Planificarea unei vacanțe. O zi la SPA. Un cadou pentru o persoană dragă. Schimbarea de garderobă. O întâlnire de business de succes. Experiențe neprețuite.
Cu atât mai speciale când știi că faci parte dintr-un club exclusivist și te bucuri de oferte speciale și privilegii, croite în așa fel încât să răspundă chiar și celor mai exigente așteptări. Este conceptul de la care a plecat Mastercard, în 2010, când au lansat programul Premium & Business.
Ajuns la cea de a 9-a ediție, programul aduce în 2019 o gamă de beneficii amplă și diversă: peste 120 de parteneri, în peste 400 de locații partenere, din categorii precum: Fashion, Călătorii, Gourmet, Entertainment, Beauty, Cadouri, Deco, Business și Dezvoltare Personală.
În fiecare dintre aceste locații, pentru orice plată cu cardul tău Mastercard® Gold, Platinum, World, World Elite™, Business sau Corporate, Mastercard a pregătit experiențe speciale și o gamă unică și variată de avantaje exclusiviste.
Am vorbit cu Raluca Nicolaescu, Marketing Manager Mastercard, despre cum a evoluat programul Premium & Business în cei 9 ani de la lansare si rezultatele lui, ce aduce nou ediția din anul acesta, tipologiile de consumatori, obiceiurile, dorințele și idealurile lor în materie de relaxare, dezvoltare personală, shopping, business sau entertainment.
De acum 9 ani și până în prezent, obiectivele nu s-au schimbat foarte tare.
Din contră, sunt aceleași, cu accent pe mai mult și mai bine.Ne dorim să îi știm pe consumatori exact așa cum le șade cel mai bine, adică fericiți :)
Inceputuri #denepretuit
Programul Premium & Business din cadrul Mastercard
Programul a fost lansat în urmă cu 9 ani, în 2010. Încă de pe atunci, scopul a fost acela de la care pornim de fiecare dată când lansăm un nou serviciu: să oferim consumatorilor experiențe de neprețuit. De această dată însă, am ales să creăm un program destinat deținătorilor de carduri Premium sau Business emise în România (Gold, Platinum, World, World EliteTM, Business sau Corporate), prin intermediul căruia să le oferim oportunitatea de a face parte dintr-un club exclusivist și în cadrul căruia se pot bucura de oferte speciale și privilegii, croite în așa fel încât să răspundă chiar și celor mai exigente așteptări.
Evoluția a fost una firească, de creștere continuă atât a numărului de comercianți, cât și a tranzacțiilor efectuate în cadrul programului.
Am pornit de la un număr restrâns de parteneri, dezvoltându-ne constant dintr-o platformă de discounturi în una ce oferă consumatorilor experiențe noi și posibilități multiple, fie că vorbim de planificarea unei vacanțe, de o schimbare în garderobă, o zi la SPA sau un cadou pentru o persoană dragă.
Am ajuns astfel, la acest moment, să deținem un portofoliu de peste 120 de comercianți și mai mult de 400 de locații premium. Încă de la început am fost atenți la nevoile și dorințele consumatorilor, dorindu-ne ca de la an la an să reușim să îmbunătățim experiențele acestora și să acoperim cât mai multe segmente de piață.
Categoriile de clienți cărora li se adresează programul
Înainte de toate, am încercat să ne imaginăm o serie de tipologii de oameni, împreună cu traseul lor de zi cu zi, și implicit obiceiurile, dorințele și nevoile acestora.
Apoi am început să îi studiem îndeaproape pentru a afla cum arată idealurile lor în materie de relaxare, dezvoltare personală, shopping, business sau entertainment.
Pasul următor a fost să identificăm și să selectăm atent acei parteneri alături de care să creăm cele mai relevante beneficii.
Cu timpul, ni s-a arătat în repetate rânduri că utilizatorii activi sunt interesați de noi experiențe menite să le aducă un plus de relaxare.
Să luăm ca exemplu situația unei călătorii: suntem în aeroport, am trecut de check-in, însă mai avem de asteptat încă o oră poate până la decolare. Scaunele din zona de așteptare sunt incomode, sursele de curent, atât de mult dorite în acel moment, sunt puține și, de cele mai multe ori, ocupate deja, astfel că trecerea timpului poate deveni un calvar. “De ce să nu ne bucurăm de o călătorie de la început până la final?”, ne-am întrebat acum aproximativ 6 ani.
