Hangarul care combina arta cu domeniul comunicarii si iubitorii de frumos

Hangarul care combina arta cu domeniul comunicarii si iubitorii de frumos

Hangar F este un o galerie de arta din Alba Iulia, care pune in lumina experimentarea cu spatiul si propune un dialog sculptural. Echipa din spatele proiectului este formata din Florin Magda, Marius Rosu, Maria Magda si Sorin Magda, iar profilul galeriei se bazeaza pe pasiunile lor, care includ comunicarea, design-ul si alte forme de expresie vizuala.

Noi ne dorim sa vorbim cu iubitorii de frumos. Fie ca e vorba despre arta sau despre o eticheta de vin, trebuie sa arate bine, trebuie sa-ti trezeasca niste sentimente, sa te atraga sau sa te intrige.

Unde se intalnesc etichetele de vin cu emotia si luminile de bicicleta, cum evolueaza formele de expresie si cum se poate metamorfoza terenul de joaca al unui sculptor, ce se intampla mai exact la Hangar F, in randurile de mai jos. 

 

Context

Suntem toti din Alba Iulia si orasul are o dimensiune care indeamna oamenii la prietenie. Eu cu Florin am facut liceul impreuna, eu la sectia de pictura, el la sculptura, dupa care ne-am intersectat si la facultate in Cluj Napoca. Cu Sorin, arhitect de meserie, prietenia s-a legat in jurul pasiunii comune pentru design.

Sculptatul si desenatul au crescut odata cu noi, nu putem vorbi despre un Big Bang care sa fi creat universul nostru de astazi. Product designul, video-ul si alte forme de expresie vizuala s-au dezvoltata odata cu orizonturile si preocuparile noastre. Lucrurile evolueza, arta evolueaza, formele de expresie sunt nenumarate si se intrepatrund, prin urmare ne-am marit si noi fereastra.

Radu Cioca / Vibrating Now. unofficial / 21.09.19-12.10.19 

 

Locul sfinteste omul

Nu avem nicio asteptare, doar pasiune. Florin, om care-si cauta mereu ceva de cioplit sau de sudat, s-a pus intr-o zi sa-si construiasca un atelier. Chiar daca avea unul acasa. Impreuna cu Sorin, fratele lui, l-au desenat si l-au ridicat. Cand locul a fost gata, Florin a ajuns la concluzia ca e mai mult decat si-a propus sau decat are nevoie. Atunci am aparut eu.

Locul arata minunat si mi s-a parut ca are un potential foarte mare. Are o lumina superba, spatiile comunica intre ele foarte bine, sunt aerisite, si asta m-a facut sa-i propun lui Florin sa dezvoltam ceva dincolo de un teren de joaca pentru un sculptor.

 

Misiunea Hangar F

Combinam arta cu domeniul comunicarii, pentru ca astea sunt pasiunile noastre si, dupa cum ziceam, Hangarul e despre pasiuni. Nu orice fel de pasiuni, bineinteles, trebuie sa aibe componenta estetica, obligatoriu. Locul nu ofera servicii, el tinde sa atraga oameni care au ceva de aratat sau de zis prin orice forma vizuala.

 

Promovarea

Nu putem vorbi despre un plan de comunicare, vrem sa o luam usor si sa ne dezvoltam firesc. Incercam sa fim discreti. Ne dorim sa fim auziti, dar doar pe anumite frecvente. Altfel, pana acum am Incercat sa surprindem lumina locului prin online, Facebook, Instagram. Urmeaza un site si alte jucarii.

                                                                                     

Proiecte

Impreuna cu Sorin dezvoltam un produs inovativ. E vorba despre o lumina de bicicleta care se incorporeza in ghidonul bicicletei si devine practic invizibila, dar te face pe tine vizibil. E un produs inventat de Sorin, el l-a gandit si plamadit, eu m-am alaturat lui cu rolul de a construi o imagine pe masura produslui. E unul dintre cele mai frumoase proiecte in care am fost implicat de cand ma joc in design si comunicare, si urmeaza sa auziti niste vesti minunate despre acest proiect.

Cu Florin si Sorin am facut prima expozitie care a deschis locul si mai avem cateva proiecte in lucru, care ar trebui sa se concretizeze la anul. Pana atunci, atractia locului e suzeta de doi metri a lui Florin. E si din otel.

 

Inspiratia

Inspiratia te trezeste dimineata, nu prea o iei de undeva, te ia ea pe tine.

 

Procesul de lucru

Este influentat de conditia creatorului, in general. Fiind vorba despre arta, despre simt estetic, te lovesti de prejudecati, de lipsa de educatie, de reticenta la nou sau la alte forme de expresie decat cele intalnite zilnic in spatiul public.

 

Audienta

Noi ne dorim sa vorbim cu iubitorii de frumos. Fie ca e vorba despre arta sau despre o eticheta de vin, trebuie sa arate bine, trebuie sa-ti trezeasca niste sentimente, sa te atraga sau sa te intrige. Daca mai sunt oameni care gandesc la fel, cu ei o sa avem mai multe de vorbit si lor o sa avem multe sa le aratam.

 

Feedback

Pana acum, feedback-ul despre initiativa este unul foarte bun pentru ca locul e o bula uriasa de aer pentru oras si chiar pentru regiune. Toata lumea ne incurajeaza si ne sustine.

 

Arta & comunicare in Alba Iulia

Piata e destul de mica, orasul s-a dezvoltat mult in ultimii ani, dar inca are nevoie de injectii culturale. Partea buna e ca oamenii sunt deschisi spre genul asta de manifestari, partea mai putin buna e ca din lipsa de miscare culturala, au o oarecare imobilitate. Sunt foarte multi oameni acolo care fac lucruri foarte frumoase, dar aproape toul se intampla underground sau pe structuri paralele cu cele ale orasului. Si aici vrem sa intervenim noi.

 

Provocari

Nu stiu daca putem sa vorbim despre provocari, functionam intr-un registru mai pasnic, dar ne dorim sa aducem culoare in oras, sa le oferim locuitorilor un spatiu altfel fata de tot ce s-a facut pana acum, iar artistilor un loc in care sa fie vazuti, un spatiu prietenos care sa le puna la dispozitie o infrastructura minima pentru a-si arata potentialul.

 

Planuri

Pe viitor, orice am face nu vrem sa ne pierdem pasiunea, vrem sa crestem natural, sa construim o comunitate reala in jurul acestui loc si sa devenim o voce in artele vizuale. Chiar si daca asta inseamna sa expunem un pachet de biscuit.

Aboneaza-te la newsletterul IQads cu cele mai importante articole despre comunicare, marketing si alte domenii creative:
Info


Branduri

Sectiune



Branded


Related