pe Valea Cascadelor, iar în timpul săptămânii, după birou, intram în atelier și recondiționam captura din weekend.

 

Cum ai învățat

Din greșeli și de pe Youtube. Foarte mult YouTube. Aveam la favorites numai “how to remove bottom bracket”, “how to adjust bike brakes”, “how to paint a bike” și cam tot ce începea cu “how to“ și care conținea “bike“ sau “bicycle“.

 

Transformări

După 3 ani și zeci de biciclete recondiționate, am decis împreună cu Alin și Traian să încheiem aventura numită “Atelierele Grivița“. Pentru Alin venise timpul să se concentreze mai mult pe proiectele 3D, iar pentru mine era timpul să trec la următorul nivel: Panamea Bike.

Trecerea nu a fost nici ușoară și nici imediată. Norocul meu e că m-am reîntâlnit cu un fost coleg, Daniel Moisa, căruia i-a plăcut ideea producerii unei biciclete de oraș single speed și împreună cu care am creat brandul și cadrul de bicicletă Panamea.

Brandul Panamea a apărut cumva într-un mod mai puțin tradițional. Dacă, în mod tradițional, ai un produs, apoi îi cauți un nume și o poziționare, în cazul nostru lucrurile au stat invers: prima dată a apărut numele și poziționarea, apoi produsul.

Numele - Panamea - ne-a obligat să creăm o bicicletă care să susțină numele, adică ușoară. Iar cadrul a apărut după aproape 2 ani de investigat geometria și designul a zeci de cadre biciclete de pista, de șosea și de oraș. 

 

Timp & efort

Cel mai greu a fost trecerea de la schiță la cadrul fizic. Mai precis, găsirea unei fabrici cu o linie de producție modernă capabilă să producă ce aveam noi nevoie: un cadru custom-made cu forme aerodinamice și suduri foarte bine finisate. Iar cea mai frumoasă parte e feedbackul pozitiv pe care-l avem atât de la clienții noștri, cât și de la oamenii din industria bicicletelor. Legat de timpul investit, cred că niciodată nu e deajuns.

 

De ce e nevoie

În primul rând pasiune. Apoi determinare, încredere și răbdare. Sigur că e vorba și de o anumită disciplină, de eficientizarea workflowului, de management, dar astea vin la pachet cu munca.

 

Momente în care ai vrut să renunți

Sigur că da. Când primești numai mailuri de refuz din partea producătorilor de cadre, îți cam vine să renunți. Am trecut peste odată cu găsirea unei fabrici gata să producă custom-made cadrele noastre într-o serie mică.  

 

Descoperiri

Am descoperit că am o familie înțelegătoare și foarte tolerantă și că-mi plac bicicletele, până la obsesie. Ca-n viață, au fost și surprize plăcute și mai puțin plăcute. Dar doar cele frumoase mi-au rămas în suflet. Și preteniile pe care le-am legat cu oamenii cu care împart aceeași obsesie.

 

Punctul de intersecție

Legătura dintre Panamea și comunicare e directă și inseparabilă. Fiind un brand nou, are nevoie de comunicare. Comunicare pe care o facem in-house, experimentând mai multe strategii de online, ca să vedem ce funcționează. Iar cu timpul e mai greu. 10 to 6 sunt la agenție, apoi 6:30 to 22 la atelier. Când avem multe comenzi, 22 devine 1.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Heist Industries

Fondata in 2012, Heist Industries este singura agentie specializata in community marketing, un nou model de comunicare, bazat pe continut, povesti reale, personalitati si relevanta, folosind cele mai noi canale si... vezi detalii »

Dosare editoriale

Branduri

Subiecte

Sectiune



Branded


Related