Ghid de copywriting pentru business-uri ambițioase

Ghid de copywriting pentru business-uri ambițioase

WeContent, cea mai importantă conferință dedicată exclusiv contentului, se implică în dezvoltarea unei industrii valoroase și în afara conferinței, motiv pentru care a creat împreună cu Romanian Copywriter primul ghid dedicat creatorilor de conținut.

Orice specialist de marketing, copywriter, content writer sau antreprenor vrea să își promoveze mai eficient afacerea și produsele. Iar scrisul face parte inevitabil din ecuație. Fie că faci un spot, pregătești un banner, pui o postare pe social media sau un articol pe blog, trebuie să scrii pentru un anumit public țintă. 

Problema este că scrierea de texte de copywriting nu este la îndemâna oricui. Trebuie să cunoști o serie de principii de comunicare și reguli de scris, trebuie să parcurgi anumiți pași și să încerci strategii diverse. Cei care nu sunt obișnuiți cu copywritingul se descurajează de multe ori la începutul procesului: nu-și găsesc cuvintele, au impresia că nu sunt suficient de creativi și nu știu dacă sunt pe drumul corect.

Vestea bună este că nu trebuie să ai un talent special pentru a învăța copywritingul. Sigur, sunt persoane care au o aplecare spre scris și creativitate și asta le ajută să vină rapid cu idei și texte bune. Însă oricine poate învăța câteva principii și poate face exerciții, astfel încât într-un timp scurt calitatea textelor să crească.

 

Cum dezvolți un text de copywriting

Fie că lucrezi într-o agenție, într-un departament de marketing sau că ești freelancer, vei parcuge cam aceiași pași în copywriting. Totul începe cu cerințele, pe care le primești de la client sau pe care le definești alături de colegi. Ce anume trebuie făcut și care este scopul textului sau textelor? Ce limitări ai, dacă există (de la număr de caractere, la limitări ce țin de imaginea unui anumit brand)?  

După clarificarea brief-ului, urmează un pas esențial: documentarea. Aici trebuie să afli cât poți de multe despre publicul tău țintă, client, produs, concurență, industrie, campanii publicitare trecute etc. Cu cât ai mai multă informație, cu atât vei avea mai ușor idei la pasul următor.

Cu cerințele clare și documentarea făcută, poți începe să scrii. Nu încerca să faci totul perfect din prima. Copywritingul presupune multe ciorne și încercări, înseamnă să iei pauze, să revii, să ceri feedback și să încerci din nou.

Textele bune pe care le vezi în reclame nu au fost scrise rapid, dintr-o răsuflare. Au fost gândite, rafinate și abia apoi publicate.

După ce scrii textul, în funcție de natura lui, poți lucra cu un designer, developer, social media specialist sau alte persoane din echipă pentru a-l publica pe diferite platforme, în diferite forme.

 

Pașii sunt simpli, execuția, nu prea

Am enumerate mai sus câțiva pași. Însă ei nu sunt chiat atât de ușor de pus în aplicare fără informație suplimentară și experiență. De aceea, este de folos un ghid de Copywriting 101 care parcuge în detaliu informațiile de mai sus.

Copywriting 101: scurt ghid de scris pentru afaceri ambițioase explică diferența dintre copywriting și content writing, pentru că știm că există întrebări pe această temă, detaliază toate etapele scrierii unui text de copywriting, te ajută să depășești blocajul creativ și îți pune la dispoziție un set de sfaturi ușor de urmat. Foarte important, ghidul include și exerciții de copywriting, pentru a pune în aplicare lucrurile învățate și pentru a-ți da curaj să încerci înainte să treci la treabă pentru clienți sau produsul propriu.

Ghidul, ce poate fi accesat gratuit, este publicat de WeContent, evenimentul anului la București pentru cei interesați de content marketing, în colaborare cu Romanian Copywriter, una dintre primele și cele mai competitive agenții specializate exclusiv în content marketing și copywriting din România.

Vă dorim spor la scris, pentru că, așa cum spune o vorbă cunoscută: content is king.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Pozitii

Subiecte

Sectiune



Branded


Related