Răspunsul a venit imediat, însă sub forma unui lounge al Mastercard aflat în Aeroportul Internațional Henri Coandă, în care deținătorii de carduri Mastercard au acces la zone confortabile și spații pentru întâlniri, conexiune la wi-fi, produse snacks și de băut.
Selectarea comercianților
În general ne folosim de un singur criteriu și anume, ne dorim parteneri cu care să împărtășim același set de valori – confortul, calitatea, inovația, siguranța și experiența consumatorilor fiind fundamentul întregii noastre activități. Iar asta, pentru că doar așa vom putea îndeplini exigentele deținătorilor de carduri Premium și, de ce nu, vom continua să ne reinventăm și să setăm noi standarde care să servească drept model, atât la nivel local, cât și global.
Așa cum menționăm anterior, experiența consumatorilor noștri reprezintă fundamentul întregii noastre activități, iar acest lucru se reflectă și în cazul programului Premium&Business. Pentru a le oferi acestora doar opțiuni utile, ne dorim să includem în colecție parteneri relevanți și, totodată, servicii adaptate cererii cardholderilor Mastercard. Așadar, zicala “quality over quantity” este cea care primează în prezent și, prin urmare, extinderea portofoliului nu reprezintă o prioritate pentru noi.
Sectorul de comercianți cu cel mai mare interes
Există în continuare un interes foarte mare pentru segmentul Fashion, care înregistrează și cele mai mari vânzări.
Cumva, acest lucru este firesc, întrucât se urmează trendul general al pieței.
Totodată, știm că acest lucru se întâmplă și datorită brandurilor care fac parte din acest segment, fiind unele cu rezonanță atât la nivel internațional, cât și în România.
Comunicarea avantajelor
În acest caz apelam la toate canalele de care dispunem, atât cele proprii, ale brandului Mastercard, cât și prin intermediul partenerilor programului.
Accentul este întotdeauna pus pe beneficiile oferite, iar asta pentru că, în esență, orice deținător de card Premium are parte de o multitudine de avantaje și oferte potrivite pentru orice context, vârstă sau nevoie, în orice moment al zilei.
Promovarea programului Premium are o abordare specifică pentru fiecare segment de public.
Insight-urile sau tone of voice-ul sunt de asemenea diferite, în funcție de canalul de promovare, fiind în echilibru cu oferta și viziunea partenerilor noștri. Avem proiecte speciale și o abordare fresh și pe partea de mix&match a persoanelor cu care alegem să colaborăm, influenceri și personalități care reprezintă cel mai bine serviciile Premium Mastercard, cu oferta comercianților.
Cu fiecare parteneriat nou în programul Premium, lansăm un preview de comunicare atractiv, urmat de evenimente și activări tailor-made, susținute de cele mai potrivite tool-uri de comunicare, toate servind același obiectiv: să dăm de veste tuturor că momentele de neprețuit pot fi, contrar aparențelor, la un click distanță.
Rezultate
Mastercard conduce detașat segmentul de carduri Premium, ceea ce ne arată că popularitatea programului în rândul consumatorilor crește exponențial pe zi ce trece.
Acest lucru nu face decât să confirme încă o dată că suntem aproape de consumatorii noștri că suntem atenți cu nevoile și dorințele acestora și că reușim să aplicăm inovația în tot ceea ce facem, transformând nu doar modul prin care oamenii plătesc, ci și experiența și accesul lor la servicii precum cele oferite deținătorilor de carduri Premium.
What's next?
De acum 9 ani și până în prezent, obiectivele nu s-au schimbat foarte tare. Din contră, sunt aceleași, cu accent pe mai mult și mai bine.
Mai exact, ne dorim să extindem seria de beneficii și oferte preferențiale pentru consumatorii de zi cu zi, de a le oferi o gamă unică și variată de avantaje exclusiviste, în timp ce se pot bucura de o experiență de plată simplă, rapidă și sigură.
Ne dorim să îi știm pe consumatori exact așa cum le șade cel mai bine, adică fericiți :)