Focul unui inceput poate fi de multe si uimitoare feluri. Poate fi chiar focul furat de Prometeu, dand astfel sansa omenirii de a-si uimi zeii si de a crea legende. Poate fi focul descoperit de oameni, cel de la care a pornit evolutia Homo Sapiens, observata in cartile de stiinta. Poate fi focul unei emotii si inceputul unei prietenii. Poate fi cel al unei intrebari si punctul de pornire al unei expeditii fascinante. Poate fi focul unei idei, al unei curiozitati, al unei iubiri. Oricare ar fi natura lui, e scanteia care face lucrurile sa se miste si oamenii sa simta ca traiasca.
Hrana care ne uneste
Sunt 37 de trilioane de celule intr-un om si 37 de trilioane de posibilitati de a-si gasi drumul in Univers. Si un inceput pentru toate. Aprinde focul, spune ENGIE, indemnandu-si consumatorii sa descopere energia creatoare de gusturi noi, experiente, metamorfoze. Si sa faca din viata un carnaval, oriunde s-ar afla.
Cand oamenii se gandesc la energie, le vin in minte lucruri destul de abstracte si fara legatura cu preocuparile lor zilnice. ENGIE schimba perspectiva, aduce energia aproape si le vorbeste oamenilor despre viata lor si legatura directa, concreta cu energia. Le vorbeste despre hrana: cum se pregateste, alaturi de cine e savurata, despre arome, descoperiri si rasfat culinar.
Despre mesele impreuna, acasa, sau la festival.
In fiecare campanie de comunicare pe care o realizam ne dorim sa transmitem o viziune umana si pozitiva asupra energiei, instrinseca brandului nostru.
ENGIE este un brand tanar, care doreste sa se pozitioneze ca un brand util oamenilor, dar si creativ, invotator, spune Amalia Anghel, Sef Serviciu Comunicare Corporate ENGIE.
Brandul a creat o platforma de comunicare asociata domeniului culinar in 2017. Pregatirea mesei este unul dintre momentele simple, in care energia, prin gazul natural si energia electrica, este prezenta in viata de zi cu zi. In cadrul platformei culinare Retete Reinventate, ENGIE a realizat mai multe parteneriate de endorsement cu chefi celebri, bloggeri culinari si a participat la evenimente de tip street food.
Anul acesta, ENGIE l-a transformat pe chef Adi Hadean in dirijor. El aprinde focul si isi ghideaza invitatii printr-o calatorie surprinzatoare in bucatarie.
Invitati de seama in bucatarie
Andreea Esca, Cabral, Iuliana Tudor si fondatoarele asociatiei Daruieste Viata, Oana Gheorghiu si Carmen Uscatu amesteca, framanta, marineaza, prajesc si condimenteaza, sub indrumarea dirijorului sef, Adi Hadean, si arata cum fiecare moment al pregatirii mesei poate fi cu adevarat surprinzator.
Gatitul poate fi descoperire, experienta, bucurie, incantare si curiozitate.
Prin aceasta campanie ne-am dorit sa continuam comunicarea asociata domeniului culinar, fiind una in care putem exemplifica usor produsele noastre, gazul si electricitatea, cu care pregatim cele mai delicioase mancaruri, acasa, dar si la festival.
Avand in vedere ca zona de cooking este destul de explorata de alte industrii, ne-am dorit o campanie care sa iasa din tiparele deja existente pe piata, care sa placa si sa fie diferentiatoare pentru brand, Amalia Anghel
Aceasta platforma a fost dezvoltata din nevoia de a comunica intr-un mod indirect produsele noastre (oarecum intangibile) in contextul unui rebranding la nivel international, prin care noul brand se definea ca unul prietenos, apropiat de consumatorii sai, explica Amalia Anghel
Viata ca un carnaval
Cu energia care transforma orice masa intr-un eveniment, ENGIE a participat recent la The Carnival, cel mai mare eveniment de street food din Sud Estul Europei.
Campania Aprinde focul a adus platforma de cooking mai aproape de public, prin experienta directa cu brandul in Bucuresti, Constanta, Ploiesti, Pitesti, Craiova, Brasov, Sinaia.
Zona ENGIE a devenit un FoodHotSpot, unde Adi Hadean a oferit sfaturi pentru pregatirea carnii, s-au organizat concursuri si s-au premiat consumatorii activi in social media.
Misiunea campaniei a fost sa continue comunicarea in zona de cooking si ne imprietenim si mai mult cu publicul tanar, family, aratand-i cum produsele noastre, gazul si energia electrica, sunt prezente in momentele importante din viata de zi cu zi, iar pregatirea mesei este unul dintre acestea.
Indiferent de varsta, educatie, statut familial, savoarea meselor luate cu cei dragi este data, intre altele, si de energia, fizica si umana, cu care acestea sunt pregatite, spune Amalia Anghel.
Cei care au vizitat zona ENGIE au putut sa ”gateasca” alaturi de Adi Hadean: imagini cu Adi Hadean au fost suprapuse pe imagini cu festivalieri filmati in „bucataria” special amenajata. Fiecare festivalier a putut sa primeasca, astfel, un video in care a gatit impreuna cu Adi Hadean.
De asemenea, cei care s-au aflat in zona ENGIE s-au putut relaxa intr-o structura spectaculoasa de hamace si au putut degusta dintre preparate gatite de Adi Hadean impreuna cu endorserii – tarta cu mere si mamaliguta cu bacon.
Varful acestei experiente a constituit-o cina la 50 de metri deasupra festivalului, in care participantii s-au bucurat de mancare si de o degustare de vinuri, alaturi de muzica live la vioara.
In cautarea ideii s-a pornit de la ADN-ul de brand (uman, prietenos, inovator) si valorile sale (curaj, deschidere, exigenta, responsabilitate) in asociere cu aceste momente conviviale, simple, in care brandul este prezent in viata noastra de zi cu zi.
La ENGIE credem ca savoarea preparatelor este data, intre altele, si de energia cu care acestea sunt realizate.
Oricate trilioane de posibilitati ar exista, in fiecare zi, pentru toate e nevoie de un inceput. Si, uneori, cand ne dam voie, viata poate deveni un carnaval.
Echipa
Echipa ENGIE:
Amalia Anghel, Sef Serviciu Comunicare Corporate
Loredana Modoran, Manager de proiect
Ramona Sararescu, Manager de proiect
Andreea Ionescu, Coordonator Comunicare interna
Echipa Comm-On Branding:
Sonia Nechifor, Partener
Laura Opris, Partener
Daniela Dumitrescu, Project Manager
Regie si scenariu:
Dodo Mesaros
Implementare concept si BTL festival:
Gourmet Entertainment
Productie materiale:
Universum Events