Într-o eră în care tot ceea ce este comun, plictisitor, repetitiv și neoriginal este respins fără drept de apel, marketerii au datoria de a-și cultiva creativitatea pentru a răspunde așteptărilor consumatorilor și unei piețe tot mai largi, cred cei de la Craft Interactive.
Mai mult, noile tipuri de campanii și strategii de generare a vânzărilor sunt gândite în moduri creative discrete și nu în liniile advertising-ului clasic, plictisitor, orientat doar către vânzarea de produse și servicii. Însuși mesajul zilnic transmis pe fiecare canal de comunicare utilizat trebuie adaptat și personalizat, astfel încât să aducă businessul mai aproape de public și viceversa într-o manieră subtilă și ingenioasă.Astfel, în marketingul digital de performanță, orice activitate impune și un proces creativ care să capteze atenția, să stârnească emoții, să determine decizii și, drept bonus, să devină viral.
De altfel, campaniile de marketing digital sunt mai mult decât promovare, în timp ce rolul creativității capătă noi dimensiuni.
Iată ce ar trebui să ai în vedere atunci când vrei să oferi valențe noi creativității în spațiul virtual actual:
Emoțiile
Zi de zi, oamenii iau decizii bazate pe emoții și nu mai este o surpriză faptul că marketingul speculează momente pentru a putea convinge publicul. Cu toate acestea, în era digitalului, un business nu mai vinde doar produse și servicii; el trebuie să ofere emoții și să împărtășească sentimente – să empatizeze.
Astăzi, oamenii din jurul unui brand rezonează, în primul rând cu feeling-ul pe care acesta le transmite, cu poveștile pe care acesta le spune. Indiferent că folosește Social Media, Email Marketing sau Google Ads, un marketer trebuie să empatizeze cu clientul și să vină în întâmpinarea nevoilor sale prin mijloace și mesaje tot mai personale, mai apropiate de ceea ce clientul își dorește să audă.
Drept urmare, creativitatea și originalitatea devin factori cruciali în conceperea unor planuri și strategii care să stârnească emoții, în primul rând, și abia apoi dorința de cumpărare.
Pentru a dezvolta campanii de succes, începe prin a-ți cunoaște grupul țintă și notează lucrurile pe care brand-ul tău le poate transmite cu ușurință. Dezvoltă-ți creativitatea în măsura în care acestea pot stârni emoții și sentimente care pot determina grupul țintă să ia decizii favorabile businessului tău.
Nu este un proces simplu, dar dincolo de eforturile creșterii unui brand, poți descoperi laturi noi ale procesului creativ.
Aspirațiile
Astăzi, oamenii își doresc de la brand-uri mai mult decât produse sau servicii de calitate. De aceea, a apărut CSR-ul (Corporate Social Responsibility), ce joacă un rol la fel de important precum calitatea și accesibilitatea produselor.
Aspirațiile, dorințele și intențiile publicului se răsfrâng în mod automat asupra brand-urilor cu care se interacționează, iar acestea preiau din responsabilitatea de a-și asuma misiuni mai importante decât furnizarea produselor și serviciilor de bază; misiuni sociale.
Devine, așadar, o realitate faptul că oamenii aleg brand-urile și în funcție de cauzele pe care acestea le susțin. Tocmai fiindcă populația este tot mai preocupată de mediul înconjurător, de situația copiilor din medii defavorizate, de siguranța alimentară și de protecția animalelor, transpune aceste griji brand-urilor cu care interacționează, așteptând implicarea acestora în cauze care le depășesc atribuțiile inițiale.
Cum faci, însă, ca CSR-ul să nu devină redundant și să nu te compromită? Apelează la creativitate pentru a stârni oamenilor dorința de a contribui la acțiuni cu impact realist și vizibil și pentru a-ți menține businessul activ într-un domeniu pe care nu-l puteai prevedea în urmă cu puțini ani. Digitalul joacă un rol esențial în diseminarea informației și a reușitelor campaniilor tale de CSR, așa că folosește-l inteligent!
Aspirațiile devin tot mai mari, iar strategiile de marketing trebuie să se adapteze rapid.
Businessul tău este pregătit de o misiune măreață?
Comunitățile
În marketingul digital, pentru a face performanță, companiile trebuie să devină conștiente de noul mediu și de dinamica noilor provocări. În comparație cu marketingul clasic, schimbările se produc mult mai rapid și sunt neprevăzute.
Unul dintre elementele marketingului digital îl reprezintă chiar comunitățile de oameni care se formează în jurul unui brand. Platformele de socializarea joacă, în mod firesc, un rol esențial în definirea acestor comunități digitale care schimbă impresii despre companie.
O altă misiune a marketerilor este, așadar, aceea de a aduce oameni cu interese comune pe o platformă unde pot socializa uniți de o motivație comună. Prin strategii ingenioase, clienților din noua comunitate virtuală trebuie să li se mențină activ interesul în toate aspectele brand-ului online pe care l-ai construit.
Cu ajutorul creativității, specialiștii în marketing trebuie să stimuleze comunitatea și să o atragă mereu de partea business-ului. Comunicarea permanentă și campaniile ingenioase aduc oamenii mai aproape de brand, îl fac mai uman și mai abordabil, generând profit pe termen lung.
Folosește-ți puterea creativă pentru a obține rezultate de durată pentru business și comunitatea sa!
Creativitatea poate lua cele mai neașteptate forme, astfel că o strategie de marketing digital de performanță va profita de toate resursele creative pentru a aduce un brand pe o nouă treaptă a succesului și notorietății.